Meillä on joskus aikanaan sama tilanne, miehen veli oli sössiny asiansa, joi viinaa, tuli ero ja lainat kaatu päälle. No anoppi soitti ja alkoi kyselemään että voitasko lainata seuraavan kuun lyhennys, olisko ollut joku 800 euroa. Mieheni olis lainannu saman tein, mutta mä laitoin kova kovaa vastaan. Tuumasin vain, että on muitakin siskoja joilta lainata ja varmasti paremmilla tuloilla, olin sillon itse minimiäitiyspäivärahalla ja kaksi lasta kotona.
No pari sataa taidettiin lainata ja sen jälkeen keskustelin mieheni kanssa asiat selviksi, että ikinä enää ei kerrota kuinka paljon on rahoja säästössä . Ei jumalauta minä sen takia rahaa yritä pienistä tuloista säästää, jotta saisin juopon veljen elämää kustantaa. Kuka meille sitten lainaa, jos muut on niin persaukisia etteivät voi auttaa.
Kyllä tässä tapauksessa oma perheen hyvinvointi ja taloudellinen turvallisuus on lähinnä. Ja ei miehenikään sitten enää mitään vastaan laittanut, koska olen aina hoitanut taloutemme raha-asiat ja sanoin jättäväni hommat hänen kontolleen, jos alkaa jatkossa meinaa muille rahat jakaa.
Joten voit mun mielestä jättää lainaamatta ihan hyvällä omallatunnolla.