"Laitetaanko pakasteet pussiin? =)"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja räyh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Itse en asiakkaana halua ylimääräisiin pikkupusseihin pakasteitani, mutta myyjänä kysyn (koska on niin ohjeistettu). Ja siksi että ei vuoda sulaessaan/kastele muita elintarvikkeita. Ja siksi että pysyy kylmänä paremmin kun on kaikki pakasteet yhdessä pussissa.

Joo tiedän että se ei ole kassan vika, vaan asiakkaiden ja johdon. Kunpa asiakkaat alkaisivat kieltäytyä pusseista niin käytäntö voisi muuttua niin että pussin saa vain pyytämällä.

Ja niinkuin joku tuolla mainitsikin, että asiakkaiden toiveestahan niitä pusseja kysytään. Ei ketään ärsyttääkseen. Tietenkään aina ei voi miellyttää kaikkia, varsinkin kun on kyse kaupan kassasta :-D

[QUOTE="vieras";26237469]Juurihan täällä on valitettu, että myös valmiskastikkeet ja valmislaatikot pitää saada muovipussiin, etteivät vuoda. Älkää ostako, niin ei tarvitse itkeä.[/QUOTE]

Valmiskastikkeet? Ai missä kohdassa? Tuolla periaatteellahan ei kannata ostaa yhtään mitään kun joutuu laittamaan pussiin.

[QUOTE="a p";26237514]Valmiskastikkeet? Ai missä kohdassa? Tuolla periaatteellahan ei kannata ostaa yhtään mitään kun joutuu laittamaan pussiin.[/QUOTE]
Kannattaapas, aitoja raaka-aineita. Vai vuotaako sulla kasvikset kauppakassiin. :p

[QUOTE="jebou";26237544]Kannattaapas, aitoja raaka-aineita. Vai vuotaako sulla kasvikset kauppakassiin. :p[/QUOTE]

Kokeileppas ottaa se tomaatti ilman sitä pikkupussia sinne ison pussin pohjalle ;)

Harvoin otan kassalta pusseja, kassan kysyessä taikka itse ottamalla. Tomaatit sun muut pussitan itse hevi-osastolla. En osta jogurttia pikareissa, vain tölkeissä/purkeissa joskus. Vaatteita en osta ruokakaupasta.

Pakasteet, mitä itse on tullut ostettua, on kestäneet hyvin ilman erillistä pussia.

Siis heittääkö joku ne pikkupussit suoraan roskikseen ilman mitään jatkokäyttöä? Miten teidän talous toimii? Mihin te pakkaatte sit kotoa lähtiessänne esim. kaikki sellaiset eväät, joissa on vuoto- tai kosteusriski? Tai kaiken sellasen mikä menee jääkaappiin ja on syytä kevyesti eristää muusta jääkaapin sisällöstä? Mihin te laitatte likaiset vaipat, kertikset kotona tai kestot reissussa? Missä te pakastatte kaikenlaisia epämääräisiä jämiä? Ja mitä vielä kaikkea noilla pusseilla tehdään, tässä oli vasta ihan murto-osa..

Minä en IKINÄ kysy keneltäkään että laitetaanko pussiin. Asiakas osaa ottaa sen pussin ihan itsekin jos haluaa. Eiku sori, saatan laittaa automaattisesti pussiin, jos asiakas ostaa esim. jonku parikymmentä pääsiäismunaa.

Mie mitään asiakkaitten pakasteita ala pussittamaan. Pussittakoot itse, jos haluavat. Siinä niitä pusseja on kassalla tarjolla. Mutta jugurttipurkkeista kysyn, et laitetaanko pussiin, jos niitä on yli 3 asiakkaalla. Samaten kaupan pakkaaman lihan ja kalan pussitan automaattisesti.

Tää on ihan mun oma sääntö silloin ku satun kassanhoitajana olemaan.

Tai no kyllä mie kasan irtojätskejä laitan pikkupussiin.

