laina/velka asiaa? kokemuksia/neuvoja kaipailen..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja Ninnuli:
mutta velkajärjestelyssäkin menee viis vuotta jos oon oikein käsittänyt ja tahtoisin velasta pian eroon, sillä mietin onko kukaan saanut lainaa maksaakseen velat pois, tai jotain...
Onkos laina nyt jotenkin kevyempi versio velasta? Käytännössä otatte velkaa maksaaksenne velat pois.

Sitäpaitsi, 28 tonnia kestää maksaa 600 euron kkerillä juurikin noin viisi vuotta...

Eihän sitä tartte kokonaan pois maksaa. Höppänä.

Mun planeetalla velka pitää maksaa kokonaan pois, mutta mä oon varmaan ulkoavaruudesta.

No meillä täällä maassa voi ottaa lisää lainaa, ennen kuin edellinen laina on kokonaisuudessa maksettu pois.

mutta velkajärjestelyssäkin menee viis vuotta jos oon oikein käsittänyt ja tahtoisin velasta pian eroon, sillä mietin onko kukaan saanut lainaa maksaakseen velat pois, tai jotain...
Onkos laina nyt jotenkin kevyempi versio velasta? Käytännössä otatte velkaa maksaaksenne velat pois.

Sitäpaitsi, 28 tonnia kestää maksaa 600 euron kkerillä juurikin noin viisi vuotta...

Mun planeetalla velka pitää maksaa kokonaan pois, mutta mä oon varmaan ulkoavaruudesta.

No meillä täällä maassa voi ottaa lisää lainaa, ennen kuin edellinen laina on kokonaisuudessa maksettu pois.

Miksei heti sanoa sitten niin? Ennen kuin toista höppänäksi nimittelee.

Ja sehän onkin järkevää, kun vanhatkin velat ovat päätyneet ulosottoon...

te luultavasti voisitte saada asuntolainaa jotakin 140 tuhatta josta osa on tosiaan sitä miehen velkaa(28 tuhatta) ja ihan tiedoks, että keski-suomesta saa kyllä omakotitaloja alle satatuhatta ja sit jo tosi ison ja hyvän 130 tuhatta:) suosittelen käväseen keskisuomen nordeassa:) Meillä ainakin aikoinaan toimittiin noin,meilläkin miehellä joitain nuoruuden velkoja, ja ne siinä samalla maksettiin pois pankkilainalla:O

Hehän halusivat velasta eroon. Itse ainakin ymmärrän sen niin, että velkaa on jäljellä 0 euroa.

Alkuperäinen kirjoittaja äitykkä:
te luultavasti voisitte saada asuntolainaa jotakin 140 tuhatta josta osa on tosiaan sitä miehen velkaa(28 tuhatta) ja ihan tiedoks, että keski-suomesta saa kyllä omakotitaloja alle satatuhatta ja sit jo tosi ison ja hyvän 130 tuhatta:) suosittelen käväseen keskisuomen nordeassa:) Meillä ainakin aikoinaan toimittiin noin,meilläkin miehellä joitain nuoruuden velkoja, ja ne siinä samalla maksettiin pois pankkilainalla:O

Tuskin antavat ulosottovelkoihin asuntolainaa. Sitäpaitsi, siinä saa vielä tehtyä veropetoksen laittamalla asuntolainan korot verovähennyksiin ja todellisuudessa osa lainasta onkin käytetty ulosottovelkoihin.

Ja sehän onkin järkevää, kun vanhatkin velat ovat päätyneet ulosottoon...

Siksi ne pitääkin ensin maksaa pois, sillä lainalla!

Hehän halusivat velasta eroon. Itse ainakin ymmärrän sen niin, että velkaa on jäljellä 0 euroa.

Niin siitä ulosotosta.

Niin siitä ulosotosta.

Mutta edelleen pankkilainaan joutuu budjetoimaan se kuusisataa kuussa jos aikoo viidessä vuodessa maksaa pois. Asuntolainan päälle. Ap kuulosti siltä, että jos ottaa lainaa (velkaa) ulosoton maksuun, on huolet ohi ja pankista suntolainan nostoon. Kuulostaa kovin naivilta suunnitelmalta.

saisitteko sinun nimiisi esim. joustoluottoa? Se toki vaatii takaajan, mutta olisi varmaan se edullisempi vaihtoehto kuin ulosoton korot ja kulut. Maksatte sillä joustoluotolla sen velan pois, ja lyhennätte velkaa pankkiin.
Sitten asunnon oston yhteydessä otatte ns. remppalainaa n. 10 euroa, ja siten osan tuosta joustoluotosta saa yhdistettyä asuntolainaksi. Ymmärsitköhän yhtään mitä tarkoitan?
Näin myös miehesi luottotiedut puhdistuvat jo aikaisemmin, kun 7vuoden päästä?

