"laiton" huostaanotto! kehen voi ottaa yhteyttä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sossujen uhri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miksi asia meni HO:n käsittelyyn? Jos kyseessä oli tilanne jossa vanhemmat antaa lapsensa vapaaehtoisesti huostaan niin ei mitään hallinto-oikeuden käsittelyjä edes tarvita.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eli 3v. kesti että huomasit huostaanoton olleen laiton? Mitä olet tän 3v. tehnyt?

Valitettavasti sossuilla ei ole aikaa puuttua kuin jäävuoren huippuihin eli räikeimpiin tapauksiin. Iso osa lapsista jää vaille apua (joko avohuollon tukitoimia tai huostaanottoa) koska sossuilla ei ole resursseja toimia. Ei ole riittävästi henkiläkuntaa, rahaa eikä aikaa.

Kyllähän sitä yks 3 vuotta menee yhdessä hujauksessa, ei sitä heti ehdi toimimaan.

Multa meinattiin viedä lapset, kun silloinen mieheni sai manipuloinnillaan ja hyvillä puhelahjoillaan sossut puolelleen ja uskomaan valheita. Olipa jo hankittu asuntoa miehelle ja lapsille selkäni takana, mua olisi autettu hommaamaan sopivan pieni itselleni ja sillä tavalla että lapsetkin mahtuvat "käymään"!!! Hoh! Olipa järkätty oikeen jo hoitopaikkojakin, ilman että minulla lasten äidillä, olisi ollut mitään tietoa asiasta! Ja lapset olis laitettu vuorohoitoon, kun ukko rupes tekemään vuorotöitä.

Kyllä sossu osaa ja pystyy! Ei se ole läheskään aina tosiaankaan mikään oikeudentajun tyyssija. Nähty on ja koettu on sekin paska. Apua erehdyin hakemaan oman masennukseni keskelle, jota tuo narsisti ukkeli vielä pahensi ja tämän avun minä sain! No, selvitty on mutta kaikki ei olisi selvinneet tästäkään...

Pitää tietää asioita, pitää ottaa selvää jos ei tiedä! Selvitä ap omat oikeutesi, vaadi kirjallisesti kaikki sinua koskevat paperit, ota paikkakuntasi sosiaaliasiamieheen yhteyttä ja selvittäkää tilannetta yhdessä!

Sossut tallaa heti sellaiset jotka eivät osaa pitää puoliaan, niiden on helppo tehdä se jos haluavat. Se on niin kiinni siitä, millainen ihminen siellä on.

Rohkeutta!

Lainaan vielä suomi24 -sivulla ollutta viestiä:

"Yhteystiedot
Kirjoittanut: tässä: 13.7.2008 klo 12.11

paula.risikko@eduskunta.fi

Ja nyt jokainen, joita on kohdeltu vastoin sekä Suomen, EU:n, että Ihmisoikeuslakeja, ottaa yhteyttä.

Oma mielipiteeni on, että jokainen pakkohuostaanoton kohteeksi joutunut on kärsinyt ihmisoikeusloukkauksen. Kotona ei välttämättä asiat ole olleet kunnossa, mutta muitakin keinoja pitää olla kuin lapsen vieminen. Se ei ole ainakaan lapsen etu eikä auta yhtään niitä vaikeuksissa olevia vanhempiakaan."

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=116&conference=4500000000001326&posting=22000000036503961

Alkuperäinen kirjoittaja Teijalle:
Miksi asia meni HO:n käsittelyyn? Jos kyseessä oli tilanne jossa vanhemmat antaa lapsensa vapaaehtoisesti huostaan niin ei mitään hallinto-oikeuden käsittelyjä edes tarvita.

no siksi juuri meni,kun sekä nuori että vanhemmat vastustivat sijoitusta.silloin asia käsitellään hallinto-oikeudessa.

Ja Hesarissa luki näin:

barrikadeille...
OK | 12.7.2008 22:41

Kiitos tiedosta!

Ystävällisin terveisin

Paula Risikko
peruspalveluministeri, TtT
Vastaa viestiin

Olen ryhtynyt toimiin.
OK | 12.7.2008 23:11

Olen ottanut yhteyksiä. Toivoisin kaikkien, joita on kohdeltu vastoin sekä Suomen, EU:n, että Ihmisoikeuslakeja, ottavan yhteyttä.
Olen kertonut tilanteesta useille viranomaisille sekä Suomessa että EU:ssa.

http://www.hs.fi/keskustelu/Lastensuojelu+ehtii+reagoida+vain+vakavimpiin+tapauksiin/thread.jspa?threadID=126546&tstart=0&sourceStart=260&start=240

Alkuperäinen kirjoittaja teija:

no siksi juuri meni,kun sekä nuori että vanhemmat vastustivat sijoitusta.silloin asia käsitellään hallinto-oikeudessa.

