Laitatatteko lapsillenne influenssa rokotteen??

susa
Alkuperäinen kirjoittaja jenni87:
Todennäköisesti en. Mä oon sitämieltä, että on ihan tervettäkin jotta välillä sairastetaan. En halua mitään ylimääräisiä "mömmöjä" lapsiini!
eikös se ole rokotteessa sama pöpö kuin taudissakin
 
Alkuperäinen kirjoittaja susa:
Alkuperäinen kirjoittaja jenni87:
Todennäköisesti en. Mä oon sitämieltä, että on ihan tervettäkin jotta välillä sairastetaan. En halua mitään ylimääräisiä "mömmöjä" lapsiini!
eikös se ole rokotteessa sama pöpö kuin taudissakin
On, influenssarokotteessa on inaktivoituja viruksia. Tietysti rokotteen apuaineet on ylimääräisiä "mömmöjä"
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja almie:
Eikös se itse rokotuskin saata aiheuttaa lievän flunssan?
Kyllä, minä olen saanut muutaman päivän kestäviä flunssaoireita rokotuksesta ja olo on ollut aika voimaton. Lisäksi olen saanut olkapääni todella kipeäksi siitä kädestä, mihin piikki on pistetty.

Itse tauti on todella inhottava ja olen sen kerran sairastanutkin, mutta noita sivuoireita en piikistä lapsilleni halua, kun mitään perussairautta ei kummallakaan kuitenkaan ole.
 
Kun minulle joku sanoi, etä se estää lähinnä vain sitä jälkitautia mitä siitä tulee. influenssia voi olla kuulemma montaa sorttia, niin tää rokotus estää vain sen yhden version siitä ja sen jälkitaudin joka on välikorvantulehduksen...

siis se voi kuitenki tulla se jonkinlaisena muotona..ymmärsinköhän oikein? :ashamed:
 
Aiotaan ottaa koko perheelle. Viime vuotinen influenssa on vielä tuoreessa muistissa ja jos sen voi välttää, niin ehdottomasti. :/
Nelonen sai rokotuksen viime vuonna ja sairasti muilla olleen influenssan todella lievänä, eli meillä on ainakin hyviä kokemuksia rokotteesta. :)
Itse rokote ei aiheuttanut oireita.
 
Haittavaikutusten määrä on muistaakseni 6 / 100 000 annosta kohden eli ei kovin suuri. Terveillä ihmisillä suoja on 70-90 prosenttinen ja niillekin joille influenssa puhkeaa rokotteesta huolimatta, se tulee yleensä lievempänä kuin rokottamattomille.
Influenssan jälkitauteja se rokote estää estämällä influenssaan sairastumisen ja korvatulehduksen lisäksi yleisiä jälkitauteja on keuhkokuume ja keuhkoputkentulehdus, harvinaisia sepsis ja sydänlihastulehdus. Astma voi myös pahentua jos sitä sairastaa
 
Kyllä laitetaan 1 vuotiaalle.
Kyseessä on niin kurja tauti, että en soisi sitä kellekään :/
Meillä sairastettiin tuota kolmisen vuotta sitten joulun alla, silloinen kuopus oli 8kk ja todella kipeä. Kuume huiteli kaikilla yli 40 astetta ja kesti yli viikon, ei siis noin korkeana koko aikaa, mutta kuitenkin..
Saatiin sitten kaikki perheen tytöt antibioottikuuri korvatulehduksiin ja itselläni poskiontelotulehdukseen. Ja tuolloin tytöt sairastivat meidän perheen ekat ja viimeiset kunnon korvatulehdukset.
Jos joku miettii, että mitä tekee rokotus elimistölle, voi samalla miettiä, mitä tekee esim. viikon antibioottikuuri...
 
