Laihdutus ja vauvayritys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuumeilija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kuumeilija

Vieras
Mitenkähän fiksua on laihduttaa vlcd-dietillä kun samaan aikaan on vauvayritys päällä? Luonnollisesti lopetan aktiivisen painonpudottamisen heti kun tulen raskaaksi, mutta siihen asti.. Voikohan jotenkin vaikuttaa raskaaksituloon nopea laihduttaminen? Siis niinpäin ettei sen takia tulisikaan niin helposti raskaaksi.

Kiitos =) Eli jatkanpa hyvillä mielin, tarkoitus kun olisi vähintään se 10kg saada alta pois ennen raskautta.

Ylipainoa parikymmentä kiloa, eikä kilot kyllä ole aiemmin raskaaksituloa estäneet, kakkosta odottaessani alkupainokin oli tasan 100 :ashamed: Olisi vaan hienoa jos vaatteet menis pikkasta paremmin päälle eikä tarvisi koko vaatevarastoa uusia raskauden aikana.

Minäkin yritän nyt vähän ainakin laihtua ennen raskaaksi tuloa. Ihan terveydellisistä syistä, kun ne huolettavat. Esim. äidillä diabetes, joka puhkesi raskauden aikana (oli tosin 40 v. minua odottaessaan). Emme vielä yritä, mutta eiköhän se piakkoin ala..

Kuukautiset ovat epäsäännölliset, pidän siihen syynä ylipainoani (välillä kun olin vähän vähemmän paksu, menkatkin normalisoituivat). Joten kaiken kaikkiaan ajattelen, että painonpudotus pikemminkin edistää kuin estää raskaaksituloa.

Olen nyt ehkä 7-8 kiloa "laihempi" kuin pahimmillani, joten voinko olettaa, että raskauden aikanakin olen hengissä, vaikka saisin tuon kilomäärän lisää? Vielä olisi tavoite 5-10 % painosta vähentää ennen sitä raskaaksituloa. Ainakin.

Ja raskauden aikanako ei saa sitten laihduttaa? Kai silti terveellisesti saa syödä ja liikkua? Kun minulla se laihdutus ainakin tarkoittaa karkkien pois jättämistä ja pikkusen liikunnan lisäämistä - ei mitään nälkäkuuria. Tuoko muka vaarallista?! Päinvastoin, sanon minä. Mihin perustuu se, että raskaana ollessa ei saa laihduttaa? Kuona-aineisiin? No entäs sitten kun jotkut eivät vain pysty syömään mitään esim. pahoinvoinnin takia ja laihtuvat... vaarallistako?

Tulipas paljon kysymyksiä... :whistle:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.02.2005 klo 13:02 Muhku kirjoitti:
Ja raskauden aikanako ei saa sitten laihduttaa? Kai silti terveellisesti saa syödä ja liikkua? Kun minulla se laihdutus ainakin tarkoittaa karkkien pois jättämistä ja pikkusen liikunnan lisäämistä - ei mitään nälkäkuuria. Tuoko muka vaarallista?! Päinvastoin, sanon minä. Mihin perustuu se, että raskaana ollessa ei saa laihduttaa? Kuona-aineisiin? No entäs sitten kun jotkut eivät vain pysty syömään mitään esim. pahoinvoinnin takia ja laihtuvat... vaarallistako?

Mulle sanottiin neuvolassa, että raskauden aikana ei saa laihduttaa mutta laihtua saa :) Mulla vähän karkasi painonnousu raskauden aikana (tuli 20kg), niin tuli sit tuo neuvolassa puheeksi. Jos syöt saman verran kuin nytkin, jätät karkit ja makeat pois ja liikut hieman enemmän, niin laihdut raskauden aikana väkisinkin. Aika vähän, mutta silti. Raskaus lisää energiantarvetta loppuvaiheilla n. 300 kcal, joten ei sitä tartte tosiaan kahden edestä syödä ;)

Yhteistyössä