Laitoinkohan liian kovat kirppishinnat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huono hinnoittelemaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Huono hinnoittelemaan

Vieras
Mulla on viimeks ollut kirppispöytä 3 vuotta sitten ja vaikka itse niissä paljon kuljen niin silti pohdin laitoinko liian kovat hinnat. Kertokaas, kerkiän vielä aamulla muuttaa niitä.
Esim. Ihan uusia farkkuja oli viidet, tyttö ei vaan suostunut pitämään, koko 104 ja 110cm laitoin 3e hinnaksi. Meandin froteehousuja 3e hinnat. (Koko 74-80) Meandin haalareita 5e (74-80, sisko sanoi et kannattaa laittaa ainakin 10e mutta meneekö siinä kirppisidea jo?) Ihan perus lindexin ja hennesin paitoja, kittyä, bamsea, uusretroa, muumia (vain siistejä, tahraset menee autonvahaukseen) 1-2e ja koot vaihteli 80cm-128cm. Sukkahousuja, kerran kaks käytettyjä 0,50e-1e. Vaatetta oli 6 jätesäkkiä ja kaikista tahtoisin eroon! Onko liian kovia hintoja että menis kaupaksi?

[QUOTE="vieras";26677118]Itse en maksa kymppiä mistään kirppisvaatteesta, jos haluan maksaa niin sitten haen kaupasta uuden.[/QUOTE]

Näin minäkin ajattelen. Ja sitä että käytetty kiertäisi.

No ainakin minusta juuri passelit kirppishinnat.

Tuntuu, että tämänpäivän myyjiltä on aika tavalla hukassa se idea ja kun pistää kirppishintaan pari euroa lisää, saa kaupasta uuden samanlaisen.

Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri;26677123:
No ainakin minusta juuri passelit kirppishinnat.

Tuntuu, että tämänpäivän myyjiltä on aika tavalla hukassa se idea ja kun pistää kirppishintaan pari euroa lisää, saa kaupasta uuden samanlaisen.

Tätä koitin samaa siskolle selittää kun se yritti että laittaisin KORKEAMMAT hinnat. Näytti mulle huuto.netistä ja jostain ihme facebookin kirppiksistä miten ihmiset rahastaa ja osa maksaa. Itse kyllä kannatan enemmän kierrätystä. Omia t-paitoja ja toppeja laitoin kaikki 0,20e-0,50e. Mies antoi villapaitoja ja t-paitoja sinne myyntiin kanssa ja ne laitoin 0,20e-1e. Miehen farkkuja laitoin 2e. Pöytävuokran tietty haluan saada takaisin mutta kyllä tuolla määrällä tavaraa pitäisi 35e saada kasaan. Lastenvaatteita siis oli 6 jätesäkkiä ja minun ja miehen vaatteita kumpiakin 1 säkki siihen lisää.

Edulliset hinnat sulla. Toinen ääripää kiskurihinnoittelijoiden lisäksi ovat ne, joiden mielestä mikään ei saisi maksaa juuri mitään, koska ollaan kirppiksellä. Pahimmat vääntävät hintoja markoiksi ja huokailevat, kuinka ennen ei olisi tuollaisia maksettu.

Mä hyväksyn kirppiksillä ns. merkkivaatelisän. 40 euroa maksaneiden housujen ei tarvitse käytettyinäkään maksaa yhtä vähän kuin kympin housujen. Kyllä me kaikki tiedetään, että merkkivaatteissa maksetaan muustakin kuin oletetusta laadusta, joten ihan hyvin voi kirppikselläkin pari euroa lätkiä lisää hintaa niille meandeille ja popeille. Toki vaatteen kunto on olennaisin hinnoitteluperuste, mutta joka vaatetta ei kannata verrata Anttilan alennusrekin hintoihin.

Alkuperäinen kirjoittaja neljäs_tulossa;26677147:
Juu ihan hyvät hinnat, varmaan menee kaupaksi (ja osa valitettavasti jälleenmyyntiin, veikkaan), mutta älä täytä pöytää liian täyteen!

Sisko sanoi kanssa et kaikki on kohta huuto.netissä. :/
Varmaan kannattaa lajitella pöydälle nippuun kokojen mukaan? En meinannut kaikkea kerralla viemässä. Huomenna vien alkuun yhden jätesäkin ja sit käyn siistimässä joka päivä ja vien pussin mennessä (en säkeissä). Kannattaako varata pieniä koreja johon merkkaan koot vai laitanko ihan pöydälle ja hengareihin?

Edulliset hinnat sulla. Toinen ääripää kiskurihinnoittelijoiden lisäksi ovat ne, joiden mielestä mikään ei saisi maksaa juuri mitään, koska ollaan kirppiksellä. Pahimmat vääntävät hintoja markoiksi ja huokailevat, kuinka ennen ei olisi tuollaisia maksettu.

Mä hyväksyn kirppiksillä ns. merkkivaatelisän. 40 euroa maksaneiden housujen ei tarvitse käytettyinäkään maksaa yhtä vähän kuin kympin housujen. Kyllä me kaikki tiedetään, että merkkivaatteissa maksetaan muustakin kuin oletetusta laadusta, joten ihan hyvin voi kirppikselläkin pari euroa lätkiä lisää hintaa niille meandeille ja popeille. Toki vaatteen kunto on olennaisin hinnoitteluperuste, mutta joka vaatetta ei kannata verrata Anttilan alennusrekin hintoihin.

Olen nähnyt kun kirppiksellä mummot purnaa antiikkiarabiasta joka on liian kallis ja maksaa noin 3e. :D Joten joo, tiedän mistä puhut. Mulla ei nyt olekkaan rahan maku suussa vaan ihan oikeasti haluan eroon noista. Joudutaan muuttamaan remontin takia pienempään asuntoon hetkeksi ja ei ole tilaa säilyttää noita. Haluan vain varmasti eroon kaikesta ylimääräisestä.
Meandit ja Småfolkit on minulla muutaman euron kalliimpia kuin muut. Mutta koska olen ne itsekkin edullisesti ostanut käytettynä en halua myydä kalliilla. Vaikkakin osan uutena ostanut täydellä hintaa, en jaksa silti pohtia mistä maksoin mitäkin. On helpompaa laittaa "tasaisia" hintoja.

Yhteistyössä