Laihdutusryhmä - tuhoon tuomittu idea ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Äiree"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"Äiree"

Vieras
Mitä olette mieltä.. Olen itse ikuinen laihduttaja. Nyt olisi kahden raskauden jäljiltä pudotettavana n. 10-15 kg. En vain yksin onnistu ja tiedän, etten ole ainoa.. Asun pienellä paikkakunnalla. Täällä ei ole kuntokeskuksia,painonvartijoita tms.. Mietin, että tulisiko siitä mitään, jos perustaisi itse ryhmän. Laittaisi vaikka paikallislehteen ilmoituksen ja facebookiin ryhmän. Ajattelin, että ryhmässä käynti olisi ilmaista ja kokoontuminen vaikka koulun luokassa. (Tod.näk.saisi luokkahuoneeen ilmaiseksi käyttöön 1-1,5 h / vk).

Minulla ei ole mitään koulutusta, jotta voisin opastaa ketään missään ravitsemusasioissa..mutta ajatuksena ajattelin olevan juuri vertaistuen ja sen, että jokainen osallistuja käy punnituksessa sillon ryhmässä 1 krt/vk. Ja jokaine joka haluaa,voisi pitää päiväkirjaa syömisistään..ja esittää ne sitten minulle tai koko ryhmälle, kuka mitenkin. En tiedä muista..mutta luulen, että itse onnistuisin, kun olisi joku joka painoani kontrolloi joka viikko..aika noloa olis jos ryhmän vetäjä tulisi joka viikko entistä lihavampana ryhmään.. :D

Mietin myös, että itselläni monet harrastukset ja menot tyssää aina siihen..että mies on paljon poissa kotoa..ja olen lasten kanssa yksin..joten harrastukset (jumppa jne.) jää aina silloin väliin. Ryhmä voisi olla sellainen, johon lapset voisi ottaa mukaan. Lapset saisivat toisisaan seuraa ja voisivat leikkiä sillä samalla,kun äitit jutustelee.

Ajattelin myös, että joskus voisi ryhmän jälkeen lähteä vaikka yhteislenkille tai jumpata siel koululla luokassa. (Omaan urheilutaustan..joten osaisin jotain yksinkertaista lihaskuntotreeniä joskus kyllä pitää).

En siis ottaisi mitään vastuuta kenenkään laihtumisesta,liikunnasta tai ravitsemuksesta..mutta uskon, että ryhmän tuki voisi auttaa monia..ja siis myös itseänikin. Ja voishan se olla kiva vaihdella samalla jotain hyväksi havaittuja dieettiruokareseptejä ja muuten vain jutella maailmanmenosta. Eikä tietysti haittaa vaikka tutustuisi uusiin ihmisiin ja saisi uusia kavereita.

Miltä kuullostaa, tulisiko teistä kukaan tällaiseen ryhmään? Mä menisin ja vaikka jotain maksaisinkin , jos vaan olisi ryhmä,johon mennä!

Jos laitat lehteen ilmoituksen ja se maksaa jotain se ryhmä susta tulee yrittäjä ja siitä pitää maksaa verot asianmukaisesti. Jos ryhmä on ilmainen se on harrastustoimintaa. Saattaisin lähteä mukaan, jos tuntisin jonkun siitä porukasta. Todennäköisesti ihan kylmiltään en lähtisi muuten mukaan jos en tiedä vetäjästä mitään eikä hänellä ole koulutusta asiaan.

karppaus.info
mun mielestä ehkä vähän turhia tollaiset laihdutusryhmät, miksi pitää kituutella kun voi syödä hyvinkin ja laihtua samalla helposti..noudata vähähiilihydraattusta, se on oikotie onneen..

karppaus.info
mun mielestä ehkä vähän turhia tollaiset laihdutusryhmät, miksi pitää kituutella kun voi syödä hyvinkin ja laihtua samalla helposti..noudata vähähiilihydraattusta, se on oikotie onneen..

Ja missähän luki, että tarkoitus oli kituutella???

Käsittääkseni kyse oli nimenomaan ryhmän tuomasta tuesta, ei mistään painonvartijoiden pisteiden laskemisesta. Jokainen sai laihdutella omalla tavallaan.

Viekö hiilihydraattien puute tosiaan ne viimeisetkin älyn rippeet?

Ajattelin,että paikallislehteen voisi laittaa vaan jonkun parin rivin ilmoituksen..tyyliin: xxxxxxx:llä käynnistyy uusi laihdutus-/painonhallintaryhmä,lue lisää osoitteesta facebook.com/plaaplaaplaa.. Jossa olisi yksityiskohtaisesti selitetty tämä toimintaperiaate ja se, että ryhmän perustaja on tosiaan itsekin laihduttaja,ei omaa pätevyyttä asiaan jne. Jokainen voisi sitten sen pohjalta itse päättää, tuleeko kokoontumisiin vai ei.

