laihuttajia linjoilla??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epätoivoinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

epätoivoinen

Vieras
Onko laihduttajia koneella? Miten olette saaneet painoa pois, auttakaa. Mitä syötte?

Olen aivan masis kilojeni kanssa, mittani ovat 164 cm ja 90 kg. Olen ihan ok kuntoinen ja sinut itseni kanssa muuten, mutta vatsa/jenkkakahvat ärsyttää. Reisistäkin saisi napata enimpiä poijes.. Haluaisin saada edes 10 kg pois, aluksi jopa 5 kg olisi riittävä pudotus. Työn puolesta syön työpaikalla ja siellä useinkaan ei ole "laihis" ruokia, mutta kun ruoka on ilmainen niin se tulee siellä syötyä. Se on kyllä ns. perusterveellistä ruokaa, itse tehtyä ja ei ole siis mitään valmis-pikaruokaa. Salaattia ei ole, mutta lämmin pääruoka ja leipää jne. Iltaisin sitten kotona syön kans normaali kotiruokaa, mitä syö muukin perhe eli mies ja lapset. Olen yrittänyt herkkuja vähentää, mutta en nyt mielestäni niitäkään ehdi syödä aivan ylenpalttisesti. Liikuntaa en ehdi työn ohessa paljon harrastaa, illat menee lapsen kanssa ja ulkoilemme lähinnä omalla pihalla. Kauemmas en iltaisin ehtisikään.. En tiedä miten aloittaa laihiksen,kun en oikein ehdi liikkua ja ruokailutottumukset ovat rutinoituneita.. Auttakaa sisaret!! :) Viikonloppuisin ehdin liikkua,mutta mitä liikuntaa ja miten kauan?

No mä syön normisti, eli

aamulla puuroa, hedelmää, teetä
lounaaksi salaatti
välipalaksi hedelmiä
päivälliseksi kotiruokaa (muista lautasmalli!)
iltapalaksi leipää ja viiliä/rahkaa

Kävelen noin 7 kilometrin lenkkejä keskimäärin 5 kertaa viikossa. Lisäksi teen vatsalihas- ym. jumppaa vaihtelevasti muutaman kerran viikossa.

Mun ruokavalion ydin on tuo lautasmallin noudattaminen (runsaasti kasviksia ja hedelmiä) ja herkkujen karttaminen. Paitsi kerran viikossa on herkkupäivä, silloin sallin itselleni jotain herkkua.

12 kiloa oon onnistunut nyt karistamaan, ja lisää lähtee :).

Hyvin yksinkertainen ja helppo tapa on alkaa syödä vähemmän. Siis jos ennen on ottanut vaikka kolme kauhallista ruokaa, ota jatkossa kaksi. Ja kävele aina kun mahdollista, töihin, kauppaan, lapsen kanssa pikku lenkki... Pienillä askelilla. Ja kaikki ylimääräinen pupeltaminen pois, eli säännölliset ruoka-ajat, ei mussutusta joka välissä. Ja paljon vettä. Eikä ylimääräistä, siis herkkuja, voileipiä jne. Ei siinä mitään isoja temppuja tarvita varsinkaan aluksi. Ekat kymmenenkin kiloa lähtee aika nopsakkaasti kun saa alkuun, nestettä lähtee nimittäin aluksi tosi reilusti.

Muutos lähtee just siitä rutiinien murtamisesta. Ei sitä kannata pelätä.

Alkuperäinen kirjoittaja öksö:
Hyvin yksinkertainen ja helppo tapa on alkaa syödä vähemmän. Siis jos ennen on ottanut vaikka kolme kauhallista ruokaa, ota jatkossa kaksi. Ja kävele aina kun mahdollista, töihin, kauppaan, lapsen kanssa pikku lenkki... Pienillä askelilla. Ja kaikki ylimääräinen pupeltaminen pois, eli säännölliset ruoka-ajat, ei mussutusta joka välissä. Ja paljon vettä. Eikä ylimääräistä, siis herkkuja, voileipiä jne. Ei siinä mitään isoja temppuja tarvita varsinkaan aluksi. Ekat kymmenenkin kiloa lähtee aika nopsakkaasti kun saa alkuun, nestettä lähtee nimittäin aluksi tosi reilusti.

Ei vaan paino putoo :(

kiloklubia, se on nykyään ilmainenkin. itse aloitin scarsdalen dieetillä (googleta) sillä sain käyntiin hyvin ja kahdessa viikossa putos 7kg, eikä takas tullut. nyt pudonnut 25 kg vajaassa vuodessa, ja olen siis kiloklubissa. aiemmin olin kunnon jojoilija ja dietit kaatu viimeistään viikon jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

samaa mietin, kun olen joskus kokeillut aiemmin. Ehkä vaan pitäis lopettaa sokerit niin paino putois.. Tai just pienentää annoksia ja tuntea nälkää :)

Mä olen ollut vuoden alusta kiloklubilla ja opetellut syömään oikein. Painoa tippunut nyt 3 kg, maltillista pudostusta, mutta pitää siis mässäilyt ja syömiskohtauksen poissa. Suosittelen!

Alkuperäinen kirjoittaja *:
Mä kävelen vielä 8 km/päivä työmatkoja, kivasti kilot karisee eikä tarvi lähteä illalla lenkille erikseen.

lapsen kanssa mahdotonta omalla kohdallani.. :( Kun matkaa muutenkin kertyy huimasti.. Mutta hyvä sinulle varmasti :)

Alkuperäinen kirjoittaja alkup.:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

samaa mietin, kun olen joskus kokeillut aiemmin. Ehkä vaan pitäis lopettaa sokerit niin paino putois.. Tai just pienentää annoksia ja tuntea nälkää :)

Maha tottuu noin viikossa pienempiin annoksiin ja nälkä menee ohi. Nim. liian isoilla annoksilla itsensä lihottanut

Alkuperäinen kirjoittaja alkup.:
Alkuperäinen kirjoittaja *:
Mä kävelen vielä 8 km/päivä työmatkoja, kivasti kilot karisee eikä tarvi lähteä illalla lenkille erikseen.

lapsen kanssa mahdotonta omalla kohdallani.. :( Kun matkaa muutenkin kertyy huimasti.. Mutta hyvä sinulle varmasti :)

Mä muuten retuutan tuota lasta pulkalla osan tuota matkaa ;-). Tosin sulla varmaan eri luokan matka kyseessä :-).

Yhteistyössä