Laihdutuksesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras68
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras68

Vieras
Olen 46-vuotias nainen. Aktiiviliikkuja ollut lähes aina. Paino ollu aina normaali, muutama liikakilo, pituutta 166 ja painoa 64-66 kiloa. Nyt sitten ajattelin että ehkä juoksu kesällä kulkisi vieläkin paremmin jos viitisen kiloa tiputtaisin pois.

Olen siis harrastanut monenlaista liikuntaa päivittäin, hiihtoa, juoksua, vaellusta, pyötäilyä, rullaluistelua, kuntosalia. Liikkunut olen joka päivä, n. 6-10 kertaa viikossa 300-2000 kalorin edestä.

Ruokavalio on ollut monipuolinen. Normaalia kotiruokaa, aika paljon leipää, hedelmiä, vihanneksia, marjoja, puuroa, rahkaa,ei pullaa tai leivonnaisia edes joka viikko. Eikä alkoholia, max 1-2 pulloa/viikko.

Huomasin että kun aloin laihduttamaan ja laitoin kaikki syömiseni ylös, niin 2-3 viikkoa meni että mitään huomasin vaa`alla. Yhtäkkiä sitten 2.7 kiloa on tippunut viikon sisällä.
Miten tämä on mahdollista? Tänä aamuna vaaka näyti 62.2 kiloa. Ja viikko sitten oli 64.9 ja 3.2. paino oli 65.2kg.

Onko se normaalipainoisena ja paljon liikkuvana tosiaan näin hankala aina pudottaa painoa? Vai tekeekö jo ikä paljon? Kyllä mun arvostus on entisestään noussut näissä esim. painoluokkalajeissa kilpailevia sekä fitness-urheilijoita kohtaan.

Jos vielä pääsisi alle kuuteenkymmeneen niin olisin tyytyväinen. En ole pariinkymmeneen vuoteen painanut alle kuuttakymmentä.

Siis ei , vaan ensimmäisen kolmen viikon aikana ei tippunu yhtään, sitten viikossa melkein kolme kiloa. Sitä siis ihmettelen. En ole ennen juurikaan laihduttanut niin jotenkin en olisi uskonut että yhtäkkiä tippuu noin paljon.Ja kun olen näitä laihdutusjuttuja lukenut niin alussa paino on tippunut hyvin mutta siten on tullut tasainen vaihe.

Jos pudotettavaa olis kymmenenkin kiloa niin mistä ihmeestä riittäisi motivaatio jos kolme ekaa viikkoa ei vaaàlla näkyisi mitenkään.

Jos oot muuttanu ruokailun säännöllisemmäks ja vähentänyt turvottavia ruokia, lisänny veden ja kahvin juontia tms niin melko varmasti on nesteet lähteny liikkeelle. Sen oikeen rasvan polttamiseenhan menee enemmän aikaa mutta nesteet yleensä lähtee alussa noin.

Jos oot muuttanu ruokailun säännöllisemmäks ja vähentänyt turvottavia ruokia, lisänny veden ja kahvin juontia tms niin melko varmasti on nesteet lähteny liikkeelle. Sen oikeen rasvan polttamiseenhan menee enemmän aikaa mutta nesteet yleensä lähtee alussa noin.

Mitä ne nesteet siis on? Tuleeko ne takaisin? Mulle tapahtui lähes samoin kuin ap:lle. Ensin lähti parissa viikossa reilu kilo. Sitten ei mitään pariin viikkoon ja sitten 2,5 kiloa viikossa. Olen myös normaalipainon sisällä laihduttanut.

Ei ne nesteet varmaankaan "tuu takas" . Itse olen lähinnä vähentänyt leivän syöntiä ja perunan olen kokonaan korvannut vihanneksilla. Nytkin paistoin jauhelihapihvejä ja pakastevihanneksia lisäksi 300 grammaa. Olen huomannut että ehkä itseni kohdalla kaikista tärkein on pitää ruoka-ajat. Syön varmaankin kalorimääräisesti lähes samoin kuin ennen mutta pidän aina 2-4 tunnin välin syömisissaä. Enkä ota välillä yhtään mitään.

Mun käsittääkseni ne on kehoon kertynyttä ylimäärästä nestettä ja tulee takasin jos palaa vanhaan elämäntyyliin. Ylimääräiset nesteet lähtee aina ekana ja sen jälkeen keho ottaa lihaksista, siks on tärkeetä syödä proteiinia sisältäviä ruokia (lihaa,kanaa,kalaa, maitorahkaa ym) koska siitä lihakset saa ravintoo.

Mulla lähtee helposti muutamassa päivässä 1-2 lg kun tarkastan ruokavalion. Nyt oli tullut taas pari kiloa ja piti tehdä tsemppaus, oli tullut syötyä leipää ja pastaa. Pari päivää ilman niitä niin puntarissa se 1-2 kg vähemmän. Mulla ainakin ne aiheuttaa sellaista turvotusta että lähtee sitten nopeasti pois kun välttelee niitä.

Mä olen nyt 2kk aikana pudottanut 7kg. Painoin 68,3 ja tänään 61,2 :) pituus 167cm. Välillä pudonnut melkein 2kg viikossa ja välillä vaan 100g.. Toki mun kerran viikossa herkuttelu päivällä nesteitä kertyy ja kun taas syö terveellisesti niin lähtee..

Mä voin jakaa oman laihdutukseni kulun. Vielä uosi sitten oli painoa päällle 80kg. Sitten arjen huolien takia, lapsen vaikea sairaus jne pistivät ruokahalun jäihin, kiireen ja ahdistuksen takia unohdin syödä. Nyt koetin vanhoja vaatteita ja totesin että 20kg on tippunut vuodessa ilman tietoista laihdutusta. Nyt olen koettanut syödä säännöllisesti mutta paino on tippunut vieläkin. En ole edes liikkunut välillä viikkojakin sisätiloissa(sairaalassa). No, säästyy rahat kun voin ottaa kaapin perältä vanhoja farkkuja käyttöön taas. EN suosittele muille.