No minulla ei ole rahaa ulosotossa ja tuloja oli noin 1700 e / kk käteen + elarit ja lapsilisät. Olisin saanut asuntolainaa 90 000e 25v maksuajalla ja sillä en olisi perheasuntoa saanut. Jos on ulosotossa lainoja, voi ilman hyviä takauksia olla mahdotonta saada lainaa ja hyvä niin.

Niin siitä ulosotosta.

Tällä tyylillä varmasti onnistuukin:
"Jos saisi jonkun ottamaan tuon 28tuhatta lainaa että saisi velat pois maksettua niin kuinkahan paljon tollaisella summalla oisi kk erä, tietty riippuu maksuajasta mutta kun en yhtään osaa laskea kun en näistä yhtään tiedä? ja siis mahdotonta saada edes ketään moista lainaa ottamaan mutta siis jos jostain joku hyväntekijä löytyis.."

Kannattaisi ihan vain keskittyä sen mahan kasvattamiseen ja jättää haaveet asuntolainoista sikseen.

Me saatiin suunnilleen tuollainen summa ensi asunnon ostoon lainaa opiskelijoina. Kummallakaan ei tuloja, vain opintotuki ja kesätyötulot. Tosin meillä oli iso summa säästettynä asuntoa varten, joten tuo pankin lainaama summa oli alle puolet asunnon hinnasta.

En osaa sanoa, miten suhtautuvat velkoihin ja muihin. Tunnetaanko teidät pankissa, siis onko pieni paikkakunta? Joskus sekin vaikuttaa ja saa helpommin lainaa. Kysykää siltä neuvojalta! Vaikka olisi saamaton, potkikaa persuuksille!

Ensinnäkin suosittelen että et ota omiin nimiisi mitään lainoja millä on tarkoitus maksaa miehesi laina. sittenhän se on sun ongelma ja miehesi on puhdas velkataakasta.
sen sijaa suosittelen sinua ottamaan asuntolaina jos löydät takaajan

Niin siis miehellä about 28tuhatta velkaa ulosotossa, jos mulla ois vakkarityö olisiko mahdollista saada asuntolaina? Entä millasilla tuloilla voi saada tuon verran lainaa että sais nuo velat maksettua? Ukolla kyllä ens viikolla taas velkaneuvontaan aika, ei saanut valtiontakaamaa lainaa jolla nuo ois pois maksettu kun ei mukamas maksuvaraa, joka on puppua kun ukolla vakkarityö ja mulla osa-aikanen, ja ulosottoon lähtee kuitenkin palkasta iso osa ukolla.
Nyt maksetaan kohta 900e vuokraa kuussa, ei saada tukia tietenkään, samalla rahalla hyvin maksaisi omaa pois mutta kuinka ihmeessä saisi lainan jotta sitä omaa voisi maksaa pois? Ja minä siis taas raskaana joten vakkarityötä minä en hetkeen saa/haluakaan..

Jos saisi jonkun ottamaan tuon 28tuhatta lainaa että saisi velat pois maksettua niin kuinkahan paljon tollaisella summalla oisi kk erä, tietty riippuu maksuajasta mutta kun en yhtään osaa laskea kun en näistä yhtään tiedä? ja siis mahdotonta saada edes ketään moista lainaa ottamaan mutta siis jos jostain joku hyväntekijä löytyis.. *ai miten niin epätoivoinen?*

Rasittavaa! |O

Pitäkää vehkeet housuissa. Vastuutonta.

:D jee mäkin saan joskus ihan ketjun aikaseks :saint:

Siis mulla on puhtaat luottotiedot -aina ollutkin.
Miehellä on vanhoja velkoja plus elarit jotka menevät ulosottoon, joka ilmeisesti nyt on sen verran hyvin maksettu että pystyy maksaa kelalle suoraan se pitää selvittää koska aiemmin elatusapukeskukseen ei sopinut että maksetaan sinne joka kuukausi koska sinne oli sitä velkaa jo aiemmin kertynyt...

Mutta siis mun tulot on kodinhoidontuki ja osa-aikatyöstä tulo joka vaihtelee laidasta laitaan...

Miehellä hyvät tulot mutta nimi mennyt, hieman on sekavaa...

