Lainaisiko joku mulle kympin? Vain huomiseen...

  • Viestiketjun aloittaja vieraanaharmaana
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Viikki:
Asun Viikissä, tule hakemaan multa tukku lounasseteleitä.
Mäkin asun Viikissä, ja olen tarjoutunut ainakin jo kolme kertaa lähtemään sinne Itä-Helsinkiin tai ihan minne ap vaan haluaa tuomaan hänelle ruokaa, mut ei näytä kelpaavan :/
 
liisi
helppo tapa ois huijata monta kymppiä ihmisiltä rahaa kun kaikki tämänkin ketjun ruoan tarjoajat ois laittanu ap:lle 10e. siitähän ois tullut jo lähemmäs 100e kerralla!
 
Juu
Alkuperäinen kirjoittaja Raija:
Järkevää kirjoittaa, että tule hakemaan tai tulkaa meille syömään, kun ei varmaankaan ap ole samalta paikkakunnalta. Turhaa piruilua.
Järkevää kerjätä täksi illaksi rahaa, kun se ehtisi tilille ainoastaan siinä tapauksessa että tilit on samassa pankissa. Enpä huomannut ap:n maininneen pankkiyhteyttään....
 
Viikki
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Viikki:
Asun Viikissä, tule hakemaan multa tukku lounasseteleitä.
Mäkin asun Viikissä, ja olen tarjoutunut ainakin jo kolme kertaa lähtemään sinne Itä-Helsinkiin tai ihan minne ap vaan haluaa tuomaan hänelle ruokaa, mut ei näytä kelpaavan :/
Joo aika kumma kyllä, jos olisi lapsi nälässä ja sama tilanne niin laittaisin kersan rattaisiin ja kävelisin vaikka Espooseen Itäkeskuksesta, jos joku olisi niin ihana että antaisi ruokaa maksutta. Mutta provohan tämä on, kun ei itse liikkeelle pääse.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Mä luulen et ap vaan kokeili kepillä jäätä, ilman todellista rahantarvetta.
Mut koska en voi olla varma, niin olen myös valmis menemään ap:n luokse viemään ruokaa. Niin kauan kun mulla on mistä antaa niin autan kyllä jos joku oikeasti apua tarvitsee.
 
Kyllä
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
en ehdi roikkumaan koko ajan täällä, anteeksi! siis missä lukee että joku haluaa tulla meille?
en mä tässä aloituksessa pelkkää rahaa ajattele, vaan sitä ruokaa.
Ai pitää oikein teille kotiin tulla ruoka tuomaan ennen kun kelpaa?
 
Tässäkin ketjussa, kuten moni jo todennutkin, on tarjouduttu tuomaan ap:lle ruokaa. Hieman haiskahtaa siltä, että on viinat tai tupakat loppu, sori vaan.

Jos mulla ois lapsi eikä meillä olisi ruokaa niin vähintään veisin tietokoneen panttilainaamoon tai jotain muuta tekisin.

Täällä joku väitti, että on ihan normaalia, että joskus ei vaan ole yhtään ruokaa tai rahaa. Minä sanon siihen, että jos sinulla - mikä olikaan nikkisi - on rahat ja ruoka loppu, ja sinun viidellä kaverillasi sama tilanne, se ei vieläkään ole normaalia. Suurin osa suomalaisista on kuitenkin sen verta fiksuja, että jättää pankkitilille pahanpäivän varalle muutaman roposen tai pistävät edes pakkasen perukoille jotain talteen. Siinä voi jo ruveta miettimään, mikä on pielessä ja miten tilannetta voisi parantaa, jos mitään ei kerta kaikkiaan ole.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
en ehdi roikkumaan koko ajan täällä, anteeksi! siis missä lukee että joku haluaa tulla meille?
en mä tässä aloituksessa pelkkää rahaa ajattele, vaan sitä ruokaa.
Mä olen ainakin kolme kertaa tarjoutunut tulemaan, jos vaan sanot paikan.
 
Just
Ymmärrän kyllä rahapulan ja olen siitä itsekin ajoittain kärsinyt, mutta en ymmärrä miten voi joutua YLLÄTTÄEN tilanteeseen jossa ei ole yhtään rahaa, ei muruakaan ruokaa koko kämpässä ja kaikki rahatkin menossa ulosottoon.

Miksi eilen, toissapäivänä, sitä edellisenä et mennyt diakonilta tai pelastusarmeijalta tai sossulta tai miltä tahansa pyytämään apua, kun tiesit että kaapeissa on hituset ja rahaa ei tule?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Mä luulen et ap vaan kokeili kepillä jäätä, ilman todellista rahantarvetta.
Mut koska en voi olla varma, niin olen myös valmis menemään ap:n luokse viemään ruokaa. Niin kauan kun mulla on mistä antaa niin autan kyllä jos joku oikeasti apua tarvitsee.
Niinpä.
Kyllä mäkin auttaisin, voisin vaikka ajaa sen kympin kanssa täältä Espoosta ap´n luokse, jotta ei lapsen tarvitsisi nälkää nähdä.
Mutta meinaa vaan minunkin aika loppua, kun kohtapuolin pitää jo lähteä opiskelemaan taas.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
sorry ihan kauheesti että järkytän teidän arvomaailmaanne! En tee sitä toiste.
Muistakaatten sitten sananne sille onnettomalle, joka kertoi säästävänsä sossun toimeentulotuesta.
Hänethän haukuitte ihan pataluhaksi, koska kehtasi laittaa säästöön eikä tuhlannut kaikkea heti.
Kyllä minun mielestäni myös toimeentulotukiasiakas saa säästää tuistaan mihin on oikeutettu. Mutta vain jos hän ei säästä salaisille tileilleen tms. eli ei huijaa säästöjensä kanssa.
 
