Laihtuakseen ei tarvitse muuta kuin itsekuria

Ava
Unohtakaa kaikki seiskan jutut, rohdot ja muille valehtelu siitä määrästä mitä oikeasti syötte. Laihtuakseen tarvitsee ainoastaan itsekuria ja järkeä, katsoo ettei syö enempää kuin kuluttaa, eikä siitä tarvitse tehdä suurta numeroa jotta muut olisivat tietoisia siitä että "Kyllä minä haluan laihtua, mutta.."
Jos oikeasti haluaa laihtua, se onnistuu. Ja hyvä silloin kun niin tapahtuu!
Itsekin laihdutan aina silloin kun huomaan kilojen kasaantuneen. Silloin liikun ja syön kohtuudella. Parhaimmillan olen laihduttanut 8 kiloa. Ihan vain pienentämällä ruuan määrää.
 
niinpä
Näinhän se tosiaan onkin, että itsekuristahan se on kiinni ja itsepetokseen sortuu kaikki enemmän tai vähemmän. Esimerkiksi koko päivän naposteltuaan kaikenlaista sitä toteaa ettei ole koko päivänä syönyt oikeastaan mitään ja nyt sitten tekis mieli nameja. Ja hups! suklaalevy on kadonnut kitaan ääntä nopeammin. Muistona vaan äklö olo ja morkkis jota voikin sitten parannella syömällä vähän lisää jotain. Sitten sitä ihmettelee puolitosissaan että mites musta on tullut näin läski vaikken syö päivisin mitään....
Monille meistä "ongelmasyöjistä" (usein naisia) tässä ei olekkaan kyse ainoastaan liiallisesta syömisestä vaan kaikenlaisten tunteiden käsittelemisestä ruuan avulla. Kun masentaa syödään, iloisena syödään, kun juhlitaan niin syödään ja niin myös itseä rankaistaan syömällä tyyliin "koska mää oon jo niin ruma ja läski niin ei kai tässä sitten muuta kun syödä vaan".
Elikkäs mun mielestä laihtuminen olis tosi helppoa (oon laihtunutkin monesti) jos ruoka olis mulle vaan polttoainetta eikä (tosi huono) ratkaisu moneen muuhun ongelmaan.
 
Jasu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.11.2005 klo 10:33 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.11.2005 klo 16:43 ella kirjoitti:
Kirjoititte molemmat täyttä asiaa! Olen samaaa mieltä molempien kanssa. Mutta mistä saada tätä itsekuria, kun sitä ei ole myytävänäkään?
:attn: :attn: :wave: tänne kans sitä itsekuria lisää
Samoin tänne, voisin maksaakin, jos sitä ois myytävänä.
 
mama 05
täällä ei kans häävisti itsekuria löydy, kaikki herkut mitä on kotona, tulee syötyä. Se siis auttaa ettei osta kotiin mitään mikä ei kuulu dieettiruokavalioon. Makealle olen perso. Ostin kromitabletit, on ennen auttanut makeanhimoon. Olen 5 kiloa saanu pois, vielä 3..
 
itsekuri on hyvä ase, mutta jos se tarkoittaa nälän näkemistä, niin sitten ei ole kyllä kovin hyvä asia.

kyllä painonhallintaan tarvitaan myös oikeat välineet alias keinot, joilla se ylimääräinen lähtee. eikä ole mikään heikkouden merkki kaivata myös henkistä tukea näissä häissä.

meinaan, että syömishäiriöisetkin laihtuu, vaan onko siinä enää mitään järkeä? silloin justiinsa kaikki keskustelu muiden painonkurittajien kanssa on hyväksi, että säilyisi suhtellisuuden taju.

veli laihtui yhtenä kesänä 25 kiloa silkalla itsekurilla, mikä käytännössä tarkoitti bulimiaa.

itse laihduin terveellisillä ruokavalio-ohjella suunnilleen saman...

varsinkin kun täällä on paljon naisia, ketkä ovat raskaana tai imettävät, niin olisi hyvä tarjota niitä oikeita kikkoja painonhallintaa, eikä vaan paastoamista, jolloin vauva saa maksaa viulut. eikä se happojen nouseminen kovin kivalta tunnu vaikka ei vauvaa olisikaan.

mutta tokkiinsa, mikä sopii toiselle, ei sovi toiselle ;)
 
Vaan mitä jos itsekuria löytyy, vaan paino ei vaan silti putoa???

Tarkoitan, että syön terveellisesti (teen lapsilleni ruokaa kotona päivisin ja syön sitä itsekin ja lapsilleni haluan tarjota vain terveellistä ja kunnollista, hyvää ruokaa) ja liikun paljon (käyn reippaalla ja pitkällä kävelylenkillä noin 4-5 kertaa viikossa) eikä paino silti tipu. En syö makeaa enkä rasvaista, en syö liikaa ja yritän kuitenkin syödä tarpeeksi, liikun paljon.

