"lainasto", "läjätä" palapeli, "musta tunnettaa", "dosentti", "epileksia"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja laittakaas muutkin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

laittakaas muutkin

Vieras
Anopin sanavarastosta löytyy tällaisia sanamuunnoksia

siis kyseessä
-kirjasto
- tehdä palapeli/koota palapeli
- minusta tuntuu
-dosetti (lääkkeiden annostelua varten)
-epilepsia

ja paras "SETTERI"! Siis suomeksi "sitteri" :D

Mun mummolla oli sanat sekaisin, kuulemma serkkutytön häissä rikottiin kaffikupit leivinuuniin että tulee hyvää onnea, ja kun kysyin että miksi niin mummo vastas että se on sellainen strategia :D
tarkoitti että traditio.

Lainasto on ihan hyvää kieltä, lainataanhan sieltä muutakin aineistoa kuin kirjoja.

Oma iäkäs sukulainen kertoi menneensä karamatilla Tallinnaan. Huumekeskustelussa sanoi, että voisi hyvin kokeilla joskus sitä kannabastia. Ja haluaisi sellaiset Peppitossu-letit.

Meidän äidillä kesti kauan oppia, että verestä ei mitata kolestroolia. Mun isän mielestä pusero on sellainen kevyt takki, esim. tuulitakki tai joku muu ohut ja lyhyt takki.

Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Meidän äidillä kesti kauan oppia, että verestä ei mitata kolestroolia. Mun isän mielestä pusero on sellainen kevyt takki, esim. tuulitakki tai joku muu ohut ja lyhyt takki.

ai niinkun pusakka vai ? (joka on minusta sanana muuten kammottava, kuten oli ne Vaatehuoneen puskatakin joskus vuosia sitten)

Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:

ai niinkun pusakka vai ? (joka on minusta sanana muuten kammottava, kuten oli ne Vaatehuoneen puskatakin joskus vuosia sitten)

Juu, pusero tai pusakka, molemmat käy mun isälle =). Ja tarkoittaa just tosiaan niitä Simo Vaatehuoneelta hei! -takkeja =).

Tää on jotain niin hirveetä, että ekaa kertaa kuullessani meinasin räkäistä kahvit pitkin pöytää...

Mummullani siis istuin kahvilla, ja mummu selitti kuinka oli edellispäivänä ollut niin ahkera, että ihan tuli jakkaralle kiivettyä ja tussulla vedeltyä ihan ylähyllytkin.
(pölyhuiskalla oli siis kirjahyllyn pyyhkinyt :xmas: )

anoppi sanoo aina että "mää tykkään että se oli sininen" siis tarkoittaa että hänen mielestään. musta se on ihan outoa sanoa noin....kun iten sanone että mun mielestä se oli sininen.

äiti kattoo emmerdalea ja se on suomeksi emmentaali.

Yhteistyössä