Laitoin palautetta Prisman myyjästä

"vieras"
Eikö ole parempi, että se mahdolliseti ujo ihminen on mieluummin töissä tuomassa valtiolle verotuloja ja maksamassa itse elämistään. Mahdollisesti opiskelee myös samalla, joten ei välttämättä mikään "unelmaduuni". Opiskelijoille ei kovin paljon noita työvaihtoehtoja ole. Siivoojaksikaan ei pääse noin vaan. Nykyään siihenkin toivotaan vähintään aiempaa kokemusta.

Et voi jessus sentään.

Olisiko parempi, että hän olisi syrjäytynyt ja jäisi kotiinsa masentumaan, kun asiakaspalvelu ei oikein suju? En minä ainakaan mieltäni tuollaisesta pahoittaisi.

kassa minäkin
Hienoa! Ihan aidosti, suomi tarvitsee asiakaspalvelussa lisää ASIALLISTA kritiikkiä. Suomalaiset ei osaa antaa rakentavaa kritiikkiä asiallisesti, täten liikkeet eivät osaa ottaa vastaan asiallisesti kritiikkiä, joten asiakaspalvelu ei aidosti kehity tai parane.

Perinteinen asiakas jää joko jupisemaan itsekseen ja valittaa kaverille tai vaihtoehtoisesti suuttuu niin liioitellusti ettei lopulta siitä perkeleiden ja haukkumisten sisältämästä palautteesta ole mitään hyötyä, se reaktio on mennyt niin yli ettei kauppa voi ottaa sitä tosissaan ja yrittää kehittää mitään.

Joten valittakaa,asiallisesti, se on ihan ok ja toivottaa.

• Tykkää
Reactions: Anatolia
"vieras"
[QUOTE="vieras";28133934]Eikö ole parempi, että se mahdolliseti ujo ihminen on mieluummin töissä tuomassa valtiolle verotuloja ja maksamassa itse elämistään. Mahdollisesti opiskelee myös samalla, joten ei välttämättä mikään "unelmaduuni". Opiskelijoille ei kovin paljon noita työvaihtoehtoja ole. Siivoojaksikaan ei pääse noin vaan. Nykyään siihenkin toivotaan vähintään aiempaa kokemusta.

Et voi jessus sentään.

Olisiko parempi, että hän olisi syrjäytynyt ja jäisi kotiinsa masentumaan, kun asiakaspalvelu ei oikein suju? En minä ainakaan mieltäni tuollaisesta pahoittaisi.[/QUOTE]

Jos ei osaa asiakaspalvelua, ei kannata asiakaspalveluun hakeutua. Menköön sitten siivoamaan tms.

"vieras"
Tämä on kyllä se maailman paras argumentti taas. Vaikka sinulla ei olisikaan elämässäsi kerrallaan kuin se yksi asia, niin muut kyllä kykenevät tähän myyttiseen multitaskingiin. Minäkin osaan välittää sadoista eri asioista yhtä aikaa, eikä edes tarvitse välittää kaikista saman verran, uskomatonta!
Asiasta viidenteen, minä olen täysin kykeneväinen tekemään montaa asiaa yhtä aikaa. Mutta jotain rajaa tuossa valittamisessakin, ymmärtäisin jos kassa olisi ollut suoraan töykeä tai puhunut jotain paskaa mutta joku viitsii valittaa jos ei hymyile tai mumisee, so what? Mistä tiedät mitä on takana, ehkä isojakin omia huolia tai murheita ja sitten ehkä joutuu vielä pomon puhutteluun.
Ja vaikka ei olisi mitään takana niin SO WHAT?

kassa minäkin
[QUOTE="vieras";28133934]Eikö ole parempi, että se mahdolliseti ujo ihminen on mieluummin töissä tuomassa valtiolle verotuloja ja maksamassa itse elämistään. Mahdollisesti opiskelee myös samalla, joten ei välttämättä mikään "unelmaduuni". Opiskelijoille ei kovin paljon noita työvaihtoehtoja ole. Siivoojaksikaan ei pääse noin vaan. Nykyään siihenkin toivotaan vähintään aiempaa kokemusta.

Et voi jessus sentään.

Olisiko parempi, että hän olisi syrjäytynyt ja jäisi kotiinsa masentumaan, kun asiakaspalvelu ei oikein suju? En minä ainakaan mieltäni tuollaisesta pahoittaisi.[/QUOTE]

No ei ne kaupatkaan mitään hyväntekeväisyyslaitoksia ole, tai jos otetaan jotain kuntoutuvia tai vastaavasti henkilöitä jotka eivät kassalla pärjää niin on kaupan tehtävä sijoittaa ne tehtäviin joissa henkilö pärjää.

Ja näistä ongelmista ei johto yleensä tiedä totuutta, ennen kuin tulee asiakaspalautetta.

