laina pienillä tuloilla.. kysymys VAIN TEILLE jotka pienituloisia lainansaajia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja asuntolainaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja että näin;26598566:
Ai et kuulu? Juuri siihenhän sinä kuulut.
Itse olisit halunnut lapsia lisää,mies ei ja sitten kävikin vielä tekemässä vasektomian ettet vahigossakaan tulisi enää raskaaksi.Kylläpä sulla on lyhyt muisti.
Mites se adoptioon antamasi lapsi? laskitko senkin silloin,että nyt jos annan lapsen pois,niin voin vielä tehdä yhden lapsen jokun kanssa,vai miten sen laskit?

No en ole koskaan halunnut kuin yhden lapsen eikä miehelleni ole tehty vasektomiaa ehkä provon miehelle on.Meillä kondomi käytössä.Ja anooin lapsen adoptioon koska tilanne oli vaikea enkä ole sitä ikinä katunut,oli hyvä ratkaisu.

Nojoo, meillä sopevasti :D asuntolainaa tuon päälle, plus remppalainat (75000). Molemmilla vakityöt, itse tällä hetkellä vanhempainvapaalla. Tiukkaa tekee, mut pärjätään, eikä pankki (OP) ole koskaan tarvinnu pyytää meiltä mitään.
Uskon kyllä että saatte lainan jopa ilman takaajia - onhan kiinteistö itsessään jo jonkun arvoinen eli menee takuuseen. Ei ole mitenkään kallis ja miehelläsi on vakaat tulot.
Tuo ei ole summa eikä mikään, kyllä se taitaa onnistua. Onnea matkaan! :)

Itse "sain" asuntolainan, yksi muksu,ja takaajina (40 000€ suuruiselle summalle) ollessani äitiyspäivärahoilla/hoitovapaalla. Nettotulot töissä ollessa n. 1700€,siihen päälle elarit ja lapsilisät. Lainan suuruus oli 200k,mutta edellytyksenä oli myydä edellinen asunto,josta voitot (25 000€) piti sijoittaa tähän lainaan,eli lainaa on nyt n.170k . Tästä aikaa reipas vuos. En valita,olen enemmän kuin onnellinen,että laina minulle myönnettiin,mutta täytyy sanoa,että hieman ihmettelen,kuinka pankki tuollaisen summan "antoi" tälläisillä tuloilla,tälläisessä tilanteessa.

Alkuperäinen kirjoittaja köyhimys;26598468:
Melkein kahden miljoonan euron laina noilla tuloilla?? :o

Meillä on nettotulot about samaa per hlö, ja tuntuu että jo 200k€ on liian iso laina meille.

Hupsista keikkaa, toki 175000 euroa :D

Ja kyllä mun silmiin ap ja esim. maira melko tiukoilla on kun ei edes säästöjä kerry. Meillä netto tuon verran, aiempi laina 80000 euroa + opintolainat ja tehtiin iso remontti kotiin ja samalla ollaan säästetty reilussa vuodessa 8000 euroa...
En usko että ap saa lainaa kun ei ole EDES 10 % säästössä.

[QUOTE="aloittaja";26598183]no, pankistahan tuo lopulta selviää.. olen nimittäin huomannut kaveripiirissäkin, että lainansaannilla on eroja.. kyllähän minä nyt tiiän, että lapsien lukumäärällä on väliä.. en nyt ihan tyhmä sentäs ole :D ja tark vain tuolla soseiden itse tekemisellä sitä ettei niiden lasten kasvattaminen välttämättä niitä miljoonatuloja vaadi..

on miunki tuttavapiirissä pariskunta, joilla lainaton talo kun isipappa makso, kaks lainatonta autoa kun isipappa makso nekin, mutta aikaa ei lapsille ole. tv toimii lasten kasvattajana ja vanhemmat raataa puolivaloilla töitä.. mutta, kukin tyylillään..[/QUOTE]

Edelleenkään et tunnu tajuavan ettei lainanotossa pankkia kiinnosta sädekehäsi tai säästäväisyytesi. Jos pystytte elämään vaatimattomasti ja säästellen niin miksi ette säästä vaikka 10 000e jolloin lainan saantikin kävis helpommin? Outoa että naureskelet alempana opiskelijaystävällesi jos itselläsi ei ole vielä mitään koulutusta?

Talonne kuulostaa erittäin edulliselta eli luultavasti sijainti ja kunto ei päätä huimaa. Pankki tietysti ajattelee jo sitä onko asuntoa mahdollisuus ikinä saada kaupaksi. Meillä ei vielä lapsia nettotulot 6000e ja lainaa 220000e, ennemmänkin oltais saatu.

