laitoin sähköpostilla ilmoituksen eläimenlaiminlyönnistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ladyluck2007
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

ladyluck2007

Jäsen
31.12.2006
299
0
16
kyseessä on aikas viinann menevä perhe jolla on ollut monia hevosia,onneksi muut ovat päässeet jo pois,heillä on enää yksi. hevonen seisoo aina pienessä tarhassaan,syö huonoa heinää,jos sitä on viitsitty ostaa,sille annetaan vanhoja banaaneja,omenaa yms. ja leipää kilotolkulla. hevosen kaviot ovat järkyttävässä kunnossa. se ei enää juurikaan liiku,kaipa se jo sattuu niin paljon. olen näille ihmisille sanonut monta kertaa että ne kaviot tulisi vuolla. ehdottivat josko minä kaljapalkalla viitsisin sen tehdä. no enpä oikein voinut kun ei ole kokemusta. rahaa heillä menee juomiseen ja muuhun,mutta ei mukamas ole laittaa hevoseen. nyt oon ilomoittanu eläinsuojeluun,kaipa ne oikeesti sit käy tarkastamassa? tunnen olevani oikee kyttääjä kun tein ilmoituksen,mutta kyseessä on ihana eläin,jolla sattuu olemaan helvetin huonot omistajat. niitten lapsetkin elää yhtä huonosti kun se hevonen,talo on ihan homeessa,sisällä poltetaan ketjussa ja juodaan jokaviikonloppu. siellä käy myös kylän muut nuoret bilettämässä. kai tästäkin voisi ilmoittaa,mutta jostain syystä lasten hyvinvointiin ei niin jyrkästi puututa.

Niinhän se yleensä menee, et todella usein eläinsuojeluvalvojat paikalle mennessään joutuvat soittamaan paikalle myös lastensuojelun. Eläimien pitoon puututaan paljon herkemmin kuin lasten, ihme sinänsä.

Mihihn sä laitoit sähköpostilla sen ilmoituksen ja tuleeko siihen sun tiedot näkyviin? Mistä tiedät että se otetaan tosissaan tms. tuleeko sulle kuittausta ilmoituksesta tms.?

yhteytä, jos kerran OIKEASTI lapset ovat heitteillä. ei se ettei osa hoitaa eläimiä aian tarkoita että alpset kärsii. ja oletko varmasti nähnyt nämä nuoret siellä, jos ne onkin vain "huhupuheita"

Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
yhteytä, jos kerran OIKEASTI lapset ovat heitteillä. ei se ettei osa hoitaa eläimiä aian tarkoita että alpset kärsii. ja oletko varmasti nähnyt nämä nuoret siellä, jos ne onkin vain "huhupuheita"

kyllä olen ne siellä nähnyt,tää kyseinen paikka on suosittukkin jatkopaikka ja aloituspaikka. sosiaalitantat ei helposti puutu tälläisiin,valitettavasti. ja jos sinne joku menee käymään niin ne ilmoittaa etukäteen että ovat tulossa. näin ainakin olen kuullut. lapset kuitenkin saavat ruokaa eikä niitä jätetä yksin,se riittää sossulle,valitettavasti. Ja nää on sossun asiakkaita,kaipa ne siä on käynykin.

Alkuperäinen kirjoittaja neito83:

kyllä olen ne siellä nähnyt,tää kyseinen paikka on suosittukkin jatkopaikka ja aloituspaikka. sosiaalitantat ei helposti puutu tälläisiin,valitettavasti. ja jos sinne joku menee käymään niin ne ilmoittaa etukäteen että ovat tulossa. näin ainakin olen kuullut. lapset kuitenkin saavat ruokaa eikä niitä jätetä yksin,se riittää sossulle,valitettavasti. Ja nää on sossun asiakkaita,kaipa ne siä on käynykin.

Eläimien hyvinvointi on sulle tärkeämpää kuin lasten??? Se että ne lapset saavat ruokaa ja sängyn missä nukkua, ei takaa hyvinvointia.
Tee hyvä ihminen ilmoitus niistä lapsistakin, jos kerran heitäkin kohdellaan huonosti.

