Laittaako teidän 6 lk tytöt itse hiuksensa kuntoon aamuisin?

• Viestiketjun aloittaja ???
  • Ensimmäinen viesti
???
Meillä "taistelu" meneillään asiasta kun tyttö ei kuulemma itse osaa/saa laitettua tukkaansa aamuisin, ja minä joudun sen tekemään. Päätän aina etten laita, mutta esim tänään olisi myöhästynyt bussista jos en olisi auttanut. Uskoisin, että yleensä tuon ikäiset jo osaa huolehtia itse? Meillä tytöllä on aika pitkä tukka ja oonki ajatellu että pian se leikataan jos ei ala itse laittamaan.

:(

vippaa
No mistähän se johtuu ettei hän itse osaa? Se on sun tehtävä opettaa sille nuorelle että miten ne hiukset laitetaan. Tässä taas on kasvamassa yksi uusi nainen joka ei huolehdi omasta ulkonäöstään koska kukaan ei ole opettanut.

"mom"
ööööö-ö. Meillä 2lk tyttö. Pitkät luonnon kiharat hiukset. Itse laittaa yleensä viikonloppuisin hiuksensa. Eli kampaa, laittaa ponnarin ja pinnillä etuhiukset. Kouluun haluaa usein ranskanletin jonka teen hänelle. Kyllä musta 6lk kuuluu ainakin itse harjata tukkansa ja varmasti osaa jollain tapaa kiinnikin laittaa.....

"a.p"
No mistähän se johtuu ettei hän itse osaa? Se on sun tehtävä opettaa sille nuorelle että miten ne hiukset laitetaan. Tässä taas on kasvamassa yksi uusi nainen joka ei huolehdi omasta ulkonäöstään koska kukaan ei ole opettanut.
Tämä nuori nainen äitinsä mielestä osaa, mutta joku siinä hommassa vippaa. Esim oli reissussa viikon ilman vanhempia ja olipahan tietenkin osannut tukkansa laittaa. On opetettu ja yritetty, neuvottu ja kannustettu.. ei vaan auta kouluaamuina

"hmm"
nuori varmaan haluaa viettää hetken ennen kouluun menoa äidin kanssa..joskus lapset keksii omituisia tapoja saada hetki omaa aikaa vanhemman kanssa kun ei sitä kehtaa suoraan sanoa.

"Mie"
On laittanut koko ala-asteiän. Laittanut jo 4-5 lk:na vaativan nutturan voimisteluharrastuksensa vuoksi. Sen todella kun pitää pysyä esiintyessä ja kilpaillessa :). Musta tuntuu että sun tytär sillä verukkeella ripustautuu suhun ja manipuloi sua. Tiedän tapauksen joka pesetti isällään lantiolle ulottuvat hiuksensa lähes aikuisikään saakka kun pelkäsi pesemistä (juu en ollut minä)

Vinkki
Osta sille kirja hiusten laittamisesta ( akateeminen myy ). Meillä kauneuden ja terveydenhoitoa käsitteleviä kirjoja luetaan kuin raamattua yläasteikäisten tyttöjen kesken.

Yhteistyössä