Minun mielipiteeni on, että nykyään KAIKILLA lukutaitoisilla aikuisilla on saatavilla riittävät tiedot painonpudotukseen..on kirjallisuutta,netti,ym ym..joka paikasta pursuaa tietoa..mutta se mikä puuttuu on..motivaatio,kannustus,vertaistuki,itsekuri.. Mikä kenelläkin.. Joku onnistuu toisella tavalla..ja mä koen, että minun ideani voisi soveltua jollekin.

Ja tätä ruokapäiväkirjanpitoa ajattelin siksi..että sen hyödyllisyydestä painonpudotuksessa on käsittääkseni paljon hyviä tuloksia. Enkä tarkoittanut,että ottaisin kantaa ravintoarvoihin,kalorien määrään tms.. Mutta voisihan sitä yleisesti ottaen silmäillä,että onko onnistunut olemaan vaikka ilman herkkuja viikon tms..jos siis ryhmäläisellä on ollut tällainen tavoite. Ja jos joku ei halua kirjaa syömisistään pitää,niin eipä siinäkään sit mitään ongelmaa mulle ole. Kukin tavallaan.

Missä kaikki laihduttajat? Jos ette viitsi muuta vastata,niin olisi mahtavaa,jos gallupin omaisesti laittaisitte kommentiksi edes "kyllä" , jos voisitte osallistua ko.ryhmään ja " ei" , jos ette osallistuisi. Kiitos vastaajille!

en tulisi tuollaiseen ryhmään. ja sinne saisi ottaa lapset mukaan - no way, vielä vähemmän tulisin mukaan. eihän hommasta tulisi mitään kun mammat vuorotellen paapoisi jälkikasvuaan ja keskeyttäisi jutun koko ajan.

En osallistuisi.

Jotenkaan se luotto siihen, että ryhmäläiset onnistuisivat ja voisivat siis olla myös mulle tukena, ei olisi kovinkaan suuri.

Motivaatio nousee kummasti, jos saa maksaa itsensä kipeäksi, ilmaisessa ryhmässä sen sijaan moni käy vähän puoliltteen. Tämän olen sata kertaa erilaisessa harrastustoiminnassa todennut, enkä usko, että tuollainenkaan ryhmä tekisi poikkeusta.

Sinänsä idea on kyllä hyvä ja uskon, että osallistujia löytyisi, vaikka se ei mun juttuni olisikaan.

[QUOTE="Äiree";28749725]Höh,no onpa kurja juttu. Täällä kun ei ole edes sitä ryhmää,missä itsensä kipeäksi maksaa..niin hankalempi homma. Noh..tää olikin vaan idea ja ehdotus.[/QUOTE]

Onko pakko nähdä livenä?

Mikset perusta vaikka tälle palstalle laihdutusketjua? Tulijoita varmasti olisi, kun on ollut ennenkin. Mäkin olin aikoinani mukana. Ei niin haitannut jos joku putosi remmistä, sillä niin moni kuitenkin pysyi mukana.

Enkä mä tarkoita, että ringissä istutaan..ja siinä kaikkien kuullen kaikkien asiat vatvotaan.lähinnä ajattelin, että aluksi jokaisen punnitus privasti ja mahd.ruokapäiväkirjan katsominen..jonka jälkeen yhteistä jutustelua. Kummasti se keskustelu kotonakin onnistuu,vaikka on paljon lapsia kylässä..

En usko itse sellaisen ryhmän auttavan..en ensinnäkään usko sekuntiakaan..että itse sitoutuisin siihen..että joka narauksen ja painon nousun/laskun ja leivänpalan käyn nettiin päivittämässä. Ei ole mun juttu..

[QUOTE="Äiree";28749768]En usko itse sellaisen ryhmän auttavan..en ensinnäkään usko sekuntiakaan..että itse sitoutuisin siihen..että joka narauksen ja painon nousun/laskun ja leivänpalan käyn nettiin päivittämässä. Ei ole mun juttu..[/QUOTE]

Siis miksi ihmeessä pitäisi noin toimia? Ihan samalla tapaa se kerta viikkoon punnitus olisi se ilmoitettava asia, eikä jokainen suupala.

Ellei sitten halua. Mutta joo, miten vaan.

Plus että jossakin nettilaihdutukses puuttuu just se tapaaminen,punnitus ja kontrolointi..jota mä kaipaan. Ei ketään kiinnosta laihdunko vai en..eikä tule sitä tarkistamaan. Jotkut ihmiset vaan tarvitsevat valvontaa ja potkuja perseelle onnistuakseen ja päästäkseen alkuun.

Meillä oli koottuna tollanen ryhmä työpaikalla. On siis iso yritys, josta löytyi mukava ryhmä laihduttajia. Toki ekojen kertojen jälkeen osa karsiutui pois mut jäljelle jäi tosi kiva tsemppiryhmä ja saatiin hyviä tuloksia. Lisäksi löytyi lähes aina halukkaille treeni tai lenkkiseuraa.

Yhteistyössä