H
huolestunut äiti
Vieras
Tyttö kerjää lähes kokoajan jotain syötävää, tai siltä ainakin tuntuu. Siis vaikka olisi vaikkapa 15min sitten noussut pöydästä, niin jo maistuisi taas jokin naposteltava. Karkkia, pullia tms ei ole tottunut saamaan, joten ei sellaisia kerjää, mutta esim. leipää tai hedelmiä pyytää joka välissä. Eiväthän nuo niitä epäterveellisimpiä ruokia ole, mutta ruoka-ajat haluan pitää, ja toisaalta hampaiden kunto kyllä romahtaisi jos jatkuvasti napostelisi! Lapsi on tottunut kyllä sellaiseen, että vaikka kotona olisi juuri syöty, niin mummolassa, missä käymme päivittäin, heti tarjotaan hänelle jotain - kysymättä onko nälkä. Tosin lapsi useimmiten on myöskin syönyt, ja siellä jo tavaksi ottanutkin että jääkaapille menee jopa ihan itse. Mutta nyt tässä muutaman viimeisen viikon aikana lapsi on alkanut kotonakin kokoajan jauhaa ruoasta, mikä alkaa minua jo kyrsiä, siis tuollainen "pakkomielle". Ehkä osa kyrsimisestä johtuu myös siitä, että asia ahdistaa minua! Kuinka kamalaa olisi, jos 2-vuotiaalla lapsella olisi jo jollakin tavoin vääristynyt suhde ruokaan! Toisaalta toinen vaihtoehto on esim. diabetes tms, mutta koska en tiedä kyseisestä sairaudesta mitään, niin vaikea tietää. Mutta jos nyt joku osaisi jotain sanoa, niin kiitän.