Sano siinä nyt sitten kaikki-viisaana, että itsekuria vaan tarttee...

... kyllä minä jo alan kaivata poppakonsteja (tai plastiikka-kirurgia?)...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.11.2005 klo 20:11 vieras kirjoitti:
Vaan mitä jos itsekuria löytyy, vaan paino ei vaan silti putoa???

Tarkoitan, että syön terveellisesti (teen lapsilleni ruokaa kotona päivisin ja syön sitä itsekin ja lapsilleni haluan tarjota vain terveellistä ja kunnollista, hyvää ruokaa) ja liikun paljon (käyn reippaalla ja pitkällä kävelylenkillä noin 4-5 kertaa viikossa) eikä paino silti tipu. En syö makeaa enkä rasvaista, en syö liikaa ja yritän kuitenkin syödä tarpeeksi, liikun paljon.

Sano siinä nyt sitten kaikki-viisaana, että itsekuria vaan tarttee...

... kyllä minä jo alan kaivata poppakonsteja (tai plastiikka-kirurgia?)...
syötkö sitä kunnon ruokaa oikean määrän vai niinkuin mie ennen, eli lautasellisen kukkuroillaan parhaillaan pari?

vai lautasmallin mukaan, jossa on puolet kasviksia tai salaattia ja sitten loppu sitä safkaa. tylyä, vaan totta, että ainakin miulla mätti tämä ennen ja paljon.

kun sitten annoskoot normalisoitui niin painoa lähti 20 kiloa. apuna siinä miul oli autuaaksitekevä ruokavaliomalli, jonka siekin voit käydä kurkistamassa tän saman palstan Sokeriklubi otsakkeen alta. siel ekalla sivulla hyvä ohje, minkä sain neuvolasta.

suosittelen lämpöisesti!!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.11.2005 klo 21:49 linnea75 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.11.2005 klo 20:11 vieras kirjoitti:
Vaan mitä jos itsekuria löytyy, vaan paino ei vaan silti putoa???

Tarkoitan, että syön terveellisesti (teen lapsilleni ruokaa kotona päivisin ja syön sitä itsekin ja lapsilleni haluan tarjota vain terveellistä ja kunnollista, hyvää ruokaa) ja liikun paljon (käyn reippaalla ja pitkällä kävelylenkillä noin 4-5 kertaa viikossa) eikä paino silti tipu. En syö makeaa enkä rasvaista, en syö liikaa ja yritän kuitenkin syödä tarpeeksi, liikun paljon.

Sano siinä nyt sitten kaikki-viisaana, että itsekuria vaan tarttee...

... kyllä minä jo alan kaivata poppakonsteja (tai plastiikka-kirurgia?)...
syötkö sitä kunnon ruokaa oikean määrän vai niinkuin mie ennen, eli lautasellisen kukkuroillaan parhaillaan pari?

vai lautasmallin mukaan, jossa on puolet kasviksia tai salaattia ja sitten loppu sitä safkaa. tylyä, vaan totta, että ainakin miulla mätti tämä ennen ja paljon.

kun sitten annoskoot normalisoitui niin painoa lähti 20 kiloa. apuna siinä miul oli autuaaksitekevä ruokavaliomalli, jonka siekin voit käydä kurkistamassa tän saman palstan Sokeriklubi otsakkeen alta. siel ekalla sivulla hyvä ohje, minkä sain neuvolasta.

suosittelen lämpöisesti!!!
Laitasmalli on kyllä mielestäni kohdallaan. Eli lautasella puolet salaattia, 1/4 perunoita ja 1/4 kastiketta. Eikä annoskootkaan mielestäni kovin isot ole....

Vaan joku tässä silti mättää. Tietäis vaan mikä...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.11.2005 klo 20:11 vieras kirjoitti:
Vaan mitä jos itsekuria löytyy, vaan paino ei vaan silti putoa???

Tarkoitan, että syön terveellisesti (teen lapsilleni ruokaa kotona päivisin ja syön sitä itsekin ja lapsilleni haluan tarjota vain terveellistä ja kunnollista, hyvää ruokaa) ja liikun paljon (käyn reippaalla ja pitkällä kävelylenkillä noin 4-5 kertaa viikossa) eikä paino silti tipu. En syö makeaa enkä rasvaista, en syö liikaa ja yritän kuitenkin syödä tarpeeksi, liikun paljon.

Sano siinä nyt sitten kaikki-viisaana, että itsekuria vaan tarttee...

... kyllä minä jo alan kaivata poppakonsteja (tai plastiikka-kirurgia?)...
Kokeilla vielä lautasmallia pienemmällä lautasella? ;)

Turvotusta? Nesteenpoistovalmisteet vois auttaa, ananaskapselit ainakin mulla =)
 

Yhteistyössä