Laihiksella ja mielessä vaan kokoajan ruokaruokaruokaruoka..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja endie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

endie

Aktiivinen jäsen
07.05.2007
14 918
6
36
ja koluan kaappei et oisko jotain syötävää tai naposteltavaa tai JOTAIN MUSSUTETTAVAA! Enkä mä edes ennen kuuria ollut mikään kova napostelija ja tää kuurikin on ihan järkevä ..eli kaikki herkut pois kokonaan ja ilta seiskan jälkeen vaan vettä ja päivittäin lenkkeily päälle. eli ei mikään tappokuuri.

mut ruoka vaan kokoajan pyörii mielessä vaikkei oo ees nälkä .pläh.

Alkuperäinen kirjoittaja NPOK:
sun pitää lähtä pois jääkaapin luota. liikunta auttaa. ja kun illalla saunoo, niin ei oo sen jälkeen koko iltana enää nälkä.

joo. mä olen koittanutkin iltasin pakata mukulat ulkoilemaan , ettei äiti syö kaakaojauhoja kaapista :D :ashamed:
mut kai tää tästä helpottaa ajan kanssa niinkuin Emilyn sanoo. omaa saunaa ei oo :/

Tuo himo johtuu vain siitä, että olet ne herkut itseltäsi kokonaan kieltänyt. Kokeile toisenlaista ajatusmallia: TÄNÄÄN en syö herkkuja, huomenna sitten ehkä jos tästä päivästä selviän. Ja ajattelet vain samalla tavalla joka päivä, niin ne herkut jää sitten pikku hiljaa siitä pois itsestään.

aina kun tekee mieli jotain makeeta tai muuten vaan on semmonen himo koko ajan syödä niin porkkanat ja semmoset on siihen hyviä. ja tietty ateriarytmi auttaa kans

Itse imeskelen makean himoon kovia kermakaramelleja, jotka imeskellen kestää n. 20min.
Saan niillä makean himon pois, jos vaikka suklaata söisin tuossa ajassa menisi levy.
Itselleni olen kans herkkukerran luvannut ja mietin etukäteen mitä herkuttelen ja sitä ootellessa se aika menee.

ei ole että tekee mieli esim herkkuja kun olet ne itseltäsi kokonaan kieltänyt. syö joskus jotain "kiellettyä", kunhan muistat kohtuuden. vaikka kerran viikossa, esimerkiksi lauantaina, tsemppaat sitten viikolla itseäsi että kun en nyt syö niin saan lauantaina suklaapatukan tms. mitään järkee ei oo "totaalikieltäytyä".

Alkuperäinen kirjoittaja -1:
Itse imeskelen makean himoon kovia kermakaramelleja, jotka imeskellen kestää n. 20min.
Saan niillä makean himon pois, jos vaikka suklaata söisin tuossa ajassa menisi levy.
Itselleni olen kans herkkukerran luvannut ja mietin etukäteen mitä herkuttelen ja sitä ootellessa se aika menee.

mä en viitsi edes ostaa kaappiin mitään karkkiherkkuja etten repsahtaisi.
makeanhimoon olen syönyt viinirypäleitä ja naposteluun tehnyt porkkanakolikoita.

Se kestää kotvasen ja sitten alkaa jo jäädä pois mielestä.
Herkkupäivä silloin tällöin on suotavaa.
Meillä alkuun että viikonlopulla saapi syödä sen mitä tahtoo,nyt jo jäänyt ettei tee edes mieli juurikaan mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja just:
ei ole että tekee mieli esim herkkuja kun olet ne itseltäsi kokonaan kieltänyt. syö joskus jotain "kiellettyä", kunhan muistat kohtuuden. vaikka kerran viikossa, esimerkiksi lauantaina, tsemppaat sitten viikolla itseäsi että kun en nyt syö niin saan lauantaina suklaapatukan tms. mitään järkee ei oo "totaalikieltäytyä".

mun tavoite on oppia elämään ilman suklaapatukoita, irtokarkkeja, kaakaota. emmä niitä mielestäni tarvi , ja itseni tuntien, pelkään, että repsahtaisin sitten kuitenkin isompaan mässäilyyn ( "nonni kaikki on pilalla kun söin eilen patukan, joten mitä välii enää millään.. " -ajatteluun taipuvainen olen ) .

Vähäkalorinen mehukeitto (Valion) tai Jaffa-Light tai Pepsi-Max toimii mulla makeanhimon taltuttajina. Eli niitä on aina kaapissa ja kun tuntuu että etekisi mieli suklaata tmv. otan lasillisen edellä mainittuja. Sillä tavalla säästyy miehen suklalevyt kaapissa, eli pystyn voittamaankiusauksen vaikka nenän edessä on herkkuja. Ok, nyt joku sanoo että noissa on keinotekoisia makeutusaineita, niin on mutta katson kohtuu käytön olevan pienempi paha.

