Laitetaas koko joulumenyy esiin Aamupalasta jälkiruokaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja BootyPeppi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Aamupala:
- riisipuuro ja luumusoppa
- leipää,leikkelettä ja juustoja
- munapasteijat
- kahvia,tuoremehua

Ennen päivällistä syödään,syödään ja syödään huikopalana kinkkua! :D

Päivällinen sisältää:
- Lanttu,porkkana ja perunalaatikot
- Kinkku ja omenainen sinappikastike
- Keitetyt perunat
- graavilohi ja kylmäsavulohta
- savusiika ja loimulohta
- mädillä täytetyt kananmunat
- katkarapusmetana salaattia
- sillitartar
- mätiä,sipulisilppua,smetanaa ja paahdettua leipää
- maitoa,mehua

Jälkiruoka:
- luumucharlotta
- joulutortut ja piparit
- juustolautanen (illalla)
Näillä mennään tämä joulu

aamupala:riisipuuro ja luumukiisseli, kinkkuleipiä,graavilohileipiä

Välipala: suklaata,pipareita, leipää, torttuja,pullaa,

Lounas: kinkku,porkkana,lanttu,maksa lootat,peruna, rosolli,graavilohi,lämminsavulohi,kastike,jokumunaloota juttu
loppuehtoo kaikkee sillee ko napavetää,todennäköisesti itse pelkkää suklaata ja kinkkua..:)

Aamulla varmaan ihan perus kaurapuuro ja sulatettuja marjoja pakkasesta

Lounaaksi: riisipuuro, kanelia ja sokeria ja rusinasoppaa

Välipalaksi piparia, joulutorttuja ja kahvia tai mehuglögiä

Päivälliseksi:
- alkupalapöytä: savulohta, graavilohta, savusiikaa, katkarapusalaatti, sienisalaattia, rosolli, vihreä salaatti ja keitettyjä perunoita
- pääruoaksi: kinkkua, imellettyä perunalaatikkoa, porkkanalaatikkoa ja lanttulaatikkoa
- jälkiruoaksi ehkä piparijäätelöä

Iltapalaksi kinkkuleipää, lohileipää tms jos joku jaksaa...

Meillä...aamupala: riispuuroa+soppaa... joululimppuakin saa +lisukkeet:) lounas: Kinkkua,perunamuusia,lanttu-porkkanalaatikkoa,punajuurisalaattia,joululimppua,graavilohta,rosollia,vihersalaattia,uunilohta...välipala: gölgiä,torttua,suklaata,pipareita:D,päivällinen saman kaavan mukaan ku lounas. illala syödään mitä syödään:D

Booty, mä tuun teille jouluksi, vähänkö ihanan paljon syötävää nam =)
Meillä on niin perinteinen jouluruoka koko joulun ajan enkä mä edes välitä jouluruuasta. Mies sen syö ja mä närpin vaan, ei oo reilua ei =D

[QUOTE="Tanjuska";25234151]Booty, mä tuun teille jouluksi, vähänkö ihanan paljon syötävää nam =)
Meillä on niin perinteinen jouluruoka koko joulun ajan enkä mä edes välitä jouluruuasta. Mies sen syö ja mä närpin vaan, ei oo reilua ei =D[/QUOTE]

Tee ittellesi omat sappuskat ja miehesi tehköön omansa. Mä en halunnut viime jouluna kinkkua, joten tein sitten itselleni burgundin pataa.

[QUOTE="Tanjuska";25234151]Booty, mä tuun teille jouluksi, vähänkö ihanan paljon syötävää nam =)
Meillä on niin perinteinen jouluruoka koko joulun ajan enkä mä edes välitä jouluruuasta. Mies sen syö ja mä närpin vaan, ei oo reilua ei =D[/QUOTE]

Oikeasti sitä ei ole kovin paljoa vaikka siltä tuntuukin. Itse taas tykkään jouluruuasta kovinkin :D Odotan jo, että pääsen joulupöytään syömään.

Aamupala: riisipuuro ja luumukiisseli
Päivällinen: lanttu-, porkkana- ja perunalaatikko, kinkku, rosolli ja sienisalaatti, ruisleipä, maito ja jälkiruuaksi täytekakku

Aamupalasta en ole varma, mies ei syö aamupalaa, varmaan kahvia ja miulle jotain
leipää tai riisipiirakkaa leikkeleellä ja juustolla sekä tuoremehua.
Lounaaksi varmaan karjalanpaistia, perunoita, savulohta, tuorejuustolla
täytettyä kylmä tai lämminsavulohta ,vihersalaattia juustolla,
sienisalaattia, rosolli ja kastike, kinkkua, porkkana ja lanttulaatikkoa, riisipiirakkaa ja munavoita.

Päivällä kahvia, torttuja, pipareita, suklaakonvehtia.
Päivällinen varmaan aika lailla sama kuin lounas, juomana maitoa ja viiniä tai jouluolutta.
Illalla glögiä, chilillä maustettua punaviiniä, juustoja, hedelmiä tai hedelmähilloa ja suola-
keksejä, pasteijoita, suklaata.

Syöttekö te muuten kaikkina joulupäivinä samaa ruokaa vai onko eri menu eri päiville?

Meillä syödään seuraavana päivänä kyllä ihan samaa tai mitä on jäljellä ja tapanina kun meillä on rääppiäiset niin lopuista tehdään sitten jo uudistettuja versioita :)

tuc keksit ja tuorejuusto, pasteijoita, lohileipää, kinkkuleipää

Riisipuuro ja luumukiisseli

cocktailpiirakat munavoi

pussimuusi ja karjalanpaisti ( kiitti vinkistä edellinen)

juustokakku

tortillat jauhelihatäytteellä ja salaatti

Ikävää kuinka monella oli viinit ja kaljat ja lonkerot mukana. Minä en juo lasillistakaan jouluna kun on nuo lapset, lapset ensin tarttee ajatella ja sitten vasta omahyvä!

[QUOTE="vieras";25221858]Kuulostaapa ihanan runsaalta :) olisin ähky kyllä jo aamupalan jälkeen!

Ihan mielenkiinnosta kysyn, että missä tuota kaikkea ruokamäärää pystyy säilyttämään? Onko teillä isot kylmätilat vai miten? Meillä tuollainen määrä olisi mahdotonta kun ei ole kuin normaali jääkaappi-pakastin eikä kellaria tai vastaavaa.[/QUOTE]

sitten ihmetelään kun on ähky. kamala määrä ruokaa yhdelle päivälle!!!

Uusimmat

Yhteistyössä