laina pienillä tuloilla.. kysymys VAIN TEILLE jotka pienituloisia lainansaajia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja asuntolainaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mie oon äitiysrahalla, se on n. 570€ -verot ja sit tosiaan nuo lapsilisät..

ja vauvansoseet yms oon tähän asti tehny ite ja jatkossakin aion..

miehen kanssa olikn puhett että vaikka mieki lähtisin töihin, sais tulot olla melkoiset, että on kannattavaa viedä monta lasta hoitoon ja mahd pitäis toinen auto hankkia..

[QUOTE="aloittaja";26598072]mie oon äitiysrahalla, se on n. 570€ -verot ja sit tosiaan nuo lapsilisät..

ja vauvansoseet yms oon tähän asti tehny ite ja jatkossakin aion..

miehen kanssa olikn puhett että vaikka mieki lähtisin töihin, sais tulot olla melkoiset, että on kannattavaa viedä monta lasta hoitoon ja mahd pitäis toinen auto hankkia..[/QUOTE]

Miksi olette noin pienillä tuloilla tehneet noin monta lasta?yhden lapsen noilla tuloilla ymmärtäisin.

no voi hyvne aika sentäs. eihän meillä tiukkaakaan ole ja miksi niiitä lapsia varten pitäisi olla miljoonia rahaa.. ei pysty ymmärtämään.. taidat olla osa sitä katkeraa ryhmää, joka haluaisi useamman lapsen, mutta mies ei suostu ja pitää paha olo purkaa niihin, joilla on mahdollisuus useampaan lapseen..

[QUOTE="aloittaja";26598112]no voi hyvne aika sentäs. eihän meillä tiukkaakaan ole ja miksi niiitä lapsia varten pitäisi olla miljoonia rahaa.. ei pysty ymmärtämään.. taidat olla osa sitä katkeraa ryhmää, joka haluaisi useamman lapsen, mutta mies ei suostu ja pitää paha olo purkaa niihin, joilla on mahdollisuus useampaan lapseen..[/QUOTE]

Teillä on kyllä todella pienet tulot tuon suuruista lainaa vastaan. Ja näissä laina-asioissa lapsiluvulla ON väliä.

[QUOTE="aloittaja";26598112]no voi hyvne aika sentäs. eihän meillä tiukkaakaan ole ja miksi niiitä lapsia varten pitäisi olla miljoonia rahaa.. ei pysty ymmärtämään.. taidat olla osa sitä katkeraa ryhmää, joka haluaisi useamman lapsen, mutta mies ei suostu ja pitää paha olo purkaa niihin, joilla on mahdollisuus useampaan lapseen..[/QUOTE]

No en kyllä tuollaiseen ryhmään kuulu.Olen vain osannut laskea montako lasta kannattaa
tehdä.Epäilempä ettette lainaa saa.

Pankki ei kyllä laskelmissaan ota huomioon itse tehtyjä soseita tai sukulaisilta lahjaksi saatuja pyöriä. Niillä on ne taulukot, paljonko yksi lapsi tai aikuinen kuluttaa/kuukausi.

Aikoinaan osuuspankki ei laskenut kotihoidontukea tuloksi, joten voi olla, että lainan kanssa joutuu odottamaan, kunnes molemmat on töissä. Pankki keksi minullekin työmatkakuluja, koska sarakkeeseen oli "pakko" laittaa jotain. Mulla ei tule työmatkakuluja, koska saan vapaalipun paikallisliikenteeseen.

no, pankistahan tuo lopulta selviää.. olen nimittäin huomannut kaveripiirissäkin, että lainansaannilla on eroja.. kyllähän minä nyt tiiän, että lapsien lukumäärällä on väliä.. en nyt ihan tyhmä sentäs ole :D ja tark vain tuolla soseiden itse tekemisellä sitä ettei niiden lasten kasvattaminen välttämättä niitä miljoonatuloja vaadi..

on miunki tuttavapiirissä pariskunta, joilla lainaton talo kun isipappa makso, kaks lainatonta autoa kun isipappa makso nekin, mutta aikaa ei lapsille ole. tv toimii lasten kasvattajana ja vanhemmat raataa puolivaloilla töitä.. mutta, kukin tyylillään..

Meinaatko että saatte henkilötakaajia vai onko teillä takaajien myötä myös antaa reaalivakuutta? Teidän pari tonnia ei todellakaan tule riittämään minkään sortin omakotitaloon :/

Minkä hintainen se talo on?