vierailija


Juttelin tästä rokote asiasta lääkärin kanssa ku meidän neiti viime talvena sairasti ihan älyttömästi, lääkäri kommentoi että omalleen ei antaisi jos ei kuulu mihinkään riskiryhmään, kertaalleen sairastettu infulenssa antaa parhaan mahdollisen vastustuskyvyn tulevien varalle ja jos meinaa rokottaa niin sitten pitäisi joka vuosi.. Vähän tähän tyyliin päädyttiin miehen kanssa sitten siihen tulokseen että ei rokoteta.
 
miero
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja almie:
Eikös se itse rokotuskin saata aiheuttaa lievän flunssan?
Kyllä, minä olen saanut muutaman päivän kestäviä flunssaoireita rokotuksesta ja olo on ollut aika voimaton. Lisäksi olen saanut olkapääni todella kipeäksi siitä kädestä, mihin piikki on pistetty.

Itse tauti on todella inhottava ja olen sen kerran sairastanutkin, mutta noita sivuoireita en piikistä lapsilleni halua, kun mitään perussairautta ei kummallakaan kuitenkaan ole.
mulle ei ole koskaan tullut tuosta noita flunssa-oireita. inluenssa sairastettu monesti ja kauhulla olenkin miettinyt miten rankka se olisi ilman rokotetta jos rokotteenkin kanssa menee 3vk ja ei ole vielä edes kunnolla tuossa ajassa toipunut. rankka sairaus siis. itse tosin aina pelkään tuota rokotetta yhden vuosia sitten sattuneen episodin jälkeen josta seurauksena oli jonkinasteinen halvaus kädessä ja käsi ei ole vielä tänä päivänäkään yhtä voimakas kuin toinen käsi.
 
miero
Alkuperäinen kirjoittaja Äityliininen:
Kun minulle joku sanoi, etä se estää lähinnä vain sitä jälkitautia mitä siitä tulee. influenssia voi olla kuulemma montaa sorttia, niin tää rokotus estää vain sen yhden version siitä ja sen jälkitaudin joka on välikorvantulehduksen...

siis se voi kuitenki tulla se jonkinlaisena muotona..ymmärsinköhän oikein? :ashamed:
influenssaa on A ja B tyyppiä. rokote on aina vain toista tyyppiä vastaan ja joinain vuosina tehokkaampi kuin toisina.

rokote:
a) suojaa influenssalta (vain siltä tyypiltä jota vastaan rokote kehitetty, yleensä A)
b) auttaa kehoa puolustautumaan influenssaa vastaan joten jos sen rokotuksesta huolimatta saa niin se tulee lievempänä
c) tekemällä yhdessä a&b aiheuttaa sen että jälkitaudit on epätodennäköisempiä ja suurella todennäköisyydellä vähemmän vakavia (influenssan LIEVIN jälkitauti on tuo keskikorvantulehdus, jälkitaudit voi olla mitä tahansa lievän keuhkoputkentulehduksen, keuhkokuumeen, korvatulehduksen yms. hyvin hoidettavissa olevien sairauksien luokkaa mutta voi myös aiheuttaa tulehdusta sydämeen (josta seuraa vajaatoimintaa yms. ja saattaa JOPA johtaa kuolemaan), keuhkojen pysyvään vakavaan vaurioitumiseen yms)

riskiryhmille rokote on ehdoton ja heille jotka ovat jatkuvissa tekemisissä riskiryhmäläisten kanssa. ei-riskiryhmään kuuluville rokotus ei ole välttämättä tarpeellinen. heidän vastustuskyky on monesti riittävä ja he pystyvät sairastamaan taudin mahdollisine jälkitauteineen ilman pahoja jälkiseurauksia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vi:
Alkuperäinen kirjoittaja jenni87:
Todennäköisesti en. Mä oon sitämieltä, että on ihan tervettäkin jotta välillä sairastetaan. En halua mitään ylimääräisiä "mömmöjä" lapsiini!


huh huh,jollakin taas leikkas :LOL: :LOL:
mitäs naureskelet? on todella järkevää ajatella maalaisjärjellä ja olla ottamatta kaikkea mitä on tarjolla.
 

Yhteistyössä