No minä sain alta 2000€ nettotuloilla n. 115000€ lainaa pankista. Mun tilanne tosin oli hieman eri, en ostanut uutta asuntoa, vaan otin vanhan asunnon lainan harteilleni eron yhteydessä. Meitä asuu tässä minä ja 2 pientä lasta ja pankin laskelmien mukaan mulla ei olisi varaa, mutta sain sain vakuutettua virkailijan ja virkailija päättäjät siitä, että minä selviän. 2 vuotta olen nyt lainaa pois maksanut ja ei ainakaan vielä ole tiukkaa tehnyt. Takaajan tosin tarvitsin takaamaan pienehkön summan.

[QUOTE="vieras";26598877]Hupsista keikkaa, toki 175000 euroa :D

Ja kyllä mun silmiin ap ja esim. maira melko tiukoilla on kun ei edes säästöjä kerry. Meillä netto tuon verran, aiempi laina 80000 euroa + opintolainat ja tehtiin iso remontti kotiin ja samalla ollaan säästetty reilussa vuodessa 8000 euroa...
En usko että ap saa lainaa kun ei ole EDES 10 % säästössä.[/QUOTE]

Ei vaan me ei säästetä, sillä ei oo mitään tekemistä sen kanssa et onko tiukilla vai ei..Mä en pidä säästöinä rahaa mikä makaa käyttötilillä ja jonka voi johonkin noin vaan käyttää..

[QUOTE="Maira";26599393]Ei vaan me ei säästetä, sillä ei oo mitään tekemistä sen kanssa et onko tiukilla vai ei..Mä en pidä säästöinä rahaa mikä makaa käyttötilillä ja jonka voi johonkin noin vaan käyttää..[/QUOTE]

Mä luulen että kaikki fiksut jotka eivät oikeasti elä tiukoilla säästävät.

siis saadaan muutama hassu kymppi asumistukea, eli meillä jää kuitenni sen asumistuen jälkeen menoaj tästä asunnosta n.700€/kk + sähkö ja veden tasaus..

meilläkin auto on lainaton, ja ollaan ostettu mm lapsille reimaa, uutta polkupyörää, uusia luistimia, uusia leluja, uusi tv..

se on vaan se rahan käyttö, miten sen käyttää, että sen saa riittämään..

Edelleenkään et tunnu tajuavan ettei lainanotossa pankkia kiinnosta sädekehäsi tai säästäväisyytesi. Jos pystytte elämään vaatimattomasti ja säästellen niin miksi ette säästä vaikka 10 000e jolloin lainan saantikin kävis helpommin? Outoa että naureskelet alempana opiskelijaystävällesi jos itselläsi ei ole vielä mitään koulutusta?

Talonne kuulostaa erittäin edulliselta eli luultavasti sijainti ja kunto ei päätä huimaa. Pankki tietysti ajattelee jo sitä onko asuntoa mahdollisuus ikinä saada kaupaksi. Meillä ei vielä lapsia nettotulot 6000e ja lainaa 220000e, ennemmänkin oltais saatu.

no, täälläpäin ei asunnot ole tosiaan mitään miljoonaluokkaa, mutta tokihan tuo asunto on sinällään arvokas, kun on oma ranta ja rantamökki.. talo on vastikään rempattu ja laitettu uutta lattiaa yms..

ja kyllä vain olen ammatin käynyt. tää asunto vaan nyt oli smemoinen, mikä tupsahti melkein tarjottimella eteen, tässä lähistöllä saa rantatontilla varustetusta asunnosta toki satoja tuhansiakin enemmän maksaa..

ööh, missä vaiheessa olen naureskellut opiskelijakavereilleni..

talohan on sairaan halpa joten vuokraanhan tulisi menemään yhtä paljon.
joten pärjäätte varmasti hyvin, oikein hyvin. asutte ilmeisetsi lapsuudenpaikkakunnalla ja saatte ilmaisuuksia, ilmaista hoitoapua, ehkä metstä ja kalavedet vieressä. noillahan säästää toisen ihmisen palkanverran
fiksumpaa tietysti maksaa omaa.

joo, lapsuuden paikkakunnalla asutaan. ja tosiaan, käytössä ilmaista lastenhoitoapua, hillot ja mehut saadaan miun kotipihassa ja vaatteita kierrätellään ison suvun kesken. tuosta meiän järvestä saisi ruokakalaa ja mies tykkääkin kalastaa.. syksyisin kerätään tatteja myyntiin, useampi tonni tulee tienattua siinä hommassa ja mies on viime vuosina esim puolukat kernny talveksi..

