Laihtuuko tälläisellä ruokavaliolla?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Aamupala: d-vitamiinia, maitokahvi

Lounas: linssikeittoa (punaisia linssejä, perunaa, porkkanaa, mausteita, oliiviöljyä) ja salaattia (tomaatti, kurkku, oliivi, salaatinlehdet, oliiviöljy, sitruunamehu, mausteet) ja yksi kevytnakki

Välipala: maitokahvi

Illallinen: sama ruoka kuin päivällä

Iltapala: maitokahvi

Laihtuuko tälläisellä ruoalla jos tuossa on kaikki mitä syö päivässä? Vai ei ollenkaan? Tietty jossain vaiheessa alkaa kyllästyttää niin pitää laittaa toista ruokaa eikä aina sitä linssikeittoa mutta nyt sitä olisi tuolla viikoksi....
 
Linsseissä on proteiinia. Oliiviöljy/oliivit on hyvä jos on laadukasta: öljy on extravirginiä. Lisää pari parapähkinää.

Onko se kevytnakki tehty jauhoista ja lihankaltaisesta massasta? Voisiko sen vaihtaa kananmunaan?

Kannattaa lisätä kaliumia, voisit vaihdella tuotteita välillä että ei ala kyllästyttämään, esim. avokadosta saat kaliumia. Metsämustikoitakin voisi silloin tällöin syödä.

Yleisestiottaen, jos syöt vähemmän mitä kulutat niin laihdut. Kannattaa syödä mahdollisimman vähän prosessoituja tuotteita ja muista oikea määrä - usein annokset ovat turhan suuria.

Älä turhaan katkaise paastoa maitokahvilla, menisikö se mustana tai riittäisikö aamukahvi/ruokailun yhteydessä?

Jos haluat jouduttaa laihtumista niin kannattaa tosiaan muistaa kalium ja omenaviinietikka (ehdottomasti orgaaninen) = https://spicetown.fi/fi/bragg-organic-apple-cider-vinegar-473-ml/
 
Todennäköisesti laihtuu nopeasti ja vähäksi aikaa. Kilot tulevat takaisin, koska kyseistä ruokavaliota ei pysty pitämään kuukautta pidempää aikaa. Tulee ehkä myös huono olo, koska ei ole tarpeeksi proteiinia.
Lounas ja illallinen /päivällinen ovat ainoa ruuat. Liian pitkä paasto ruuatta. Kahvi ei ole ruokaa.
 
Aamupala on päivän tärkein ateria ja lounaalla tulisi syödä kuin kuningas mutta päivällinen kevyt ja iltasyönti pois. Jos haluaa pysyvästi laihtua niin elämäntaparemontti on ainoa vaihtoehto.
 
Aamupala on päivän tärkein ateria ja lounaalla tulisi syödä kuin kuningas mutta päivällinen kevyt ja iltasyönti pois. Jos haluaa pysyvästi laihtua niin elämäntaparemontti on ainoa vaihtoehto.
Mä olen kuullut tuon niin, että aamulla pitäisi syödä kuin kuningas, päivällä kuin prinssi ja illalla kuin köyhä.
 
vierailija, post: 33888459"]
Kysymys ei ole niinkään, mitä syöt, vaan kuinka paljon syöt.
[/QUOTE]
Vitamiinin tilalle munakas - siitä saa riittävästi kaikkea, myös sen deen.
 
Aamupala on päivän tärkein ateria ja lounaalla tulisi syödä kuin kuningas mutta päivällinen kevyt ja iltasyönti pois. Jos haluaa pysyvästi laihtua niin elämäntaparemontti on ainoa vaihtoehto.
Mä olen kuullut tuon niin, että aamulla pitäisi syödä kuin kuningas, päivällä kuin prinssi ja illalla kuin köyhä.

Niin, esim. Ranskassa ja Espanjassa syödään kyllä ihan toisin (pääpaino illalla syömisessä) eikä ylipainoisia ole yhtään enempää kuin Suomessakaan.
 
Niin, esim. Ranskassa ja Espanjassa syödään kyllä ihan toisin (pääpaino illalla syömisessä) eikä ylipainoisia ole yhtään enempää kuin Suomessakaan.
Niin, esim. Ranskassa ja Espanjassa syödään kyllä ihan toisin (pääpaino illalla syömisessä) eikä ylipainoisia ole yhtään enempää kuin Suomessakaan.
Näin on. Eipä sillä väliä ole mihin aikaan syö, kunhan suhteellisuus kulutuksen suhteen säilyy.

Suomessa ja Espanjan naapurissa Portugalissa oli muistaakseni lihavimmat vuos pari sitten.

”Hoikissa maissa” hyötyliikutaan ja syödään enemmän laadukkaita sesonkituotteita ja irvistellään prosessoiduille tuotteille. Suomessa keitto on usein alkupala - muualla se voi olla pääateria.
Muualla on myös kohtuullisemmat annokset ja osataan olla mättämättä ylimääräistä - esim. jos juo viiniä niin turhaa enää mättää hetelmiä etc.
 
Itse laihtunut 10 kiloa kuukaudessa. En muuttanu muuta ku puolitin syömäni ruuan.
Tarkotus on pysyä hoikkana jatkossakin eikä yrittää muuttaa mahottomaksi ruokavaliota jota ei kuitenkaa pysty pitämään.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Aamupala: d-vitamiinia, maitokahvi

Lounas: linssikeittoa (punaisia linssejä, perunaa, porkkanaa, mausteita, oliiviöljyä) ja salaattia (tomaatti, kurkku, oliivi, salaatinlehdet, oliiviöljy, sitruunamehu, mausteet) ja yksi kevytnakki

Välipala: maitokahvi

Illallinen: sama ruoka kuin päivällä

Iltapala: maitokahvi

Laihtuuko tälläisellä ruoalla jos tuossa on kaikki mitä syö päivässä? Vai ei ollenkaan? Tietty jossain vaiheessa alkaa kyllästyttää niin pitää laittaa toista ruokaa eikä aina sitä linssikeittoa mutta nyt sitä olisi tuolla viikoksi....
Hyvä paasto menee pilalle sun maitokahvin takia valitettavasti.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti

Yhteistyössä