Laita mies asialle...(kauppaan) :D

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Jaa. Silloin kun mies on vapaalla töistä, niin pyörittää kyllä tätä huushollia ihan sata prosenttisesti, näin ollen myös selviytyy kauppareissuista omatoimisesti. Ehkä ei mitään kondensoitua maitoa löytäisi, mutta silloin en kyllä itsekään nuukailisi niiden tekstiviestin merkkien kanssa, vaan kirjoittaisin ihan suoraan sen, mitä haluan.

Tyhmiä miehiä teillä, kun eivät selviydy kauppareissusta ilman "äitin" apua.
Luultavasti. Ainoat, mitä tuo ei ilman apua osaa tehdä, ovat auton pesu ja muu auton kanssa näpertäminen. Pakastepizzan paistamisessakin on omat vaikeutensa. Koko ajan kyselee, että onko se valmista, milloin se on valmista, mistä sen tietää milloin se on valmista.. Kerran ärsyynnyin ja sanoin, että katsoo millon se on sen näköistä että sen pystyy syömään, niin paistoi sen karrelle. Ei siis tahallaan, mutta kun ei se onneton tiedä milloin pizza on sen näköistä, että sen pystyisi syömään. Kyllä se ihan normaaliälyinen on, mutta en sitten tiedä miksi jotkut asiat on näin vaikeita.

"puks"
Tosiaan minäkin ihmettelen että miten te naiset uskallatte paapoa ne miehenne tuohon jamaan, miten ne pärjäis lasten kanssa jos teistä aika jättäis?
Siperia opettaa. Kai sitä mies ottaisi itseään niskasta kiinni, kun olisi se vihonviimeinen pakko. Ja hyvähän sen olisi opetella, kun saisi sitten tehdä asiat omalla tavallaan ja ostaa, mitä mielii. Mä luulen, että miehillä tökkii eniten se, että kun ovat ns. toisen asialla kaupassa, niin mietityttää, kelpaako toiselle vaikka eri merkki kuin yleensä.

Olen minäkin soittanut miehelle kaupasta, että mitä mä tuon, kun on pitänyt tuoda vaikka liimamassaa, käsienpuhdistusainetta, vannehopeaa tms. Mistä minä tiedän, valitaanko se hinnan, merkin, pakkauskoon vai jonkin muun ominaisuuden perusteella.

"vieras"
Luultavasti. Ainoat, mitä tuo ei ilman apua osaa tehdä, ovat auton pesu ja muu auton kanssa näpertäminen. Pakastepizzan paistamisessakin on omat vaikeutensa. Koko ajan kyselee, että onko se valmista, milloin se on valmista, mistä sen tietää milloin se on valmista.. Kerran ärsyynnyin ja sanoin, että katsoo millon se on sen näköistä että sen pystyy syömään, niin paistoi sen karrelle. Ei siis tahallaan, mutta kun ei se onneton tiedä milloin pizza on sen näköistä, että sen pystyisi syömään. Kyllä se ihan normaaliälyinen on, mutta en sitten tiedä miksi jotkut asiat on näin vaikeita.
Ei millään pahalla, mutta sun miehes kuulostaa niin uus avuttomalta rasvanäpiltä, ettei kyllä kateeksi käy. Kyllä miehenkin täytyy ihan perus kotiaskareita osata tehdä, edes paistaa se pakaste pitza...

"vieras"
Meillä mä käyn suurimmaksi osaksi kaupassa ja niin ollen myös yleensä päätän mitä sieltä ostetaan. Mies ei ole kauhean kiinnostunut mitä suuhunsa laittaa, joten vaikka se esim. jugurttia syökin ja juo mehua, se ei kiinnitä huomiota siihen mitä merkkiä ja makua ne ovat. Tietää kuitenkin, että me muut välitetään siitä, minkälaista mehua sieltä kaapista löytyy, joten joutuu siksi varmistella, että mitä pitää tuoda, silloin harvoin kun kaupassa käy. Kaipa se sitten paapomista on...

nirso
Meillä mä oon melkosen nirso ja mies todella kaikkiruokanen, niin sekin kyl kaupasta soittelee, että mitä tuo ja varmistelee kans, että kaikki mitä pyysin tuomaan, on mukana. Välillä kun pää lyö ihan tyhjää ja pyydän, että mies päättää mitä syödään, niin yleinsä se kantaa nakkeja ja ranskiksia kotiin. :D Se tietää, että niitten kanssa ei mee niin pieleen, kun mäkin suostun syömään. Se varmaan eläis pelkällä kokolihalla jos ite sais päättää. :D Mun mielestä on kaiken kaikkiaan mleko herttasta, että se ajattelee ensin mua ja kysyy mielipiteen jos ei oo varma, kun se, että tois jotai herkkusienisoosia ja kaslerpihviä naaman eteen, mitä mä en syö.

"..."
[QUOTE="vieras";27183540]Ei millään pahalla, mutta sun miehes kuulostaa niin uus avuttomalta rasvanäpiltä, ettei kyllä kateeksi käy. Kyllä miehenkin täytyy ihan perus kotiaskareita osata tehdä, edes paistaa se pakaste pitza...[/QUOTE]

Niin, toiset ei osaa kirjoittaa oikein "pakastepizza" ja toiset ei osaa sitä paistaa. Kaikki ollaan jostain vajaita :)

"puks"
[QUOTE="Vieras";27184050]Pakko kysyä kun kukaan muu ei kehtaa. Mitä on kondensoitu maito?

Terv nainen 50v[/QUOTE]

Sokeroitua, makeaa ja sakeaa maitotiivistettä säilyketölkissä. Se voi myös olla keitetty edelleen kinuskiksi. Käytetään leivonnassa tai vaikkapa fudgen valmistuksessa, mahdollisesti retkiolosuhteissa kahvimaitona tms.

