laiska esikoisen äiti
Syötän enää iltaisin ja öisin 10 kk ikäistä vauvaani ja vauvan yöllä itkiessä nukahtaa hän ja minä nopeasti imetykseen (perhepedissä tosiaan nukumme). Kyse on siis pitkälti laiskuudesta, toisaalta vauva oikeasti tuntuu syövän eikä vain tuttina pidä. Minusta monessa paikassa on ohjeistettu, että unikoululle ei ole tarvetta mikäli äiti ja muu perhe jaksaa yöherätyksiä. Mutta onko se näin "vanhallekin" vauvalle totta vai teenkö lapselle hallaa kun en opeta häntä nukkumaan yönsä läpi? Toisaalta luin myös että vauvalle "yön läpi nukkuminen" tarkoittaa viiden tunnin yhtäjaksoisia unia, ja sen lapsi kyllä saa...
Toinen kysymys, onko toivoa että laiska äiti pääsisi jossain vaiheessa lopettamaan imetyksen ihan itsekseen, siis niin ettei vaavi enää heräisi yöllä, vai pitääkö yleensä jossain vaiheessa tekemällä tehdä yövieroitus? Kumma kun sitäkin pitää stressata etukäteen, vaikka nykytilanteeseen olen tyytyväinen jaksamiseni kannalta.
Toinen kysymys, onko toivoa että laiska äiti pääsisi jossain vaiheessa lopettamaan imetyksen ihan itsekseen, siis niin ettei vaavi enää heräisi yöllä, vai pitääkö yleensä jossain vaiheessa tekemällä tehdä yövieroitus? Kumma kun sitäkin pitää stressata etukäteen, vaikka nykytilanteeseen olen tyytyväinen jaksamiseni kannalta.