Juttelin juuri äitini kanssa samanlaisista asuntojutuista. Meillä tosin molemmilla vakipaikat (itse opiskelen joten osa-aikatyö) mutta tulot ei ole isot. Äitini työskentelee pankissa ja kertoi että tällä hetkellä on vaikea saada lainaa vaikka olisi takaajia. Eli siis täytyy olla säästöjä reilusti, mielellään 10% asunnon hinnasta... Meillä vähän tyssäs nyt hetkeksi tähän, säästellään siis ensin rahaa ja katsellaan vähän ajan päästä uudestaan. Muutenkaan ei niin kiire omaan onneksi ole.

kaveripariskuntamme sai juuri asuntolainan, vaikka miehellä luottotiedoissa merkintä ja työsopimus syyskuuhun ja naine opiskelee oppisopimuksella vielä pari vuotta ja heillä on lapsia, kolme isoa koiraa ja kissoja :D vaikka eihän niit' elukoita nyt lasketakkaan..

ja olen kuullut,että pienmmillä paikkakunnilla on erilaista saada lainaa kuin suurissa kaupungeissa..

Ihmettelen tätä kommenttia. Sanot, ettei tee tiukkaa, mutta silti ei ole kuin joitain tonneja säästössä.

Et piittaa mitä muut kertoo ettei lainaa nyt heru liian pienillä tuloilla tai siihen vaaditaan vakuuksia joita teillä ei omasta takaa ole kärpäsenkakan vertaa enempää.

Pankki ei piittaa paljonko lainanhakijan lapset katsoo töllöä, surffaako isi facessa työajalla ja kasvattaako äiti yrttinsä parvekkeella tai saiko naapuriperhe lainaa.

Se riippuu paljon pankista.

Mies otti aikanaan omaan osakkeeseen lainaa 65 000e 1700 euron nettotuloilla ja kahdella takaajalla.

Nyt on päivittämässä uuteen asuntoon. Entisestä asunnosta tulee myyntivoittoa n. 15 000e, takaajia tarvitaan kaksi ja lainasumma on 90 000e.

Joten kyllä tekin oletettavasti voitte saatte.

Te saatte asumistukeakin sitä ei saa omaan taloon.Ja ei voi aina sanoa että parempituloiset on huonompia vanhempia.On hyvä kun vanhemmilla on aikaa ja myös rahaa.

[QUOTE="vieras";26598347]Ihmettelen tätä kommenttia. Sanot, ettei tee tiukkaa, mutta silti ei ole kuin joitain tonneja säästössä.[/QUOTE]

Om..Ei tee tiukkaa meilläkään mut ei meillä mitää varsinaisia säästöjä silti ole..On ostettu kuitenkin autoa, tehty remppaa jne jne..

[QUOTE="vieras";26598435]eli kaikki pannaan haisemaan...[/QUOTE]

No hemmetti, ei sitä rahaa mukaansa täältä saa, ennemmin pistän sen rahan sit kotiin, lapsiin ja meihin..

Vaikkei meillä "säästöjä" ole niin ikinä ei rahasta ole jäänyt kiinni jonkun asian tekeminen tai korjaaminen.

[QUOTE="vieras";26596582]Me rakennetaan juuri omakotitaloa ja lainaa otettiin/otetaan 2500-2800 euron nettotuloilla 1750000 euroa. Ei kauhistuta :) Laina-aika 22 vuotta, meitä on 4 ja enempää ei tule.[/QUOTE]

Melkein kahden miljoonan euron laina noilla tuloilla?? :o

Meillä on nettotulot about samaa per hlö, ja tuntuu että jo 200k€ on liian iso laina meille.

Nyt tietty tilanne on eri, kuin kolme vuotta sitten, jolloin ostin ite talon. Itellä oli palkka käteen noin 1200e/kk ja sitte yhestä lapsesta lapsilisä. Ite sain lainaa 80t euroa ja ostin vielä pankin takauksen, eli mulla ei oo takaajia lainkaan. Ja 30v maksuajalla. Luulisin, että tekin lainan saatte, kierrelkää useammassa pankissa, ite kävin vain ja ainoastaan Nordeassa, ku olen ollut asiakas jo pitkään.

Te saatte asumistukeakin sitä ei saa omaan taloon.Ja ei voi aina sanoa että parempituloiset on huonompia vanhempia.On hyvä kun vanhemmilla on aikaa ja myös rahaa.

Asumistukea saa omaan taloon. Koron osuuteen saa, ja lisäksi vesi- sähkö ja lämmityskuluihin, mutta eri taksan mukaan, kuin vuokra-asuntoon. Itelläkin on just asumistuki haussa vaikka oma talo onkin.

No en kyllä tuollaiseen ryhmään kuulu.Olen vain osannut laskea montako lasta kannattaa
tehdä.Epäilempä ettette lainaa saa.

Ai et kuulu? Juuri siihenhän sinä kuulut.
Itse olisit halunnut lapsia lisää,mies ei ja sitten kävikin vielä tekemässä vasektomian ettet vahigossakaan tulisi enää raskaaksi.Kylläpä sulla on lyhyt muisti.
Mites se adoptioon antamasi lapsi? laskitko senkin silloin,että nyt jos annan lapsen pois,niin voin vielä tehdä yhden lapsen jokun kanssa,vai miten sen laskit?

Yhteistyössä