Laihtuuko jos jättää ruokavaliosta pois

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja En halua karpata
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

En halua karpata

Vieras
Kaikki leivät, perunan, riisin ja pastan. Sekä tietysti herkut ( suklaat ja karkit )?
Eli jos aamulla syö kaurapuuroa annoksen, lounaaksi salaattia + kanaa, hedelmiä ( esim. omena päivässä ), kurkkua...

Karppaajaksi minusta ei taida olla kun en taitaisi pärjätä ilman aamupuuroa :D

Kyllähän sillä voi hyvinkin lähteä paino liikkeelle, varsinkin jos on aiemmin tottunut syömään paljonkin perunaa, riisiä ja pastaa.

Varsinkin jos liikkuu, on hyvä saada kuitenkin niitä hiilareitakin. Eli jos et liiku nyt, niin kannattaa aloittaa.

mä jätin herkut + leivät, perunat, pastat pois sekä vähensin tumman riisin käytön minimiin. puuroa syön, kanaa, paljon kasviksia ja hedelmiä ja paino tippunut -18kg n. 5kk

[QUOTE="vieras";24418789]Kyllähän sillä voi hyvinkin lähteä paino liikkeelle, varsinkin jos on aiemmin tottunut syömään paljonkin perunaa, riisiä ja pastaa.

Varsinkin jos liikkuu, on hyvä saada kuitenkin niitä hiilareitakin. Eli jos et liiku nyt, niin kannattaa aloittaa.[/QUOTE]

Joo siis liikuntaa harrastan myös :) Useamman kerran viikossa. Ohjattuna ja itsekseen :).
Aiemmin söin paljon leipää... varsinkin vaaleaa leipää :/ Ja herkkuja. Tykkäsin leipoa ja herkutella. Nyt ei enää herkut uppoa ja päätin samalla jättää nuo muutkin 'höttöset' pois :)

[QUOTE="vieras";24418789]Kyllähän sillä voi hyvinkin lähteä paino liikkeelle, varsinkin jos on aiemmin tottunut syömään paljonkin perunaa, riisiä ja pastaa.

Varsinkin jos liikkuu, on hyvä saada kuitenkin niitä hiilareitakin. Eli jos et liiku nyt, niin kannattaa aloittaa.[/QUOTE]

Päivän suositellut hiilarit tulee helposti kasaan vaikka ei söisikään makaronia/leipää. Ei

[QUOTE="juu";24418796]mä jätin herkut + leivät, perunat, pastat pois sekä vähensin tumman riisin käytön minimiin. puuroa syön, kanaa, paljon kasviksia ja hedelmiä ja paino tippunut -18kg n. 5kk[/QUOTE]

WAU! Minä tahtoisin kiloja pois vähintään 10 mutta ei haittaisi vaikka enemmänkin lähtis. Tuon verran on siis selkeästi ylimääräistä :)

Kuinka nopeasti huomasit kilojen tippuneen? Eli menikö pitkään ennen kuin eka kilo putos? Entä Pidätkö minkäänlaista herkkupäivää? Esim. jos menet kahvittelemaan kaverin luo kerran 2 viikossa niin syötkö sen keksin tai pullan pöydästä vai onko kaikki ehdoton ei?

Joo siis liikuntaa harrastan myös :) Useamman kerran viikossa. Ohjattuna ja itsekseen :).
Aiemmin söin paljon leipää... varsinkin vaaleaa leipää :/ Ja herkkuja. Tykkäsin leipoa ja herkutella. Nyt ei enää herkut uppoa ja päätin samalla jättää nuo muutkin 'höttöset' pois :)

Kyllä mä uskoisin, että sun paino alkaa pudota. Eihän se välttämättä mitään järkyttävän nopeaa putoamista ole, mutta kuitenkin.