Tiedän vastaavantapauksen, tuore sellainen, lasta kuunneltiin oikeudessa, jossa sossut väittivät ilma todisteita äitiä väkivaltaiseksi. Lapsi oli sanonut, että äiti ei ole väkivaltainen, mutta sijoituspaikassa on käytetty väkivaltaa häntä kohtaan. Lapsi halusi kotiin.

Ja arvakkaappa päätös: nuorempi pääsi kotiin, mutta vanhempi, jota kohtaan sijoituspaikka käytti väkivaltaa, ei päässyt. Syy: käyttäytynyt sopimattomasti sijoituspaikassa.

Ja tähänkään ei edes tarvittu lääkärintodistusta eikä poikaa ole lääkärissä tutkittu. Vain sijoituspaikan sana oli laki!

Paskaa touhua!

Kiitoksia teija.

Tuo kysyjä taitaa olla jonkinsortin ogelmasossuntäti, joka ei näe edes selvää asiaa edes omassa ajattelussaan. Asiahan ilmeni jo selvästi tuossa kysymyksessään. Taisi kysyjä vain olla niin sokea ja omien fiksoitumisensa vallassa, että ei ymmärrä omaa ajatteluaankinaan, saati sen vaihtoehdottomuutta tai edes sen puutteellisuuden mahdollisuuttakaan.

Tällaisia kun täällä näkee ja lukee, ei ihmettele enää yhtään, mistä mainitunkaltaiset hesarin jututkaansaavat alkunsa!

Alkuperäinen kirjoittaja melkein sossujen uhri:
Multa meinattiin viedä lapset, kun silloinen mieheni sai manipuloinnillaan ja hyvillä puhelahjoillaan sossut puolelleen ja uskomaan valheita. Olipa jo hankittu asuntoa miehelle ja lapsille selkäni takana, mua olisi autettu hommaamaan sopivan pieni itselleni ja sillä tavalla että lapsetkin mahtuvat "käymään"!!! Hoh! Olipa järkätty oikeen jo hoitopaikkojakin, ilman että minulla lasten äidillä, olisi ollut mitään tietoa asiasta! Ja lapset olis laitettu vuorohoitoon, kun ukko rupes tekemään vuorotöitä.

Kyllä sossu osaa ja pystyy! Ei se ole läheskään aina tosiaankaan mikään oikeudentajun tyyssija. Nähty on ja koettu on sekin paska. Apua erehdyin hakemaan oman masennukseni keskelle, jota tuo narsisti ukkeli vielä pahensi ja tämän avun minä sain! No, selvitty on mutta kaikki ei olisi selvinneet tästäkään...

Pitää tietää asioita, pitää ottaa selvää jos ei tiedä! Selvitä ap omat oikeutesi, vaadi kirjallisesti kaikki sinua koskevat paperit, ota paikkakuntasi sosiaaliasiamieheen yhteyttä ja selvittäkää tilannetta yhdessä!

Sossut tallaa heti sellaiset jotka eivät osaa pitää puoliaan, niiden on helppo tehdä se jos haluavat. Se on niin kiinni siitä, millainen ihminen siellä on.

Rohkeutta!

Näin se valitettavasti monesti on: ja yksinhuoltja on aina alakynnessä. Sossut saavat sepitää tarinoitaan ihan miten vain ja koskaan heille ei rangaistusta tule. korkeintaan vaihtavat toisiin tehtäviin tai vaihtavat lastensuojeluun toiseen paikkaan jatkamaan samaa paskan puhumista asiakkaistaan!

Alkuperäinen kirjoittaja Lukija:
Näin se valitettavasti monesti on: ja yksinhuoltja on aina alakynnessä. Sossut saavat sepitää tarinoitaan ihan miten vain ja koskaan heille ei rangaistusta tule. korkeintaan vaihtavat toisiin tehtäviin tai vaihtavat lastensuojeluun toiseen paikkaan jatkamaan samaa paskan puhumista asiakkaistaan!

No näin se kylläkään ei mene. Sossuilla on vaativa työ ja ihan liian tiukat työolot. Liian vähän aikaa ja liikaa asiakkaita eikä ne voi vaikuttaa asiaan. Oikeesti uskon kyllä, että vähintään 95% sossuista yrittää parhaansa.

Alkuperäinen kirjoittaja piitu pipari:
Alkuperäinen kirjoittaja sossujen uhri:
luin tuon hesarin jutun ja ja kirjotinki sinne. niin haluaisin tietää keneen voin ottaa yhteyttä kun lapseni huostaaotettiin ja sijoitettiin perheeseen vuonna 2005.
ja huostaanotto tuli sossujen valehtelun takia!!
olen yrittänyt ettiä nimiä että keneen ottaa yhteyttä mutta enpä oo löytäny.
jos joku tietää niin autathan minua.
kiitos jo etukäteen!

