Laihdutuksessa isommassa roolissa on ruokavalio!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Laihis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras.";29590964]Mietin jo, että miten noin vähän kulutat, mutta lenkit olikin vain 30 min. Mulla yleensä lähempänä tuntia, jolloin kulutus 400-600, hiihtäen helposti yli 700 kcal.

Ilman liikuntaa voi laihtua laihaksi läskiksi, mutta liikunnan avulla saa kroppaan saa lihasta ja jäntevyyttä.[/QUOTE]

Laitoit, että treeni kestää 30-40 min. Olen vasta aloittanut lenkkeilyt ja siksi juoksen noin lyhyttä matkaa, mutta voisin kuvitella, että ylipainoinen ihminen ei voisi edes aloittaa kovin pitkillä juoksulenkeillä ihan terveydenkin kannalta. Ylipainoisia tässä lähinnä ajattelin, jotka ajattelevat, että kävin tuossa vähän liikkumassa ja nyt voi syödä, kun se liikunta tuskin on kuluttanut sitä seuraavaa ruokaa kropasta.

Ruokavalio on se millä laihdutaan, mutta jos paino on yli 100 kiloa, niin motivaatio voi loppua kesken, jos ei millään tehosta sitä laihtumista. Tottakai liikunnalla laihtuminen on nopeampaa, jos syö saman verran. Mutta jos syöt 1500 kcal ja et liiku, voit syödä vaikka 1700 kcal, kun liikut (jos kulutus on 200). Eli voi auttaa myös siihen, että saa syödä enemmän. Nuo kun vastaavat.

Tottakai liikunta pidentää aineenvaihduntaa pidemmältä ajalta kuin siltä liikuntakerralta, mutta aika marginaalisesti.

Ja tottai sitä liikuntaa kannattaa harrastaa, jos haluaa kauniin vartalon. En mitenkään tarkoittanut aliarvostaa liikuntaa, vaan, että lähinnä voisi sanoa, että liikunta muokkaa kroppaa ja ruokavalio on se, millä pysytään hoikkana.

Moni kun sanoo, että ei vaan laihdu, vaikka liikkuu 5 kertaa viikossa (heitä on paljon) ja ei tee muutosta ollenkaan ruokavalioon, joka on ihan pielessä.

[QUOTE="Mie";29590943]Siitä liikunnasta on minulle suurin hyöty sillai, että kun olen lenkillä ja sen jälkeen jumppaan keskivartaloa ja venyttelen => yhteensä vajaa 1½ tuntia, en voi samaan aikaan syödä :)
Kun tulee töistä kotiin, laittaa äkkiä lapselle ruuan, lähtee ite lenkille jne. Sitten kello alkaa jo olla helpostikin yli 18 illalla ja voi mennä suihkuun, touhuta vähän lapsen kanssa, lapsen iltapala ja suihku, iltatoimet... Kun lapsi menee nukkumaan klo 20 juon teetä ja syön vaikka vähän pähkinöitä ta hedelmiä, voila, eipä tullut turhan paljon syötyä illalla :) Kun sitten väsyksissään torkkuu sohvalla pari tuntia ja siirtyy sitten sänkyyn nukkumaan klo 22-jälkeen ei todellakaan ole mikään ähky olo :D[/QUOTE]

Jaa. puolitoista tuntia omaa aikaa liikkumisen ja siihen vielä suihkut sun muut päälle. Joka ilta? En tajua, miten saat ajan riittämään, mulla ei aika riittäisi ikinä. Aina on töitä kotona tehtävänä. Ja haluan myös olla illalla lasten kanssa ennen kuin menevät nukkumaan, jutella päivän kuulumiset ja puuhailla heidän kanssaan. Musta toi on itsekästä.

Yhteistyössä