[QUOTE="viekku";26598705]Nojoo, meillä sopevasti :D asuntolainaa tuon päälle, plus remppalainat (75000). Molemmilla vakityöt, itse tällä hetkellä vanhempainvapaalla. Tiukkaa tekee, mut pärjätään, eikä pankki (OP) ole koskaan tarvinnu pyytää meiltä mitään.
Uskon kyllä että saatte lainan jopa ilman takaajia - onhan kiinteistö itsessään jo jonkun arvoinen eli menee takuuseen. Ei ole mitenkään kallis ja miehelläsi on vakaat tulot.
Tuo ei ole summa eikä mikään, kyllä se taitaa onnistua. Onnea matkaan! :)[/QUOTE]

itsekin toivomme että onni olisi myötä tässä hankkeessa.. tuntui kun käytiin sitä asuntoa kahtomassa, kuin oltaisiin kotiin tultu :) ja oi sitä tilan määrää tähän nykyiseen 70neliöön verrattuna. kolme makkaria ja yövieriata voi majoittaa vaikka rantamökkiin :) ja iso tupakeittiö ja leivinuuni +puuhella :)

Meillä nettotulot 2300/kk (mies töissä, minä kodinhoidon tuella, opiskelija) ja yksi lapsi. Oltaisiin saatu max. 114t lainaa mäillä tuloilla, mut tarvittiin vaan 85t ja lyhennetään 650/kk:ssa. Asumiskulut on kokonaisuudessaan n.900/kk, hyvin pärjätään!

eli "miljoonatuloja" tienaavat pois tästä ketjusta eikä mitään suun aukomisia kiitos!!

eli, tilanne se, että ollaan löydetty unelmien talo. hinta ois 118000, myyjä tullut noin kymppitonnin hinnassa vastaan.. ollaan ensiasunnon ostajia..

meitä on 2 aikuista ja elokuussa syntyy 4. lapsi. esikko lähtee eskariin. ite olen äitiyspäivärahalla ja tark alkaa perhepäivähoitajaksi, kunhan toinenkin lapsi aloittaa koulutien, eli parin vuoden päästä.

tällä hetkellä maksetaan tästä n.70neliöstä 620 vuokraa + ennakkovesimaksu 8,4/hnek. eli n. 660 kuussa + automaksu + sähkö + 6kk:n välein tuleva vedentasauslasku.

miehellä on vakipaikka. hänen tulot n. 1900-verot. itse saan äitiyspäivärahaa n.570-verot ja lapsilisät kolmesta lapsesta 366 ja kohta + 168.
miehellä tulossa kohta palkankorotus.

saadaan ainakin yksi, mahdollisesti kaksi takaajaa.. omia säästöjä muutama tonni..

lainaa mietittiin jos lyhentäis 30vuotta..

tuo talo on aivan unelma ja siinä on vähän kuin kesämökki samassa pihassa, eli omassa rannassa on rantamökki.

mitä luulette, heruuko meille tuota toivottua lainaa..

kumpikaan ei polta,eikä juo, auto on lainaton, meillä ei ole lemmikkejä ja olemme taloudellisesti eläviä. meillä on kestot yms eikä hankintoja, kuten polkupyörät, sukset yms ole edessä, kun ne saadaan takuuvarmasti sukulaisilta. kodinkoneemme olemme vuoden parin sisällä ostaneet ja ne on energiaystävällisiä..

Tsemppiä teille! Pankit on nykyään tosi tarkkoja omarahoitusosuudesta, mut ei kannata heittää kirvestä kaivoon.

Meillä autto aikoinaan se, että siivottiin kaikki pienet osamaksut ja luottokorttivelat pois yhdellä isommalla lainalla ennen asuntolainahakemusta. Vaikutti kuulemma paljon pankin laskelmissa. Noita lainanvertailujahan on vaikka kuinka, tyyliin Omalaina, Sortter tai Rahoituslaitos, mistä voi kattoo sopivan.

Ja toi sun tuleva yrittäjyys on hieno juttu, mut pankit on usein vähän nihkeitä alottaville yrittäjille. Muistan kun kaveri perusti oman toiminimen, niin se joutu ottaan erikseen pienen lainan alkuinvestointeihin, kun pankki ei suostunut. Löysi onneks jonkun paikan netistä, oisko ollu joku Yrityslainaamo tai vastaava. Mut joo, rohkeesti vaan pankkiin juttelemaan!

Yhteistyössä