Laiskaakin laiskempi lapsi :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja masentunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

masentunut

Vieras
Antakaa nyt hyviä vinkkejä, kun meinaa jo hermot mennä tuon eskarilaisen kanssa.
Joka aamu sama homma. Ei nouse sängystä (menee ajoissa nukkumaan, noin klo 20 sänkyyn). Ja kun sieltä pääsee ylös, istuu vain ruokapöydässä syömättä. Tai kun pitää pukea päälle, niin istuu sen vaatepinon vieressä, eikä pue. Tuollaista loikoilua koko ajan. Mitään ei saa aikaseksi. Aina joudun suuttumaan, joka ikinen aamu, että saan sen edes joitain suuhun laittamaan. Kun muut odottaa ulkovaatteet päällä eteisessä, tämä poika istuu vielä yövaatteissa. Oikeesti tosi ärsyttävää!
Eikä sitä ole vain aamuisin, vaan aina!
Kun pitää siivota leluja huoneesta, isompi siivoo ne yleensä nätisti, mutta tämä herra vain makoilee lattialla tai sängyssä. Ei varmasti kerää mitään. Oon joskus sanonut, ettei saa tulla huoneesta pois ennen kuin on siivonnut, mutta istuisi/makoilisi siellä vaikka iltaan asti. Kunnes joku sitten siivoa hänen puolesta ne.
No, eilen mies keräs kaikki isoon säkkiin, kun mitään ei tapahtunut. Vieraita on tulossa tänään ja mun oli pakko saada imuroida se huone, täynnä villakoiria kun ei ikinä suostu leluja kerään.

Ei meillä muut oo ollut tämmösiä. Antakaa nyt vinkkejä, miten tästä pääsee eroon!!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En mä usko, että sillä mitään sairautta oo. Sitä ei vain huvita tehdä mitään. Odottaa, että muut tekee sen puolesta.

Jätä se joku päivä kotiin? Tai keskustele että aiot tilata lääkärin kun olet huolissasi?

En osaa antaa nyt vinkkejä, mutta täysin ulkopuolisena ja tuntematta teitä ollenkaan tuli ekana mieleen kysyä, että olisiko syy väsymykseen oikeesti joku fyysinen vai onko hän selkeästi vain sen luonteinen? Olisi hyvä selvittää syy tuohon ja sitten miettiä oikeat keinot. Hmm.. jään mielenkiinnollla lukemaan toisten vastauksia. Ajoittain toki jokainen eskari-ikäinen käyttäytyy noin, mutta jos tuo on jatkuvaa :/

No, kyllä kaikki pitäisi olla kohdallaan. Ei perheessä kellään muullakaan ole mikään huono olla. Ihan normaali perhe ollaan. Oon uhannut jättää kotiin, mutta se tietää, etten voi kuitenkaan jättää. Olen puhunut lääkäristä, mutta ei vaikutusta. Olen sanonut vieväni yövaatteissa. Joskus olen vienyt autoon sisävaatteissa ja ottanut vain pinon ulkovaatteita mukaan. Muutaman kerran on lähtenyt myös syömättä eskariin, kun ei olla voitu enää odotella. Muiden pitää kuitenkin keretä ajoissa kouluun. Siitä pidän kiinni ettei koululaiset myöhästy.

Alkuperäinen kirjoittaja masentunut:
No, kyllä kaikki pitäisi olla kohdallaan. Ei perheessä kellään muullakaan ole mikään huono olla. Ihan normaali perhe ollaan. Oon uhannut jättää kotiin, mutta se tietää, etten voi kuitenkaan jättää. Olen puhunut lääkäristä, mutta ei vaikutusta. Olen sanonut vieväni yövaatteissa. Joskus olen vienyt autoon sisävaatteissa ja ottanut vain pinon ulkovaatteita mukaan. Muutaman kerran on lähtenyt myös syömättä eskariin, kun ei olla voitu enää odotella. Muiden pitää kuitenkin keretä ajoissa kouluun. Siitä pidän kiinni ettei koululaiset myöhästy.

Ei uhkauskisa, joita ei voi toteuttaa

Onkohan veriarvot ok? Kannattaisi alottaa edes Hb:n tarkistamisella. Saako hän tarpeeksi positiivista huomiota/kehuja? Jos ei, niin hakee tietoisesti huomiota tuollaisella käyttäytymisellä, jolloin "saa sinut kokonaan itelleen".