Ja kyllä mä masua rauhassa kasvattelen, kiitos huolenpidosta. :D Mutta tämä oli nyt tällänen ajatus johon tahdoin heti neuvoja ku tuli pakottava tarve miettiä omaa asuntoa.. B)

Nooh, tarttee tässä miettiä ja onneks nyt kuitenkin ens viikolla jo se velkaneuvojan aika jospa sieltä jotain selkiäis...

Tuo teidän tilanteenne on kyllä melko hankala tässä markkinatilanteessa. Olen itse pankkilainen ja valitettavasti joutuisin kyllä ihan jo näidenkin tietojen perusteella sanomaan, että edustamastani pankista ette kyllä saisi luottoa. Tämä maailmantilanne on aiheuttanut sen, että riskejä ei oteta nyt millään tavalla, luototetaan siis vain "normitapauksia". Toki jossain pikkupankissa voitte hyvin saadakin lainaa, koska aina on niitäkin pankkeja, jotka ottavat riskilläkin asiakkaita.

Alkuperäinen kirjoittaja pankkilainen:
Tuo teidän tilanteenne on kyllä melko hankala tässä markkinatilanteessa. Olen itse pankkilainen ja valitettavasti joutuisin kyllä ihan jo näidenkin tietojen perusteella sanomaan, että edustamastani pankista ette kyllä saisi luottoa. Tämä maailmantilanne on aiheuttanut sen, että riskejä ei oteta nyt millään tavalla, luototetaan siis vain "normitapauksia". Toki jossain pikkupankissa voitte hyvin saadakin lainaa, koska aina on niitäkin pankkeja, jotka ottavat riskilläkin asiakkaita.

kiitoksia sinulle asiantuntevasta mielipiteestä! =)
toisaaltaan vuokralla ihan jees asua, mutta tälläkin palstalla mua on kehotettu oma asunto metsästä hommata kun olen naapureiden metelöinnistä narissut, nyt tässä kuussa muutetaan taas ja toivon että olisi rauhallisempi paikka ja talo jykevämpää tekoa ettei kaikki kuulu niin selvästi kuin tässä jotta minunkin oisi mukava olla kotona...
jos tuollakaan ei nyt onnaa niin sit on maksettava vuokraa vielä enemmän jotta saadaan rivari, jossa ei siinäkään kyllä oma rauha ole taattua...

mutta joo, eiköhän sitä joskus hamassa tulevaisuudessa ole ukon velat kuitattuja ja voi sitten katsoa uudelleen jos se oma vielä kiinnostaa niin paljon kuin nyt kiinnostaisi/haluttaisi...

en antaisi lainaa teille koska mietit sitä sen takia kun kavereillakin on. et omista lähtökohdista. ja säälittää nuo teidän lapset. ónnistuukohan elatus. onko pakko tehd niin monta.

Alkuperäinen kirjoittaja höh:
en antaisi lainaa teille koska mietit sitä sen takia kun kavereillakin on. et omista lähtökohdista. ja säälittää nuo teidän lapset. ónnistuukohan elatus. onko pakko tehd niin monta.

Onneksi et ole pankkivirkailija. Olisikin hauskaa jos virkailija pitäisi moraalisaarnan mistä "lähtökohdista" rahaa saa lainata. Psykologiset testit päälle, että varmasti ottaa sen punaisen talon ja perunamaan, koska ne on niiiin idyllisiä ja olen aina haaveillut omasta tuvasta.

me otettiin aikoinaan asuntoon 30000? lainaa ja kk eräksi tuli 270?.Asunnon arvo on suurempi kuin laina, mut meillä oli onnea...perintöasia eli osa miehen sisaruksista lahjotti osuutensa meille...halusivat et talo jää sukuun, siks vaan toi 30000? tarvi ottaa

olisko teillä takaajia noihin kysesiin lainoihin? Meinaa jos takaajat löytyy ni ei oo mitää huolta,silloin saatte noilla tiedoilla/tuloilla lainaa vaikka millä mitalla. Mullakin pari kamua saivat vaikka ei vakkari duunipaikkoja ei kummosia tuloja ,mut takaajat oli. Ja he saivat melki 200 tuhatta että sillain. Ja pankki tais olla nordea:)

voi olla että jos pienemmän paikkakunnan pankista voisitte mennä sitä lainaa kysymään ni voisi helpommin tullakki lainaa:) Tiedän myös pariskunnan mikä ei saanut mistään juuri noiden ulosotto asioiden takia lainaa(paljon velkaa ulosotossa) mutta kun menivät pikkuisen kylän pankkiin ja halusivat siltä kylältä asunnon ostaa ni saivat lainaa ja vieläpä reilusti 140 tuhatta. Että älä luovuta unelmistasi vaan yritä sitkeästi,pidän peukkuja:)

Yhteistyössä