Viimeksi muokattu:
Oon meinannu monta kertaa ottaa sen pussin pois kun en halua sitä!!
Mitään kysymättä kassa laittaa.
Helv...ne pakasteet mitään vuoda, nehän on tehty tiiviistä paksusta muovista!!

ne hedelmäpussit ovat juuri oikean kokoisia meidän vessan roskikseen. tai sitten pakkaan niihin eväitä, käytän pakastuksessa ym eli varmasti ne tulee jatkokäyttöön meillä kotona.

kävin eilen kaupassa, mutta en pakannut jogurtteja ja viilejä pussiin, vaan laitoin ne siistiin pinoon muiden ostoksien kanssa kauppakassiin. johan oli taas yksi jogurttipurkki rikki! siksi pakkaan ne pinoissa pikkupussiin, ja laitan sen tiukasti rusetille. samoin pakasteet laitan yhteen erilliseen pussiin.

Mun oman arvion mukaan noin 80% haluaa pakasteet pieneen pussiin, kun sitä kysyn. Siksi kysyn. Ei mua silleen kiinnosta haluaako ne vai ei, kunhan kysyn koska "täytyy"..itse en haluaisi =) Ja ehdottomasti pikkupussit kiertoon! Niillehän on aina käyttöä.

Mun mielestä on uskomatonta että tänä ah, niin ympäristöystävällisenä aikakautena on otettu tuollainen ylimääräinen idioottimaisuus käyttöön... Onko ihmisille oikeasti niin jumalattoman vaikeaa ottaa sitä varten itse pieni pussi jos pelkää että jokin vuotaa?

Niin mä tein jo ennen kuin tämä "laitetaanko pieneen pussiin?"-käytäntö tuli... On taas opetettu ihmisille yksi asia josta voi nurista, teki myyjä niin tai näin. Jos tuota käytäntöä ei koskaan olisi otettu edes käyttöön niin ei kukaan edes keksisi valittaa mistään siihen liittyvästä..

• Tykkää
Reactions: Peity
Mulla on kaupassa erillinen kangaskassi mukana, mihin laitan pakasteet. Muutenkin pidän omia kauppakasseja mukana. En välitä muovipusseista mitä sitten kertyy ihan liikaa, ja kun maitopurkkien kulmat yms. rikkovat ne niin eivät ole roskapusseinakaan hyviä.

Mun ratkaisu: omat kunnolliset kauppakassit mukaan mihin on helppo pakata ja hyvä kantaa, erillinen kangaskassi pakasteille, roskista varten ostan roskispussirullan (paljon halvempi yksittäisihinta kuin roskapusseilla) ja hedelmäpusseista kertyy kyllä niitä pikkupusseja sen verran mitä minä tarvitsen. Jos ei riitä, niin myydäänhän niitä pakastuspusseja.

Mun mielestä on uskomatonta että tänä ah, niin ympäristöystävällisenä aikakautena on otettu tuollainen ylimääräinen idioottimaisuus käyttöön... Onko ihmisille oikeasti niin jumalattoman vaikeaa ottaa sitä varten itse pieni pussi jos pelkää että jokin vuotaa?

Ja mä taas en tajua, miten tommonen hedelmäpussi ois jotenkin ylimääräinen idioottimaisuus - tässäkin ketjussa käy ilmi, että niitä uusiokäytetään vaikka miten. Eli miksi on parempi käyttää esim. vaipparoskiksessa kaupasta ostettua (ja paksummasta muovista tehtyä...) roskapussia, kuin uusiokäyttää noita pikkupusseja?

[QUOTE="Lissu";26238134]Mulla on kaupassa erillinen kangaskassi mukana, mihin laitan pakasteet. Muutenkin pidän omia kauppakasseja mukana. En välitä muovipusseista mitä sitten kertyy ihan liikaa, ja kun maitopurkkien kulmat yms. rikkovat ne niin eivät ole roskapusseinakaan hyviä.

Mun ratkaisu: omat kunnolliset kauppakassit mukaan mihin on helppo pakata ja hyvä kantaa, erillinen kangaskassi pakasteille, roskista varten ostan roskispussirullan (paljon halvempi yksittäisihinta kuin roskapusseilla) ja hedelmäpusseista kertyy kyllä niitä pikkupusseja sen verran mitä minä tarvitsen. Jos ei riitä, niin myydäänhän niitä pakastuspusseja.[/QUOTE]

...siis paljon halvempi yksittäishinta kuin muovipusseilla mitä kassoilla myydään...

Ei mua häiritse, kun kassalla asiasta kysytään. En tarvitse ylimääräisiä muovipusseja, koska pyrin muutenkin välttämään ylimääräistä jätettä, ja vastaan kassalle aina "kiitos, ei tarvitse".

Uusimmat

Yhteistyössä