Meillä mies tykkää käydä yksin(tai vanhemman lapsen kanssa)kaupassa ja tekee ostokset enemmän kuin mallikkaasti. Esim. viime jouluna sanoin miehelle että hänen vastuulla on joulun ostokset niin mies hoiti itsenäisesti kaikki joululahja ja jouluruoka ostokset. Ja hyvin hoitikin! Ja yleensäkin kaikki suuremmat ostokset(pyhät, juhlat ym)mies hoitaa itsekseen. Itse hoidan kaikki ns.arkiruoka ostokset.

Mutta sitten muuten niin hällä on ihan todella huonomuisti. Jos kaupasta pitää tuoda muutama asia niin hän ei millään niitä muista. Ja vaikka olisi tekstiviestilista niin joku helposti unohtuu.
Kerran pyysin miestä tuomaan maitoa, mies meni kauppaan ja tuli kotiin kahden ruokakassin kanssa. Ilman maitoa. Illalla mies meni lähikauppaan hakemaan unohtunutta maitoa ja kaupassa ei muistanut mitä meni sieltä hakemaan niin osti sitten varuilta itselleen saunaolutta ja tupakkaa. Ja tuli taas kotiin ilman sitä maitoa.

• Tykkää
Reactions: ansarikukka
Meillä kyllä soitellaan puolin ja toisin. Mies on aika nirso tai oikeastaan tarkka siitä mitä syö, esim. raejuuston ja jugurtin pitää olla just tiettyä merkkiä, ei saa olla hyla jne. Joten yleensä tehdään niin, että minä haen ne normaalit ruokatarvikkeet ja mies hakee sitten omat välipalansa, leipänsä jne. työmatkalla kaupasta.

Meillä taas on kummatkin melko omatoimisia. Toinen on saattanut aamulla ennen töihin lähtöään käydä kaupassa ja toinen menee myös suoraan töistä kauppaan. Sitten on tuplasti samat tavarat kaapissa. :D

Eikä munkaan mies osaisi tuoda kondensoitua maitoa.

[QUOTE="puks";27183142]Ihan tuttua, meilläkin soi aina puhelin, kun mies on kaupassa. Paitsi silloin ei soinut, kun olin laittanut listan tekstarilla ja joutunut käyttämään lyhenteitä, että lista mahtui viestitilaan.

karjalanp. = karjalanpiirakoita, mies oli ihmeissään, miksi tilaan lihaa, mutta toi kiltisti karjalanpaistilihaa

kond.maito = kondensoitu maito, mies toi kondomeja ja maitoa. Leivopa siinä sitten.
..[/QUOTE]

:LOL::LOL::LOL:

:hug:

"hmmh"
Onneks mun mies selviytyy ruokaostoksista ihan itsenäisesti :D

Niin, mäki oon aika itsenäinen, osaan varata autolle huoltoajan ja hurauttaa sen sinne ;) Renkaiden vaihdossa oon ollu apuna, yksin en kyllä oo vaihtanu. Voi minua avutonta.

Minun mies selviää kyllä kauppaostoksista varsin mallikkaasti ja vielä edullisemmin kuin minä.
Itse olen kyllä rautakaupasta joutunut useampaan otteeseen soittelemaan
ja viime kerralla sieltä soitti se rautakaupan myyjä miehelle. Rouva meni ostamaan kittiä joka käy leivinuunin halkeamien paikkaukseen. Unohdin sen nimen ja pyysin sementtiä vastaavaan tarkoitukseen. Myyjä katsoi ihan että "mitä helvettiä?". Reipas myyjäpoika sitten itse ehdotti että jos soitettaisiin sille sinun miehelle niin tulee oikea tuote...HÄVETTI :D

[QUOTE="vieras";27183085]Pyysin miestä käymään Citymarketissa kotimatkallaan, ostaa tavanomaisia ja varsinkin tarjouslohta 4,95e/kg ja irtokarkkeja 4,99e/kg. Nyt on 5 min aikana soittanut 4 kertaa:

puhelu 1: "Niin olihan se cittari missä piti käydä?" Jep.
puhelu 2: "Mulla on nyt tässä tätä lohifilettä (11e/kg)..." Voi ei!
puhelu 3: "No missä niitä kokonaisia sitten mahtaa olla?" Kysy tiskiltä.
puhelu 4: "Nää on aika pieniä, 1,5kg, riittääkö yksi vai otanko kaksi?" No ota kaksi.

Toivottavasti selviää niistä irtokarkeista vähän itsenäisemmin :D[/QUOTE]

Nojoo... Ensinnäkin, en todellakaan tiedä mitä lohifile maksaa koska en oikeastaan jaksa tarkkailla hintoja. Ostan suurinpiirtein sitä mitä käsketään.

Nii, ja jos haluatte et menee oikein ja sujuvasti niin antakaa tarkat kirjalliset ohjeet! Mielellään tuotteen merkki, pakkauskoko ja pakkauksen väri myös. Ja paljon se saa maksaa.

Kiitos.

:)

lucifer
No täytyy sanoa että tuskin minä ainakaan osaisin ostaa autonosia,erikoistyökaluja yms.ilman apua:p
:O minun täytyy olla sitten todella erikoinen myös ( mieheni lisäksi) koska ei ole ikinä ollut näidenkään kanssa mitään ongelmaa. ainoa ongelma on ollut ne miesmyyjät jotka itsetietoisesti virnuillen on tulleet paikalle kyselemään "mitä pikkuneidille saisi olla" ja kun asiansa kertoo virnuilu jatkuu ja aletaan kauppaamaan täysin turhia lisäjuttuja.

Yhteistyössä