Lainaisitteko omalle vejelle...??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja velkaa??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

velkaa??

Vieras
talolainan lyhennykseen 750e,vaan sen takia että sen akka ei mee pankkiin neuvotteleen et sais yhen kuukauden silleen et ei tartte lyhentää..Me myytiin eilen auto.saatiin 1500e ja nyt pitäs olla miehen veljelle lainaan 750e että sais lainaa maksettua:O minä olin niin ilkiä että en suostunu tuohon,sanoin että 200eurolla voidaan auttaa,mut meillä on itelläki vuokra 650 ja laskuja vaikka millä mitalla,en minä sitä autoa sen takia myyny että anna heti puolet lainaan ja saan ite sitte sen kolmessa erässä takasi:O....niin nyt koko miehen suku on mulle ihan raivona ku mies ois lainannu mut minä en suostu niin isoon ku sitä ei saa kerralla ite takasi niin ja vasta kuukaudenpäästä ois osan siitä saanu. olenko siis tosi ilkeä?itepähän on tuhlannu kaikki rahansa,kävi hotelli lomilla ym,eikä maksanu talolainaa luotti että kyllä joku lainaa!!!

Tuollaisessa itse aiheutetussa tilanteessa en. Mutta minun veljeni ei noin ikinä koskaan tekisikään.
Sen sijaan minun veljeni on lainannut meidän perheelle muitta mutkitta yhteen isoon hankintaan 600e, ja se summa oli murto-osa siitä koko summasta.

Juu mä en ainakaan lainais.. Ensinnäkin olis ajatelleet ennemmin sitä laina-asiaa ja ei se vaarallista ole jos koroille laittaa, vai onkohan taustalla jotain muutakin? Mä en muuteskaan kyl lainaa rahaa ihmisille kun ne on mun rahoja. Oon saattanu just jonku satasen lainata joskus siskolle kuns en tiliä ei oltu ajoissa maksettu et sai ruokaa itelleen ja kissalle mut tiesin et saan heti takas kun se saa tilinsä.

niin tuli vähän kirjoitusvirheitäkin,nyt ku ei jaksa keskittyä...vtuttaa kun mut tullaan haukkuun kun en lainaa. en tosiaan myynyt autoa sen takia että voi tulla kylään ja saoa vaan et lainaa 750e jonka jälkeen tulee koko suvun riita ja minä olen se tyhmä tässä nyt. :O Ja kun tasan tiedän että rahoja ei saa takasi kerralla ja vielä vähemmän silloin kun pitäs...pienemmissäkin summissa on venyttäny laina aikaa ja ym..ottakoot pikavipin vaikka. sanoin et 200e voin lainata j asekin kerralla takasi. meillä on sentään 4 lasta elätettävä!ja niillä kyllä yks mut ois jättänyt sen ihanan viikonloppu hotelli reissun tekemättä niin siinäkin ois säästynyt jo muutama satanen!

Miksi kukaan ei ole vihainen tuolle veljen vaimolle, kun ei asioita hoida?!

En minäkään lainaisi. Rahat pidetään sukulaisuus ja ystävyyssuhteissa erillä. Jos nyt lainaat niin miten sitten he seuraavassa kuussa pärjäävät. Jotain vikaa on heidän asioiden hoitamisessa, kun ei voida reiluisti pankin kanssa asioita selvittää.

Omalle veljelle lainaisin kyllä, kuten miehenkin veljelle (jos sillä olisi veli :D).
Oma veljeni on lainannut minulle useamman tuhat euroa, eikä ole ottanut korkoja eikä mitään, vaikka lyhentelen lainaa pienellä summalla kuukaudessa.
Olen sitä mieltä, että hädässä ystävä tunnetaan. :) Ja jos vain voisin auttaa niin auttaisin.

Yleensä tarvittaessa lainaan veljelle, mutta takaisinmaksu kyllä kestää... Tosi pitkään. Tässä teidän tilanteessa kyllä en lainaisi. Aivan kuin olisi teidän velvollisuus lainata, koska nyt olette autostanne saaneet tuon summan. Ja vielä jopa puolet koko summasta. Ihan pöllöltä tuntuu. Lainatkoon ne muut sukulaiset, vai mahtavatko tohtia nekään ja siksi olisivat halunneet teidän auttavan, ettei heiltä edes kysytä.

[QUOTE="vieras";25956074]Millaiset kulut tuosta lainanmaksun muutoksesta tulisi, siis siitä yhden kuukauden maksamatta jättämisesta?[/QUOTE]
No sen ei ap:ta tarvitse kiinnostaa tippaakaan.

