Minäkin yritän nyt vähän ainakin laihtua ennen raskaaksi tuloa. Ihan terveydellisistä syistä, kun ne huolettavat. Esim. äidillä diabetes, joka puhkesi raskauden aikana (oli tosin 40 v. minua odottaessaan). Emme vielä yritä, mutta eiköhän se piakkoin ala..
Kuukautiset ovat epäsäännölliset, pidän siihen syynä ylipainoani (välillä kun olin vähän vähemmän paksu, menkatkin normalisoituivat). Joten kaiken kaikkiaan ajattelen, että painonpudotus pikemminkin edistää kuin estää raskaaksituloa.
Olen nyt ehkä 7-8 kiloa "laihempi" kuin pahimmillani, joten voinko olettaa, että raskauden aikanakin olen hengissä, vaikka saisin tuon kilomäärän lisää? Vielä olisi tavoite 5-10 % painosta vähentää ennen sitä raskaaksituloa. Ainakin.
Ja raskauden aikanako ei saa sitten laihduttaa? Kai silti terveellisesti saa syödä ja liikkua? Kun minulla se laihdutus ainakin tarkoittaa karkkien pois jättämistä ja pikkusen liikunnan lisäämistä - ei mitään nälkäkuuria. Tuoko muka vaarallista?! Päinvastoin, sanon minä. Mihin perustuu se, että raskaana ollessa ei saa laihduttaa? Kuona-aineisiin? No entäs sitten kun jotkut eivät vain pysty syömään mitään esim. pahoinvoinnin takia ja laihtuvat... vaarallistako?
Tulipas paljon kysymyksiä...