laitatteko lapsille joka aamu puhtaat vaatteet??

meillä vaihdetaan ainakin sillon kun niissä on näkyvää likaa tai ne on pissattu tai jos ovat olleet jo muutaman päivän eli on sellanen pinttyny haju.
meillä kun käytetään vaippoja niin en vaihda alukalsareita kun sillon kun likastuu..siis pitkiä sellasia..niillä kun tuo joskus sisällä mellastaa ilman päälyhousuja.
sukat tarpeen mukaan...pitäs ostaakkin uusia kun on menny osa pieneksi eikä voi käyttää ja sit kun osa on pyykissä niin ei ole aina mitä vaihtaakaan...

puhtaita vaatteita ei vaihda meillä kukaan ....siis kerran käytettyjä...
 
Olen aika yllättynyt kun luin näitä vastauksia, että näinkin moni oikeasti vaihtaa kaikki vaatteet päivittäin. Koska olen saanut kuulla että se ei ole normaalia ja itselläni on kuulemma jonkin sortin neuroosi asiasta. Mun äiti aina valittaa että miksi pitää vaihtaa jokapäivä esim. 2-vuotiaan sukkikset, kun ne on päällyshousujen alla ja puhtaat. En tiedä, mutta mulla se on vaan aina ollut tapa että illalla kaikki pyykkiin, eikä näköjään ainakaan kotoa opittu sitten, vaikka jo kotona asuessa vaihdoin itseltäni kaikki vaatteet joka päivä.

Päiväkodissa myös kerran ottivat oikeen puheeksi, että eivät he katso kieroon vaikka lapsella on samat vaatteet kahtena päivänä jne. Olin ihan että TÄH? En kai mä nyt sen takia vaihda että joku sitä kattois kieroon, ja että eikö muka kellään muulla lapsella ole joka päivä puhtaat vaatteet päällä!!!

Niin ja siis ei mulla ole mikään pöpö-kammo tms, mutta en pidä itsellänikään 2 päivää samoja vaatteita (paisti mulla on erikseen kotihousut joita en jokapäivä vaihda, enkä myöskään farkkuja, jos olen niitä vaan kauppareissun pitänyt jalassa).

Ja joku kysyi että vaihdatteko joka ilta yöpaidankin. En vaihda, kun nukun alasti, mutta lapsilta vaihdan kylläkin. Mutta en näköjään ole sitten ainoa neuroottinen :D
 
Minusta ei ole normaalia vaihtaa KAIKKI vaatteet päivittäin puhtaisiin (alusvaatteet tietty tiheämpi vaihto) jos vaatteissa ei ole näkyvää likaa. Ja pesettekö farkut kolmen käyttökerran jälkeen? Entä talvitakin, montako päivää voitte sitä käyttää ennekuin se on pestävä??? Villasukat? Pipot?
 
Lapsi vielä vaippaikäinen, eli pikkareita ei käytössä.. Vaatteet vaihtoon, jos likaiset, muuten 2-3 pv:n välein, samoin sukat.

Näin teen myös itse omille vaatteille, sukat kylläkin useammin itse vaihdan, mutta kyllä ne pikkaritkin samat on parisen päivää.

Itse en ymmärrä, että miksi vaatteet pitäisi pestä päivittäin! Siis jos ovat ihan täysin puhtaita, ei likatahroja ym.

Yökkärit meillä vaihdetaan kerran viikossa, viikonloppu saunottelun jälkeen., samoin kuin puhtaat lakanat.
 
Alusvaatteet ja sukat vaihdetaan ja tietysti kaikki ne muutkin vaatteet, jotka ovat likaantuneet. Minusta paitoja ja puseroita yms. voi ihan hyvin pitää pari päivää, jos eivät likaannu.

On jo ekologisestikin idioottimaista pestä pyykkiä turhaan.
 
Kyllä. Vauvasta asti (eli laitokselta kotiuduttua) on meidän herra puettu joka aamu puhtaisiin vaatteisiin. Laitanhan mä itekin joka aamu puhtaat, korkeintaan farkkuja tai sammareita pidän pari päivää pesemättä välillä :).

Ulkovaatteet tietty eri asia, niitä nyt ei tosiaan pestä joka käytön jälkeen.<br><br>
 
pojulle joutuu vaihtaa yleensä kaikki vaatteet joka aamu, monesti paitakin pari kertaa ku sotkee niin maan perusteellisesti :headwall:
tytön vaatteita voin sen 2pvä pitää jos puhtaat, esim sukkahousut ja t-paita säilyy usein puhtaana...
 
Lähestulkoon joka päivä on eri vaatteet, koska ekaluokkalainen tyttäreni on kova sotkemaan. Mutta jos päällyshousut tai neuletakki/huppari on puhdas, en sitä viitsi suotta heittää pyykkiin vaan laitan kaappiin tai seuraavalle päivälle....
Mutta siis ainakin sukat, alkkarit, t-paita yms. suorassa ihokontaktissa ollut menee kyllä päivittäin vaihtoon.
 
josa
Alushousut vaihdetaan joka päivä, mutta ei todellakaan muita vaatteita. Ne vaihdetaan sit kun ovat likaisia. Samoin itsellä. Mies hikoilee niin, että myös sukat ja aluspaita on laitettava pesuun joka päivä. Meillä tulee pyykkiä niin paljon, etten millään ehtis 10h työpäivän jälkeen peseen kaikkia, jos joka päivä vaihdettaisiin puhtaisiin.
Silti meillä kuljetaan puhtaissa vaatteissa.
 
Puhdasta on
Kyllä itsekin vaihdoin päivittäin kaikki lapsille kun könysivät lattioilla, eli päiväkoti-iän.
Alusvaatteet ja sukat kaikille päivittäin mutta isommat voi pitää pari päivää puhtaita päällysvaatteita.
Minulla tarkka nenä ja aina nuuhkaisin tuoksua. Jos tuoksu vielä raikkaalta eikä likaa voi käyttää.
Mutta kyllä pari päivää on maksimi.
Samoin petivaatteet kun ei enää puhdas tuoksu, eli jopa useammin kuin kerran viikkoon, kuten tämä kuopus, hikoileva esimurkku!
 
maitooo
Meillä ei vaihdeta puhtaita vaatteita puhtaisiin, eli jos vaatteet säilyvät puhtaina päivän ei niitä likapyykkiin laiteta, vaan siististi odottamaan seuraavaa päivää. Yöpuvutkin joutavat pesuun vain jos ovat likaisia tms.

alkkarit ja sukat vaihdetaan päivittäin.

Meillä on 4lasta ja minä hoidan kaikki kotihommat yksin, niin en todellakaan pese vaatteita jos ne ovat puhtaita.
 
Riippuu päivästä, katon illalla valmiiksi pitkän paidan ja housut, jos ovat tahraiset laitan ne pesuun mut jos ovat ihan puhtaat, laitan ne seuraavanakin päivänä. Alusvaatteet vaihdamme joka päivä.
 

Yhteistyössä