Minä jätin pois sokerin, valkoisetjauhot sekä hiivan ja painoa on tippunut -14kg 5kk. Lisäsin kasvisten ja hedelmien sekä liikunnan määrää. Tämä uusi ruokaremontti on osa elämääni ja olen sen jo omaksunut hyvin =)

Kaikki leivät, perunan, riisin ja pastan. Sekä tietysti herkut ( suklaat ja karkit )?
Eli jos aamulla syö kaurapuuroa annoksen, lounaaksi salaattia + kanaa, hedelmiä ( esim. omena päivässä ), kurkkua...

Karppaajaksi minusta ei taida olla kun en taitaisi pärjätä ilman aamupuuroa :D

Onpas taas termit ihan sekaisin. Kyllä sä voit karppaaja olla, vaikka puuroa söisitkin. Ei karppaus tarkoita täysin hiilihydraatitonta ruokavaliota.

Minä jätin pois sokerin, valkoisetjauhot sekä hiivan ja painoa on tippunut -14kg 5kk. Lisäsin kasvisten ja hedelmien sekä liikunnan määrää. Tämä uusi ruokaremontti on osa elämääni ja olen sen jo omaksunut hyvin =)

Onko sinulla ollenkaan sellaista herkkupäivää? Että voit syödä vaikka vähän pizzaa tai vähän suklaata? En siis tarkoita että kerran viikossa saa syödä pizzaa JA suklaata JA limua JA karkkia jne. :D
Vaan annatko itsellesi luvan syödä vaikka sen suklaapatukan kun kerrankin pääset ilman lapsia kauppaan ja voit salaa napostella ;) Tai ottaa siellä kylässä kahvipöydässä palan kakkua tms.?

[QUOTE="hohhoijaa";24418907]Onpas taas termit ihan sekaisin. Kyllä sä voit karppaaja olla, vaikka puuroa söisitkin. Ei karppaus tarkoita täysin hiilihydraatitonta ruokavaliota.[/QUOTE]

No karppaajilla ei kai yleensä kuulu tuo puuro päivän aloitukseen? Eikä omenaakaan kai kauheasti suositella?
Ne on kuitenkin sellaisia mistä itse kovasti pidän. Enkä niitä, mielestäni terveellisiä ruokia, halua poiskaan jättää kokonaan.
Mutta muuten en kyllä syö perunaa missään muodossa, enkä pastaa, enkä riisiä.

Lähinnä just salaattia, kanaa, omenaa, kurkkua, kaurapuuro aamuisin, sitrushedelmiä söisin myös mielelläni mutta nyt ei ole ollut minun suunmukaisia satsumia tarjolla. Loppuvuodesta jään aina niihin ihan koukkuun :D

No karppaajilla ei kai yleensä kuulu tuo puuro päivän aloitukseen? Eikä omenaakaan kai kauheasti suositella?
Ne on kuitenkin sellaisia mistä itse kovasti pidän. Enkä niitä, mielestäni terveellisiä ruokia, halua poiskaan jättää kokonaan.
Mutta muuten en kyllä syö perunaa missään muodossa, enkä pastaa, enkä riisiä.

Lähinnä just salaattia, kanaa, omenaa, kurkkua, kaurapuuro aamuisin, sitrushedelmiä söisin myös mielelläni mutta nyt ei ole ollut minun suunmukaisia satsumia tarjolla. Loppuvuodesta jään aina niihin ihan koukkuun :D

Karppaus= hiilihydraattitietoinen ruokavalio. Tässä ruokavaliossa karsitaan pois kaikki "nopeat" tai "turhat" hiilihydraatit, miten niitä nyt sitten haluaakaan nimittään. Yleisimmin tähän luetaan kuuluvaksi vehnäjauhot ja niistä tehdyt tuotteet, vaalea pasta ja riisi, sokeri, peruna. Jokainen määrittää oman hiilihydraattirajansa sen mukaan, haluaako laihduttaa vai ylläpitää painoansa. Ylläpidolla useimmat syövät reilusti yli 100g hiilihydraattia päivässä. Karppaajat (poislukien tiukimmalla rajoituksella olevat laihduttajat) syövät siis oikeaa ruisleipää (ei mitään ruispaloja joissa on suurin osa venhäjauhoja), hedelmiäkin, täysjyvää jne.