No periaatteessa kyllä lainaisin omalle veljelle. Mutta tuossa tilanteessa on kyllä monta muttaa.... Ensinnäkin mä oon niin vittumainen akka, että mulla nousisi heti karvat pystyyn jos mua alettaisiin haukkumaan kun ei olisi heti käsi ojossa. Tuossahan on kuitenkin se veljen perhe se jota pitäisi vähän opastaa, kun eivät osaa raha-asioitaan hoitaa! Niin, että jos alettaisiin haukkumaan, en taatusti lainaisi. Sanoisin vaikka appivanhemmille, että lainatkaa te jos niin haluatte... Sen sijaan jos alunperin oltaisiin tultu hattu kourassa pyytämään, kuunneltu mukisematta moitteet ja luvattu oma-alotteisesti ettei tällaiseen tilanteeseen enää tulla joutumaan niin olisin lainannut.

no sattu oleen justiin meillä kun autonostaja soitti et tulee ostaan auton. niin en tiedä eipä miehen veljen vanhemmatkaan lainaa,ei kellään sukulaisella ole edes lainata tuollasta summaa kerralla. sillä miehen veljen vaimolla ei luonne anna periksi mennä pankkiin neuvotteleen ja en tiiä, mä oon nyt sit tyhmä paskiainen kun en lainaa:O mies ois lainannu,mut ajattelin et saan meidän laskut tolla rahalla maksettua ja vähän hemmotella ittiä kun synnytin kuukausi sitte. olisin parturissa käynyt ym...

Lainaisin omalle veljelleni. Tosin vaikea kuvitella, että veljeni olisi tuohon tilanteeseen itsensä saattanut, on säntillisempi raha-asioissa kuin minä.

Eli kyllä lainaisin, koska veljeni on erittäin luotettava, mutta koska hän on, niin ei ole ollut tarvetta. Toisen tilanteeseen aina vaikea mitään sanoa.

Kyllä jos teillä itsellä on laskuja maksettavana jotka erääntyvät ja joihin muuta rahaa ei ole varattuna, niin minusta ehdottomasti hoidatte omat asiat ensin. On minusta kuitenkin jo hienoa sinulta tarjota sitä 200 euroa, koska sillä taidat ne omat hemmottelut "lahjoittaa" miehen veljen perheelle. Ja jos siellä suvussa ollaan niin kärkkäitä auttamaan, niin kai kaikilta se 200e löytyy että lainaavat usealta erikseen. Luulisi, että jos löytyy pokkaa haukkua toisten avokätisyyden laajuutta, löytyy sieltä omasta lompakosta jotain millä auttaa...

[QUOTE="vieras";25956109]No sen ei ap:ta tarvitse kiinnostaa tippaakaan.[/QUOTE]
Minua kiinnostaa, miksi tähän tilanteeseen on tultu ja mitä on tilanteen taustalla. Onko oikeasti niin, että on vain veljen vaimon syy, ettei ole hakenut maksuvapautta? Ehkä maksuvapauden hakeminen on niin kallista, että tulee halvemmaksi maksaa lainanlyhennys luottokortilla. Haukkuuko koko suku samalla tapaa veljen vaimoa kuin se haukkuu ap:ta? Onko suvun miehet jotenkin saamattomia vätyksiä vai mistä on kyse, kun kaikki pitää laittaa sukuun naitujen naisten syyksi?

Ne on teidän rahoja, ja jos teillä on laskuja niin tottakai maksatte ensin laskunne.
Jos mulla olis samanlainen tilanne, niin en lainaisi.

Onko tämä ensimmäinen kerta kun pyytävät lainaa?

no sattu oleen justiin meillä kun autonostaja soitti et tulee ostaan auton. niin en tiedä eipä miehen veljen vanhemmatkaan lainaa,ei kellään sukulaisella ole edes lainata tuollasta summaa kerralla. sillä miehen veljen vaimolla ei luonne anna periksi mennä pankkiin neuvotteleen ja en tiiä, mä oon nyt sit tyhmä paskiainen kun en lainaa:O mies ois lainannu,mut ajattelin et saan meidän laskut tolla rahalla maksettua ja vähän hemmotella ittiä kun synnytin kuukausi sitte. olisin parturissa käynyt ym...
No ette lainaa. Mitä hittoa se veli olisi sitten tehnyt, jos ette olisi autoa myyneet? Ihme loisia. Pitäkää etäisyyttä tuollaiseen roskasakkiin.

Kyllä minä omalle vejelle lainaisin koska en osaa kirjoittaa ja välimerkeistä ynnä muusta hömpötyksestä en mitään ymmärrä mutta laitetaan tähän hymiö ;-) tai jotain niin kaikki ymmrtää mitä minä trkoitan ja ataas hymiö :) voi vit kun on hienoo

ei tosiaan ole eka kerta. me otettiin luottokortti tossa syksyllä niin mies oli salaa lainannut sen veljelle luottotililtä 300e ja makso jossain 30-70 erissä takasi nekin velat...ei oikein mua hyödytä mikään 30e takasi maksu kun neljä lasta ja se menee jo lääkkeisiin kuukaudessa kun ekalla lapsella allergioita ym... ja tosiaan jos rahaa lainaan tarvii niin oon valmis sen 200e lainaan ,minkä olisin itelle varannut ja muualta ne ois sitte voinu loput kerätä...mut ei kuulemma käy... ei hauku miehen veljen vaimoa..minähän tässä suvussa saan aina haukut niskaan:( ei vissiin oikein appi ja anoppi tykkää musta,kun en tee niinku niintten suku käskee..osaan sanoa takasi ym...jos nöyristelisin ja tekisin niinku suku käskee niin olisin suosittujen kirjoilla:O

Yhteistyössä