Lisäisin vielä että ujotkin ihmiset pärjää kassatyöskentelyssä.

ok
[QUOTE="vieras";28133894]Mitä väliä, vaikkei olisikaan antanut? :) Huonosta palvelusta kannattaa valittaa.[/QUOTE]

No just. Tietysti kun yhden asiakkaan päivässä jättää tervehtimättä, niin heti valitusta tulee perään, ja kukaan niistä tuhannesta hymyn saaneesta asiakkaasta ei sano mitään.

Valitelkaa vaan, onneksi en ole kassalla töissä.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja kassa minäkin;28133961:
No ei ne kaupatkaan mitään hyväntekeväisyyslaitoksia ole, tai jos otetaan jotain kuntoutuvia tai vastaavasti henkilöitä jotka eivät kassalla pärjää niin on kaupan tehtävä sijoittaa ne tehtäviin joissa henkilö pärjää.

Ja näistä ongelmista ei johto yleensä tiedä totuutta, ennen kuin tulee asiakaspalautetta.

Lisäisin vielä että ujotkin ihmiset pärjää kassatyöskentelyssä.
Ujoja ihmisiä on erilaisia. Minäkin olen ujo, mutta kassatyöskentelyssä varmasti olisin hyvä. Lähinnä tarkoitin sellaisia todella arkoja ja ujoja, joiden on vaikea olla tekemisissä ihmisten kanssa. Tosiaan ihmettelen kyllä sitä, että miten on tullut valituksi. Mahdollisesti kassalla ollut siis vain huono päivä. Eiköhän se nyt ole ihan sallittavaa?

"niin"
No just. Tietysti kun yhden asiakkaan päivässä jättää tervehtimättä, niin heti valitusta tulee perään, ja kukaan niistä tuhannesta hymyn saaneesta asiakkaasta ei sano mitään.

Valitelkaa vaan, onneksi en ole kassalla töissä.
olen samaa mieltä. Jos ap tietäisi ko. kassan usein käyttäytyvän samalla tavalla niin palaute olis kohdallaan. Kuten täällä jo joku toikin asian esille niin kassalla kiireisinä päivinä ei todellakaan aina muista onko jo jotakuta tervehtinyt. Välillä itse myös tervehdin pariin otteeseen samaa asiakasta ja sitten yhdessä naureskeltiin.

Itse olen huomannut myös sen, että kaksi tuntia kassalla jaksaa olla skarppina: vedät ostokset, tervehdit, rahastat, hymyilet ja ennen kaikkea olet nopea kerta kerran jälkeen noin minuutin parin välein tulee uusi asiakas. Jos tauolle ei pääse ajoissa, alkaa siinä ajatus takkuamaan parhaimmallakin aspalla. Saatika jos ollut hankalia asiakkaita, jotka saaneet tunteet pintaan. Jokaisen olisi hyvä muistaa, että ihmisiä ne kassatkin on. eikä voi tietää minkälaisen asiakkaan kanssa hän on joutunut minuuttia aikaisemmin painimaan. Prismassa varsinkaan ei voi mennä takahuoneeseen vetämään henkeä ja tulla takaisin hymy huulilla.

Mutta siis olen samaa mieltä, että hvään asiakaspalveluun kuuluu katsekontakti ja asiallinen puhuminen, mutta ymmärrystä ja pelisilmää tarvitaan myös asiakkaalta...

Minä asioin usein isossa marketissa, jossa on ihan mahtavan ystävällinen henkilökunta, siis ihan kaikki. On tosi kiva käydä siellä, koska he tosiaan auttavat tarvittaessa ja näkevät vaivaa, hymyilevät ja tervehtivät jokaiselle asiakkaalle ja katsovat silmiin.

Kerran oikein kysyin toimitusjohtajalta että miten näin monien kivojen ihmisten löytäminen isoon markettiin edes ylipäätään on mahdollista. Hänen mukaansa jokainen kassaihminen koulutetaan perusteellisesti hommaansa niin, että nämä jutut menevät selkäytimeen.

Jotenkin minusta näyttää siltä, että niillä työntekijöilläkin on kivampaa, kun eivät istu kassalla naama rutussa.

"vieras"

Et voi jessus sentään.

Ei. Me ei asuta Kiinassa, jossa riittää, että tilastoissa näyttää hyvältä, että ihmisillä on töitä ja niinpä on ihan sama miten ne työt tehdään tai onko se työ edes mitenkään hyödyllistä. Kaupan kassan pitää osata työnsä ja siihen työhön kuuluu kanssakäyminen asiakkaan kanssa. Ei siivoojakaan voi jättää kohdettansa paskaseksi ja sanoa, että hei on se nyt sentään parempi, että olen täällä töissä kuin että olisin syrjäytynyt.