Ei pahalla, mutta naurattaa tuo ihmisten tyyli "en halua karpata!" -ja samaan aikaan he nimenomaan tekee sitä :D Ottaisitte asioista selvää ennenkuin alatte meuhkaamaan, puolin ja toisin.

Onko sinulla ollenkaan sellaista herkkupäivää? Että voit syödä vaikka vähän pizzaa tai vähän suklaata? En siis tarkoita että kerran viikossa saa syödä pizzaa JA suklaata JA limua JA karkkia jne. :D
Vaan annatko itsellesi luvan syödä vaikka sen suklaapatukan kun kerrankin pääset ilman lapsia kauppaan ja voit salaa napostella ;) Tai ottaa siellä kylässä kahvipöydässä palan kakkua tms.?

Tiedätkö mitä? Mulle tulee oikeesti paljon parempi mieli siitä, että vaaka näyttää vähän vähemmän kuin esim. viikko sitten, kuin se, että syön salaa jonkun suklaapatukan.

Kahvipöydässäkin voin ottaa jonkun pienen palan jotain herkkua, mutta vaan sen pienen palan.

Nykyään suurin herkku on maitorahka ja mustikat.
Lisää pontta saa laihduttamiseen se, että pystyy vastustamaan kiusauksia. Herkut on osa elämää, mutta suurempaa nautintoa antaa se, että mahdut joskus unelmiesi mekkoon tms.
Mulla on edessä vielä -15kg ja sen jälkeen palkitsen itseni kylpylälomalla mieheni kanssa. Ylipainon takia en ole koskaan kehdannut mennä kylpylään.

Tiedätkö mitä? Mulle tulee oikeesti paljon parempi mieli siitä, että vaaka näyttää vähän vähemmän kuin esim. viikko sitten, kuin se, että syön salaa jonkun suklaapatukan.

Kahvipöydässäkin voin ottaa jonkun pienen palan jotain herkkua, mutta vaan sen pienen palan.

Nykyään suurin herkku on maitorahka ja mustikat.
Lisää pontta saa laihduttamiseen se, että pystyy vastustamaan kiusauksia. Herkut on osa elämää, mutta suurempaa nautintoa antaa se, että mahdut joskus unelmiesi mekkoon tms.
Mulla on edessä vielä -15kg ja sen jälkeen palkitsen itseni kylpylälomalla mieheni kanssa. Ylipainon takia en ole koskaan kehdannut mennä kylpylään.

Höh... tarkoitin siis että KUN/JOS pääset kauppaan ilman lapsia niin voit LAPSILTA salaa syödä sen patukan ilman että tarvitsisi lapsille ostaa makeaa vaikka heillä ei ole karkkipäivä ;)

Meidän äitiki laihdutti 20 kg ihan vaan näin: paljon vettä, pienemmät ruoka-annokset liikuntaa paljon, herkut pois. ei tarvittu muuta. Eikä se edes jättänyt mitään perunoita, vaan vain lautaselle vähemmän. Kyllä elimistö tarttee kunnon kuituja. eihän sitä leipää tarvi syödä mahdottomasti.

Laihdut kun syöt vähemmän kuin kulutat. Voit siis laihtua syömällä suklaapatukan päivässä, jos kulutat enemmän kuin suklaan kalorit. Terveellisyys on eri juttu.

Olen laihtunut vähentämällä pastaa, leipää ja perunaa. Syön edelleen puuroa ja vähemmän perunaa ja leipää. Hedelmistä en ikinä luopuisi :D Mutta olen puolestani lisännyt liikuntaa, jolloin kulutus on suurempi.

Yhteistyössä