:laugh:

Sori mutta kuulostat ap aika tyypilliseltä sossun asiakkaalta, jonka mielestä "sossut" ovat tietenkin katalia valehtelijoita ja vain kiusallaan puuttuvat teidän perheenne asioihin... mitään syytähän teissä itsessänne ei tietenkään ole. ;)

Voi luoja teitä ihmiset. Minä olen jonkun aikaa kuulunut sosiaalituen piiriin. Voisitteko lisätä jotain tuohon yleistykseen, että millainen ihminen olen. Olenko sellanen joka hankkii lisää lapsia, joista kaikista tulee monen sukupolven alkoholisteja ja työttömiä jne.? Varmasti kiroilen ja räin ja pukeudun huonosti. Lapseni kulkee likaisissa risaisissa vaatteissa, eikös niin?

taitavat olla nämä ilkkujat, jotka ovat saaneet vanhemmiltaan kaiken jopa oppin ilkkumiseen, kun joillain muilla menee huonosti!

Elämästä heillä ei ole todellakaan mitään tajua.

No just joo jälleen.. Huostaanottoesityksiä valmistelevat sossuntädit pitäisi olla maistereita kaikki tai epäpätevienkin vähintään amk-sosionomeja. En usko ollenkaan siihen, että neljä-viisi vuotta yliopiston penkillä jaksaa päntätä välillä ei-niin-olennaistakin skeidaa päästäkseen ihan tarkotuksella paska palkalla ja ajoittain hengenvaarassa ihan vain huvikseen viemään tuntemattomilta ihmisiltä heidän lapsensa!!! Se että itse on elänyt kusipää-narsisiti-huijareiden kusettamana ei todellakaan tarkota sitä et virkamieskoneistossa useamman henkilön/tahon hyväksynnän vaatima päätös olisi syntynyt juuri tällaisten ihmisten perverssistä tahdosta!!

vaikka kuinka, vallan huumassaan nämä pikku pätemiseensä päässeet ihmiset haluavat näyttää maailmalle, kuinka tärkeitä he ovat ja tällä pätemisen tarpeellaan tuhoavat monet monet perheet ja lapset.

Ovathan he nyt sentään sossuja!

Ootsä nukkunut 3 vuotta vai miten nyt vasta heräsit siihen, että on tapahtunut laiton huostaanotto??!! Mitä teit vuodet 2005-2008, koska et taistellut asiasi puolesta silloin kun se tapahtui. Jos kerta olit tapahtuman aikaan ihan tolpillasi ja kykenevä hoitamaan asioitasi?

Lasten psykiatrisen osaston hoitajana ( 7 vuotta ) en ole kertaakaan törmännyt huostaanottoon johon ei olisi perusteita. Niihin tapauksiin kylläkin joissa ei ole tehty, vaikka syytä olisi.

Alkuperäinen kirjoittaja Sossuissa narsisteja:
vaikka kuinka, vallan huumassaan nämä pikku pätemiseensä päässeet ihmiset haluavat näyttää maailmalle, kuinka tärkeitä he ovat ja tällä pätemisen tarpeellaan tuhoavat monet monet perheet ja lapset.

Ei se vaan näin mene. Ne sossut, joita olen tavannut, ovat varsin omistautuneita auttamiselle. Ihmisten auttaminen vaan ei ole helppoa, kun siinä on osattava arvioida kuka puhuu totta ja kuka ei eikä aina saa kaikkea tarpeellista informaatiota tilanteesta. Ja tietysti monet sosiaalitoimen asiakkaista ovat omasta mielestään täysin kykeneviä hoitamaan lapsiaan, vaikkei aina ikävä kyllä näin ole. Kyllä sossujen tavoitteena on niin pitkään kuin mahdollista pitää perhe kasassa.

Mutta moni muu työntekijä on huomannut!

;)

"Paraneminen alkaa siitä, että myöntää virheensä". Sen soisi kaikille niille sairaille lastensuojelun työntekijöille, jotka alati rääkkäävät, kurittavat ja muutenkin kaltoin kohtelevat heille sijoitettuja lapsia. Kunpa nämä "hoitajat" tajuaisivat olensa itse sairaita, ei se kuritettavana oleva lapsi!

Täällä yksi, joka tajusi, ettäterveenä henkilönä hän ei voi jatkaa sairaassa ympäristössä:

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=116&conference=4500000000001326&posting=22000000036349597

Olen aikaisemmin ollut sossuna ja huostaanottojakin tehnyt. Myös olen ollut myöhemmin huostaanottovalituksia käsittelemässä/päättämässä oikeudessa. Olen siis satoja huostaanottoja nähnyt. Ikinä en ole nähnyt turhaa huostaanottoa. Niitä tilanteita olen nähnyt lukuisia, että huostaanotto on tehty liian myöhään, lapsi on jo pahasti vaurioitunut. Joskus on myös ollut niitä, että huostaanotossa on tehy joku muotovirhe, ja sen takia huostaanotto on palautettu käsiteltäväksi lautakunnalle uudelleen, mutta yleensä se ei tarkoita sitä, että syytä huostaanottoon ei olisi ollut.