Raija
Onpa ihana huomata, että täällä on tosiaan ihmisiä, jotka haluavat auttaa. Jos itse olisin samassa tilanteessa, olisi ruokakassi tosi pelastus. Onneksi kuitenkin jemmailen vähän tonne pakkaseen, jäi tässä kuussa elarit saamatta, kun isä maksoi tärkeämmät laskut (omistusasunnon laina ja yhtiövastike yms.) eikä rahaa jäänyt sitten elatusmaksuun.
 
Alkuperäinen kirjoittaja f-f:
Tässäkin ketjussa, kuten moni jo todennutkin, on tarjouduttu tuomaan ap:lle ruokaa. Hieman haiskahtaa siltä, että on viinat tai tupakat loppu, sori vaan.

Jos mulla ois lapsi eikä meillä olisi ruokaa niin vähintään veisin tietokoneen panttilainaamoon tai jotain muuta tekisin.

Täällä joku väitti, että on ihan normaalia, että joskus ei vaan ole yhtään ruokaa tai rahaa. Minä sanon siihen, että jos sinulla - mikä olikaan nikkisi - on rahat ja ruoka loppu, ja sinun viidellä kaverillasi sama tilanne, se ei vieläkään ole normaalia. Suurin osa suomalaisista on kuitenkin sen verta fiksuja, että jättää pankkitilille pahanpäivän varalle muutaman roposen tai pistävät edes pakkasen perukoille jotain talteen. Siinä voi jo ruveta miettimään, mikä on pielessä ja miten tilannetta voisi parantaa, jos mitään ei kerta kaikkiaan ole.
Mä voisin tähän sanoa että aina ei rahaa ole mistä säästöön laittaa.
Sitä haukutaan ihmisiä jotka hakee/saa toimeentulotukea.
Meillä olisi laskurin mukaan mahdollista saada 400?, mutta ei olla sitä haettu. Me eletään tiukilla, meillä oli tuuria että lapsille sai ruokaa tänään sekä eilen, onneksi sattui olemaan yksi jauheliha pakkasessa ja makaronia, että sai kahden päivän ruoan.
Ja meille tää on ihan arkipäivää, aina ennen "rahapäivää". Ja siltikin ollaan myös nyt miehen siskolle 50? velkaa, ja jännitetään riittääkö autossa bensa, että mies pääsee illalla kotiin.
Meillä siis menee sentilleen kaikki rahat mitä tulee. Mutta silti on nipin napin pärjätty, eikä olla haettu toimeentulotukea
 
qq
Alkuperäinen kirjoittaja Hippoliina:
Alkuperäinen kirjoittaja f-f:
Tässäkin ketjussa, kuten moni jo todennutkin, on tarjouduttu tuomaan ap:lle ruokaa. Hieman haiskahtaa siltä, että on viinat tai tupakat loppu, sori vaan.

Jos mulla ois lapsi eikä meillä olisi ruokaa niin vähintään veisin tietokoneen panttilainaamoon tai jotain muuta tekisin.

Täällä joku väitti, että on ihan normaalia, että joskus ei vaan ole yhtään ruokaa tai rahaa. Minä sanon siihen, että jos sinulla - mikä olikaan nikkisi - on rahat ja ruoka loppu, ja sinun viidellä kaverillasi sama tilanne, se ei vieläkään ole normaalia. Suurin osa suomalaisista on kuitenkin sen verta fiksuja, että jättää pankkitilille pahanpäivän varalle muutaman roposen tai pistävät edes pakkasen perukoille jotain talteen. Siinä voi jo ruveta miettimään, mikä on pielessä ja miten tilannetta voisi parantaa, jos mitään ei kerta kaikkiaan ole.
Omaa tyhmyyttä olla hakematta tukea. Ajattele edes lapsiasi, jos et itsestäsi välitä.

Mä voisin tähän sanoa että aina ei rahaa ole mistä säästöön laittaa.
Sitä haukutaan ihmisiä jotka hakee/saa toimeentulotukea.
Meillä olisi laskurin mukaan mahdollista saada 400?, mutta ei olla sitä haettu. Me eletään tiukilla, meillä oli tuuria että lapsille sai ruokaa tänään sekä eilen, onneksi sattui olemaan yksi jauheliha pakkasessa ja makaronia, että sai kahden päivän ruoan.
Ja meille tää on ihan arkipäivää, aina ennen "rahapäivää". Ja siltikin ollaan myös nyt miehen siskolle 50? velkaa, ja jännitetään riittääkö autossa bensa, että mies pääsee illalla kotiin.
Meillä siis menee sentilleen kaikki rahat mitä tulee. Mutta silti on nipin napin pärjätty, eikä olla haettu toimeentulotukea
 

Yhteistyössä