Ja toisaalta, jos uhkaan jättää kotiin, niin jäisi ihan mielellään tänne eikä lähtisi eskariin. Sillä ei ole oikein ketään kaveria eskarissa. Siellä kulkee porukasta toiseen, mutta ketään hyvää kaveria ei ole. Mutta näyttäisi olevan sellainen koko eskariporukka. Aivan erilaista, kuin muilla lapsilla on ollut. Muilla on ollut aina joitakin hyviä kavereita, pieniä ryhmiä eskarilaisten joukossa.
On ollut pienestä asti tällainen laiska tyyppi. Haaveilija.

Käytä sielä lääkärissä eläkä vaa uhkaa. Ompa sitten selvitetty terveydentila.

Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:

Ei uhkauskisa, joita ei voi toteuttaa

Tiedän, mutta joskus tulee niitäkin annettua, kun ei enää muuta keksi.

Alkuperäinen kirjoittaja HoitoonVaan:
Ehkä hän ON kuitenkin masentunut esim. juuri sen takia, että ei ole kavereita. Onko eskari-ikäisillä jo kiusaamista?

Kyl ne eskarit kiusaa ja nuoremmatkin jo. Kyl se mustakin kuulostaa siltä ettei ole kaikki pojalla kohdallaan vaikka perheessä ei olis ongelmia.

Hb on ollut joskus tosi matala. Toukokuussa viimeksi otettiin ja silloin oli hyvä. Sillä on ollut parin vuoden ajan ihmeellisiä oireita, joiden vuoksi ollaan käyty lastenpolilla ja yksityisellä. Mun mielestä ne viittaisi astmaan, mutta kokeet ei näytä mitään. Kauhean limainen aina, räkii koko ajan sitkeää limaa. Kakoo, kun nielussa limaa ym.

Pistä tylysti lelut varastoon jos niitä ei kerätä lattialta. Ja kun kerää itse leluja niin annat leluja takaisin jäähyltä.

Onko mahdollisa nousta aamuisin vähän aikaisemmin ja herätä rauhassa. Entäs jos heti aamusta laittais rokkia soimaan saisko se vipinää kinttuihin.
Onko teillä aamiainen ennen pukenmista, voisko toimia toisinpäin.

Arkiaamuina ei tosiaan ole paljon vaihtoehtoja, mutta jätä laiskiainen viikonloppuna pois jostain kivasta jos ei ole valmis muiden mukana.

Mun poika on juurikin tuollainen,huonekin voi olla kuin pommin jäljiltä mutta mitään ei tee sen eteen että se olisi siisti,odottaa että minä sen teen hänen puolestaan. Pojallani on tosin dysfasia ja olen kuullut että kovin on tyypillistä dysfasialapsille tuollainen käytös

Kyllä minäkin veisin lääkäriin. Ja tekisin ne uhkaillut jutut, johan tuo lapsi vedättää teitä miten sattuu. Meillä auttoi lelujen siivoamiseen se, kun tosiaan jos äiti tai isä joutuu kerätä lelut, niitä ei saa takaisin, vaan ne laitettiin pois kiertoon. Oppi yhdestä kerrasta. Pukemisen oppi myös, kun kerran oli sisävaatteissa ilman kenkiä pihalla hetken. Mutta tosiaan ensin lääkäriin, että poissuljetaan kaikki viat. (tytön serkulla on epilepsia, joka ilmeni "poissaololla ja haaveilulla", siis semmoisia kouristuskohtauksia ei ole ollut. Lääkityksellä on ihan reipas normaali lapsi, haaveiluun taipuvainen toki vieläkin).

Mä olen tuosta kaverihommasta puhunut eskarissa, mutta siellä tätit vain sanovat, että kaikki pojat tässä ryhmässä ovat sellaisia, että ovat isossa porukassa. Kellään ei olisi kuulema hyviä kavereita. Mutta tiedän, että suurin osa heistä oli samassa päiväkodissa ennen eskaria. Meidän poika ei.

Ja kyllä se osaa, jos haluaa. Toissa lauantaina yhtäkkiä siivosi varmaan ekaa kertaa kaikki lelunsa. Ihan yllättäen. Sanoi, että se oli ihan hauskaa silloin. Sai kyllä tosi paljon kehujakin! No, nyt oli taas samat tavat takaisin, vaikka itsekkin muisteli, että oli viimeksi kiva siivota. Ja tuolla naapurinsetän kanssa tekisi vaikka kuinka paljon puuhommia pihalla, kun se on kivaa. Sanoin kyllä nyt, ettei pääse sinne enää hommiin, ennen kuin tekee niitä myös kotona.

Yhteistyössä