Alkuperäinen kirjoittaja piitu pipari:
Alkuperäinen kirjoittaja sossujen uhri:
luin tuon hesarin jutun ja ja kirjotinki sinne. niin haluaisin tietää keneen voin ottaa yhteyttä kun lapseni huostaaotettiin ja sijoitettiin perheeseen vuonna 2005.
ja huostaanotto tuli sossujen valehtelun takia!!
olen yrittänyt ettiä nimiä että keneen ottaa yhteyttä mutta enpä oo löytäny.
jos joku tietää niin autathan minua.
kiitos jo etukäteen!

:laugh:

Sori mutta kuulostat ap aika tyypilliseltä sossun asiakkaalta, jonka mielestä "sossut" ovat tietenkin katalia valehtelijoita ja vain kiusallaan puuttuvat teidän perheenne asioihin... mitään syytähän teissä itsessänne ei tietenkään ole. ;)

En itsekään usko turhiin huostaanottoihin, mutta oli järkyttävää huomata että johtava sosiaalityöntekijä/lastenvalvoja voi olla puolueellinen ja vetää johtopäätöksiään toisesta osapuolesta pelkästään toisen mustamaalaamisen, valheiden ja väärien väitteiden perusteella. Eikä todisteet kiinnostaneet ihmistä ollenkaan. Joten varmasti joku heiveröisempi voi jäädä jonkun sossutädin jalkoihinkin joskus, mutta en tiedä mahtaako huostaanottoon asti sellainen päästä menemään - sehän vaatii jo näyttöä ja aika vakavia seikkoja..

Alkuperäinen kirjoittaja Lukija:

Tiedän vastaavantapauksen, tuore sellainen, lasta kuunneltiin oikeudessa, jossa sossut väittivät ilma todisteita äitiä väkivaltaiseksi. Lapsi oli sanonut, että äiti ei ole väkivaltainen, mutta sijoituspaikassa on käytetty väkivaltaa häntä kohtaan. Lapsi halusi kotiin.

Ja arvakkaappa päätös: nuorempi pääsi kotiin, mutta vanhempi, jota kohtaan sijoituspaikka käytti väkivaltaa, ei päässyt. Syy: käyttäytynyt sopimattomasti sijoituspaikassa.

Ja tähänkään ei edes tarvittu lääkärintodistusta eikä poikaa ole lääkärissä tutkittu. Vain sijoituspaikan sana oli laki!

Paskaa touhua!

saisit varmaan suomi 24 biovanhemmat palstalla asiallisia vastauksia ja tukea tilanteeseesi.
naurajille ja ilkkujille:huostaanotossa tietyt kriteerit tulee täyttyä.
nuoremme sijoitettiin syyllä"vaarantaa omalla käytöksellään terveyttään."tämä ei riitä syyksi,joten sossu KEKSI puutteita kodin olosuhteissa.
nämä puutteet ei millään lailla olleet vaarana 3 muun lapsen kehitykselle.
sossu itse myönsi valehdelleensa saadakseen sijoitus vaatimuksen läpi ho:ssa.
ap:lle jaksamista

Tämä ei pidä paikkaansa: jos lapsi itse ja todistetusti vaarantaa oman terveytensä, se jo yksin on huostaanoton peruste, ei tarvita mitään muita perusteita! Ja juuri tällaisesta lapsesta itsestään johtuvasta syystä voidaan perheestä ottaa esimerkiksi yksi lapsi huostaan, usein myös vanhempien suostumuksella, muiden lasten jäädessä kotiin. Ja syy on yksinkertaisesti se, että heillä ei eivät itse vaaranna omaa terveyttään ja hyvinvointiaan.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Alkuperäinen kirjoittaja Sossuissa narsisteja:

Ei se vaan näin mene. Ne sossut, joita olen tavannut, ovat varsin omistautuneita auttamiselle. Ihmisten auttaminen vaan ei ole helppoa, kun siinä on osattava arvioida kuka puhuu totta ja kuka ei eikä aina saa kaikkea tarpeellista informaatiota tilanteesta. Ja tietysti monet sosiaalitoimen asiakkaista ovat omasta mielestään täysin kykeneviä hoitamaan lapsiaan, vaikkei aina ikävä kyllä näin ole. Kyllä sossujen tavoitteena on niin pitkään kuin mahdollista pitää perhe kasassa.

Ja sinä oot tavannu kaikki sossut? Huoh. Varmasti heidän sekaan mahtuu monenlaista ihmistä.

Yhteistyössä