Kai sinunkin lapsi saa muutakin kuin ruokaa hyvinvoinnin takaamiseksi?

ei nyt kannata ymmärtää tahallaan väärin.. kyllä niitten lasten oloista tietää kaikki ketkä siellä ovat käyneet.talo on homeessa,polttavat sisällä,juovat yms. mutta sellaiseen ei sosiaaliväki puutu.tarkoitin vain että eläinten hyvinvointiin puututaan heti,mutta tälläiseen tapaukseen taas ei. vaikka siellä nyt rupeisi ravaan tarkastajia,niin ei ne kuitenkaan tee mitään ennenkun lapsia joku hakkaa tai ne jätetään yksin. ja se että lapset saavat ruokaa ja juomaa ja niillon katto pään päällä,eikä niitä pahoinpidellä todellakin riittää sossulle. tästä asiasta oon kysyny monesti ja sille ei vaan voi tehdä mitään. jos mulla on väärää tietoa tai vanhentunutta niin valaiskaa ihmeessä. lapset ovat tietysti paljon tärkeämpiä kun hevoset tai muut eläimet. ja tekisin näitten lasten eteen paljonkin,he ovat mun tytölleni sukua.

ei nyt kannata ymmärtää tahallaan väärin.. kyllä niitten lasten oloista tietää kaikki ketkä siellä ovat käyneet.talo on homeessa,polttavat sisällä,juovat yms. mutta sellaiseen ei sosiaaliväki puutu.tarkoitin vain että eläinten hyvinvointiin puututaan heti,mutta tälläiseen tapaukseen taas ei. vaikka siellä nyt rupeisi ravaan tarkastajia,niin ei ne kuitenkaan tee mitään ennenkun lapsia joku hakkaa tai ne jätetään yksin. ja se että lapset saavat ruokaa ja juomaa ja niillon katto pään päällä,eikä niitä pahoinpidellä todellakin riittää sossulle. tästä asiasta oon kysyny monesti ja sille ei vaan voi tehdä mitään. jos mulla on väärää tietoa tai vanhentunutta niin valaiskaa ihmeessä. lapset ovat tietysti paljon tärkeämpiä kun hevoset tai muut eläimet. ja tekisin näitten lasten eteen paljonkin,he ovat mun tytölleni sukua.

Kuules nyt kun tietosi on todella väärää! Kysys vielä sossusta onko asia todella noin ja tee heistä valitus jonnekin, jos ovat lasten tilanteeseen noin välinpitämättömiä.

Viranomaisilla on tosiaan aika tiukat rajat siinä mitä voidaan missäkin tilanteessa tehdä. Ei sossu voi lapsia viedä kovin kevyin perustein, korkeintaan ottaa vanhemmilta muutamiksi päiviksi pois. Eikä edes avohuollon tukitoimiin suurimmaksi osaksi ole kenenkään pakko suostua ja huostaanottoa ei voida varsinaisesti edes harkita ennen kui nkaikki muut keinot on käytetty. Mutta vastentahtoiseen huostaanottoon esimerkiksi pitää olla todella painavat syyt ja niissäkin tapauksissa käy ikävän usein niin että lapsi on huostaanotettuna vain vähän aikaa ja uudelleen huostassa muutaman kuukauden kuluttua. mutta siis sossujen mahdollisuudet puuttua asioihin on kuitenkin aika rajallisia.

tälläistä tietoa olen saanut kun oon kysynyt. tiesitkö että lapsia huostaanotetaan n. 10 kertaa ennenkun asialle oikeesti tehdään ratkaiseva päätös ja heidät otetaan pois vanhemmilta? muuten aina palaavat takaisin. suomessa pitäisi tehdä jonkinmoinen lakiuudistus lastenhyvinvointia parantaaksemme,täällä saavat eläimet oikeesti enemän oikeuksia kun lapset. turha tästä asiasta on mällätä täällä,tämä on kuitenkin meillä tiedossa ja monet haluavat niitä auttaa. oon itsekin niitä ottanut hoitoon ja juuri kysellyt voiko asialle tehdä jotain.

tälläistä tietoa olen saanut kun oon kysynyt. tiesitkö että lapsia huostaanotetaan n. 10 kertaa ennenkun asialle oikeesti tehdään ratkaiseva päätös ja heidät otetaan pois vanhemmilta? muuten aina palaavat takaisin. suomessa pitäisi tehdä jonkinmoinen lakiuudistus lastenhyvinvointia parantaaksemme,täällä saavat eläimet oikeesti enemän oikeuksia kun lapset. turha tästä asiasta on mällätä täällä,tämä on kuitenkin meillä tiedossa ja monet haluavat niitä auttaa. oon itsekin niitä ottanut hoitoon ja juuri kysellyt voiko asialle tehdä jotain.

Mistä ihmeestä ne viranomaiset osaavat ottaa lapsia parempaan paikkaan sieltä, jos sinä ilmoittelet vaan hevosen puolesta?

Alkuperäinen kirjoittaja mimmali:
Alkuperäinen kirjoittaja juuei:
Voiko muuten tehdä eläinsuojeluilmoituksen nimettömänä? Siis oikeasti täysin nimettömänä?

tätä minäkin olen miettinyt kun naapurin koirankohteleminen tuntuu olevan aika.. :kieh:

Naapureista pääsee muuttamalla, mun "kohde" ois tuttavan esimiehen koira. Ettei kaveri pääsis työpaikastaan...

Yhteistyössä