Alkuperäinen kirjoittaja endie:

mun tavoite on oppia elämään ilman suklaapatukoita, irtokarkkeja, kaakaota. emmä niitä mielestäni tarvi , ja itseni tuntien, pelkään, että repsahtaisin sitten kuitenkin isompaan mässäilyyn ( "nonni kaikki on pilalla kun söin eilen patukan, joten mitä välii enää millään.. " -ajatteluun taipuvainen olen ) .

Mä olin tälläinen ajattelija vuosikaudet,mutta pitää vaan päänsä kovana ja jatkaa sen yhdenkin suklaapatukan jälkeen normaalisti.

Itselläkin laihari kaatunut kaksi kertaa siihen (molemmilla kerroilla jo -15) että tyyliin jonakin krapulapäivänä söin pitsan ja ajattelin että noniin, perseelleen meni. Tällä hetkellä laihdutan, lähtenyt vasta viisi kiloa mutta pari kertaa olen repsahtanut mässäilyyn ja tiukasti vaan ajatellut että maailma ei siihen kaadu! Ja sitten vaan palaa samalle linjalle kuin aina ennenkin. Eikä kyllä ole onneksi vaikuttanut mitenkään laihtumiseen. :) Tsemppiä, onko sulla paljon pudotettavana?

Tiedän tunteen, ja mulla se ei oo toi himo helpottanut koskaan, vaikka olen ollut esim. puolikin vuotta ilman päivittäisiä/tunnittaisia herkkuja...

Ei helpota ei, ravaan kulmakaapilla joka hetki katsomassa jos sinne olis vaik ilmestynyt jotain... ei tähän auta ku sähköshokkihoito aivoihin...

Jos olet laihiksella niin pitääkin ottaa se herkkupäivä silloin tällöin.
Kropan herättelyyn.Jos olet pitkään tarkalla ruokavaliolla kroppa tottuu ja silloin pitää hieman "kiusata" sitä luulemaan saavansa enemmänkin ravintoa.
Hullusti sanottu mutta kaipa tuosta jotain tajuaa.

Itselläkin laihari kaatunut kaksi kertaa siihen (molemmilla kerroilla jo -15) että tyyliin jonakin krapulapäivänä söin pitsan ja ajattelin että noniin, perseelleen meni. Tällä hetkellä laihdutan, lähtenyt vasta viisi kiloa mutta pari kertaa olen repsahtanut mässäilyyn ja tiukasti vaan ajatellut että maailma ei siihen kaadu! Ja sitten vaan palaa samalle linjalle kuin aina ennenkin. Eikä kyllä ole onneksi vaikuttanut mitenkään laihtumiseen. :) Tsemppiä, onko sulla paljon pudotettavana?

ei mulla ole paljoa pudotettavaa , vajaat 10kiloa vain . ja koitan lähinnä katsella tätä hommaa elämäntapamuutoksena. että en palais vanhaan "huonoon jaa väärään syömiseen" ja liikkumattomuuteen.
tsemppiä sinulle urakkaasi ! =)

Mä olen nyt ollut vähähiilarisella dieetillä 2 viikkoa, ja olin tosiaan ennen melkoinen syöppö, siis makeaa ja suolaisia herkkuja peräjälkeen vetelin, mutta nyt mun on tehnyt tänä aikana tasan 2 kertaa mieli makeaa ja silloin ostin vadelmia ja vispikermaa ja se meni sillä ohi. Tämä on ihan ihmeen helppo dieetti, suosittelen kyllä lämpimästi kokeilemaan. Ja kun mulla ei ole nälkä lainkaan nyt niin ei tule ajatelleeksikaan sitä ruokaa koko ajan, ennen ajattelin varmaan koko päivän et mitä seuraavaks söisi :D

ei mulla ole paljoa pudotettavaa , vajaat 10kiloa vain . ja koitan lähinnä katsella tätä hommaa elämäntapamuutoksena. että en palais vanhaan "huonoon jaa väärään syömiseen" ja liikkumattomuuteen.
tsemppiä sinulle urakkaasi ! =)

Kiitos, itsellä noin 30kg pudotettavaa normaalipainoon että todellakin on täälläkin muutettava elämäntavat ihan juurta jaksain. Tällä kertaa aion onnistua ;)

Minä keitin aina itselleni kamomillateetä.

Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Mulla oli kans napostelu jääny päälle. Otin sitten tavaksi, että aina kun tuli pakottava tarve jotain syödä, join lasin vettä. Toimi eräänlaisena rangaistuksena. :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vähäkalorinen mehukeitto (Valion) tai Jaffa-Light tai Pepsi-Max toimii mulla makeanhimon taltuttajina. Eli niitä on aina kaapissa ja kun tuntuu että etekisi mieli suklaata tmv. otan lasillisen edellä mainittuja. Sillä tavalla säästyy miehen suklalevyt kaapissa, eli pystyn voittamaankiusauksen vaikka nenän edessä on herkkuja. Ok, nyt joku sanoo että noissa on keinotekoisia makeutusaineita, niin on mutta katson kohtuu käytön olevan pienempi paha.

Lisään että salli jonkin pienen herkun itselleni lauantaisin esim lakupatukka tai Fazerin uuden Exclusive suklaapatukan (pienikokoinen).

Yhteistyössä