Entäs kun mä olen kassalla ja satun todella pitämään työstäni ja olen muutenkin iloinen ihminen niin mulle sano yks asiakas, että mikä se niin naurattaa siinä kassalla olla töissä.
Että ei se mene mieliksi noinkaanpäin...

Alkuperäinen kirjoittaja Mansikkamäki;28134500:
Entäs kun mä olen kassalla ja satun todella pitämään työstäni ja olen muutenkin iloinen ihminen niin mulle sano yks asiakas, että mikä se niin naurattaa siinä kassalla olla töissä.
Että ei se mene mieliksi noinkaanpäin...
No, uskoisin kuitenkin, että valtava enemmistö asiakkaista kuitenkin asioi mieluummin sinun kanssasi kuin sen murjottavan naapurikassan.

Eivät kai kassat voi ryhtyä synkistelemään vain sen takia, että asiakasjoukossa saattaa olla joku, joka ei kestä iloista ja hyväntuulista asiakaspalvelijaa? :)

Olihan asiakkaat välillä rasittavia kaikkine typerine vitseilleen ja tytöttelyineen. Tosiasia on kuitenkin se, että asiakas on se joka tuo rahan taloon, ja joiden rahoista myyjä saa palkkansa. Jos mä saan huonoa palvelua vien rahani ihan varmasti muualle.

Jknb
Mä en kyllä muista koskaan saaneeni huonoa tai hyvää palvelua missään, ihan tavallista vaan. Ja tykkäisin käydä enemmänkin pikku putiikeissa kiertelemässä, mutta kun niissä myyjät ei anna asioida rauhassa.

Itsekin olen asiakaspalvelussa, neutri-ilmeeni on totinen ja oikeasti joudun usein ajatuksen kanssa ajattelemaan, että pitää yrittää vaikuttaa ystävälliseltä.

Ja valitettavan usein on mahdotonta keskittyä satasella juuri asiakaspalvelutilanteisiin, sillä työhöni kuuluu paljon muitakin hoidettavia juttuja, jotka asiakaspalvelutilanteet keskeyttävät. Ja se näkyy varmaan asiakkaalle "poissaolevuutena". Sellaisina päivinä, kun pystyy keskittymään vaan asiakaspalveluun, homma toimii osaltani paljon paremmin.x

Ja usein meillä ainakin kiiretilanteissa, kun täytyy olla nopea ja tarkka, tulee niin keskityttyä sihen, että homma hoituu, niin mxitään ylimääräistä jutustelua asiakkaiden kanssa ei voi ollakaan, tai alkaa odottavat asiakkaat kiehua.

"OMG"
Suomessa on kuulkaa ihan ystävälliset kassat muuhun Eurooppaan verrattuna. Jopa useimmiten osaavat puhua suomea. Saksassa, Ranskassa ja Ruotsissa kassat melko tylyjä paljon useammin, sekä melko usein myös kielitaidottomia maahanmuuttajia.

Joo en minäkään pidä niistä myyjistä, jotka eivät tervehdi tai ota katsekontaktia...

Itse olen myyjänä ja otan AINA katsekontaktin ja tervehdin ja olen ystävällinen / kohtelias jokaiselle. Odotan sitä samaa asiakkaana muilta myyjiltä.

Ei minullakaan aina ole iloinen päivä, silloin en ole sitten niin aurinkoinen, mutta kyllä silloinkin pitää osata tervehtiä jne. Valitettavasti jotkut myyjät ovat sellaisia, että eivät ikinä tervehdi, eivät sano laskun loppusummaa jne. mutta saavat jatkaa töitään. Pomoja ei tunnu kiinnostavan se, miten myyjä kassalla käyttäytyy, kun heidät palkataan, katsovat vain cv:tä ja jos siinä näyttää hyvältä, se riittää. Ei kysytä työkavereiden mielipiteitä saatika katsota itse, miten kassalla käyttäytyy...

Mulle on ihan sama miten joku kaupan kassa käyttäytyy. Kunhan saan ostokseni tehtyä. Ite oon sellanen etten mielellään ala kassatätin kans rupattelemaan vaan haluan hoitaa vaan omat asiani. Toki rupattelen jos myyjä sen aloittaa, ja sanon kiitokset ja katson silmiin ja tervehdin. Mutta en varmaan edes kiinnittäisi huomiota jos kassa ei niin tekisi.

Mitä jos hän on siellä vain pakosta työssä, työkkärin käskytyksestä ja odottaa jotain kiinnostavampaa? Tuli mieleen kun ite olin päiväkodissa työharjoittelussa ja sain negatiivista palautetta siitä kun en ollut kiinnostunut esim. siitä millainen palkka pk:ssa on. Joo no ei kiinnostanut koska se on yksi sellanen ammatti johon en ryhtyisi millään!

Yhteistyössä