Laiskaakin laiskempi lapsi :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja masentunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä nyt vois sen verran terkalle viedä että kattois sokerit ja hb. Ja vaikka ei oliskaan mitään niin tajuispahan että piikitettäväks joutuu jos laiskottelee...

Meillä oli eskariaikana ja vielä nyt ekallakin samanlainen poikalapsi. Enkä kyllä ole mieltäni vaivannut että mitenkään sairas olisi, on vaan aamusta hidas "lähtemään käyntiin" kuten itsekin olen. Lelujen keruu myös samanlaista; 3-vuotias kyllä kerää ja tahtoo siitä halin ja pusun palkinnoksi mutta isompi reuhaa, ärjyy ja kiukuttelee, kun menee kesken olevia leikkejä keräilemään (kaikki mahdolliset romppeet sekaisin lattialla). Muutaman kerran olenkin kerännyt hänen levittämänsä jätesäkkiin ja laittanut ulos oven pieleen. Ja legot ovat olleet pari päivää kaapissa kunnes on luvannut kerätä sitten rakenteluiden jälkeen poiskin.

Mulla on nyt tekeillä sellainen levitettävä lelusäkki jonka päällä voi(si jos pysyisi) rakennella legoilla ja leikin jälkeen ei tarvisi kuin kiristää narusta säkki suppuun ja laittaa naulakkoon roikkumaan. Laiska, tyhmä ja saamaton kun olen, en tunnu saavan ikinä tuota säkkiä valmiiksi asti! :(

Ensiksi meinasin neuvoa, että älkää enää tehkö mitään sen lapsen puolesta. Jos ei syö, olkoon syömättä. Jos ei siivoa tietyssä ajassa kerää kaikki lelut roskiin/imuriin. Jos ei pue, olkoon vaatetta. Tai sit alat pukea sitä niin kuin pikkuvauvaa.

Mutta sit kun kerroit enemmän, niin kyllä tuo kuulostaa pahasti siltä, että lapsella ei ole kaikki kunnossa. Anemia aiheuttaa tuollaista väsymystä, sanoit että hb on ollut huono. Rautatabletteja kehiin. Ja veisin kyllä lääkäriinkin, voihan olla kyse vaikka jostain vakavammasta (neurologisesta?) sairaudesta, joka ei ole kovin yleinen. Tarkat testi vaatisin, ei tuo kuulosta enää normaalilta niskuroinnilta/luonteen ominaisuudelta.

Yhteistyössä