"laihdutus" raskaana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
katsoiko kukaan olet mitä syöt,siinä se raskaana oleva oli laihtunu 10 kg vaikkei varsinaisesti laihduttanut vaan teki ruokaremontin..halauaisin itse samaa,siis en välttämättä laihtua mutta alkaa syömään OIKEIN olen myöskin raskaana mutta näköjään se ei ole este,nyt huhuilenkin kaikkia jotka ovat asiasta viisaampia..neuvoja,vinkkejä ja ohjeita kaivataan.kiitos :flower:

Ei odotusaikana varmaan varsinaisesti laihduttaa kannata, mutta on sekä sun että vauvan etu, että alat syödä terveellisesti. Imetysaikanakaan ei saa laihduttaa, sillä kroppaan kertyneet ympäristömyrkyt lähtevät liikkeelle ja kulkeutuvat maidon mukana vauvaan.

Ei se ylipainoiselle pahaksi ole siirtyä terveelliseen ruokavalioon, niin että äiti ja vauva saa kuitenkin riittävästi hyvää ravintoa. Väkisinkin saattaa ylipainoisen paino laskea raskauden aikana ja kaikki on silti hyvin.

Itse oli esikoista odottaessa raskausdiabetesruokavaliolla, paino oli sama synnyttämään mennessä kuin alussa, laitokselta tullessa -7-8 kg lähtöpainosta. :)

siinä ruokavaliossa ei ollut oikeastaan mitään erikoista, ihan normiterveellisen ruokavalion suositusten mukaan ne ohjeet meni.
pastat ja riisit täysjyvänä, leipä tummana, juustot ja maitotuotteet vähärasvaisina tai rasvattomina ja ruoka-annosten koko kohtuullisena. Ja luulisin että ruoka-annokset lautasmallin mukaan vaikka sitä ei vissiin mainittukaan. eli puolet kasviksia, noin neljäsosa perunaa/riisiä/ pastaa ja loppuun lihaa/kalaa/kanaa.

Jos ylipainoa on reilusti, pelkällä terveellisella ruokavaliolla yleensä laihtuu jos ne annoskoot pysyy kohtuudessa.

ja vissiin siinä aloitettiin myös sauvakävely?

oon ihan normaalipainoinen mutta ikäni syöny väärin ja nyt haluaisin konkreettisia vinkkejä mikä on sitä OIKEETA ruokaa,kuinka paljon sai olla kuituja ja minkä verran rasvaa on hyvä..kuten se partanenkin sanonut se kevyin vaihtoehto ei ole aina terveellisin..

Eihän se vaadi muuta kun herkkujen pois jättämistä. Ja valmisruokien vaihtamista terveelliseen ja vähärasvaiseen kotiruokaan.
Itse kuopusta odottaessa laihduin ensin 6 kiloa, mutta valitettavasti raskauden loppua kohden paino alkoi nousta. Onneksi sentään siitä raskaudesta ei enään jäänyt yhtään lisäkiloa. Tarpeeksi esikoisesta saaduissa kiloissakin on kantamista :ashamed:

mä olen myös ylipainoinen.. en tosin ihan niin paljon ku ohjelman tyttönen,mutta kumminki kiloja on reippaasti yli sallitun!
mulla kävi ihan samanlailla alkuraskaudessa että tuli miinuskiloja 9 ihan ilman kummempia ruokaremontteja!
keskivaiheella rupesikin paino sitten nousemaan ku ruoka maistuki taas hyvältä... ni päätin etten mene yli tämän aloituspainon!
sitten alkoikin mieletön ruokien kyttääminen.. eli makeet ja suolaset pois ja yritän jopa liikkuakkin,mutta hirveesti ei anna selkä periks!!mutta kaikki ruoka mitä syön on kevyt tuotteita ja mässyt kaikki on jätetty pois.. tosin herkkupäiviäkin on,mutta ei kaameesti ees tee mieli!
hyvää ja normaalia ruokaa syön ja salaatit ja kasvikset on kuvioissa myös!
ja vettä pitää muistaa juua paljon!!
nyt mulla on viikkoja 39 ja vielä olen miinuksella 3kg ja ylpeä siitä :saint: !

tsemppiä sulle ap kovasti :hug:

Yhteistyössä