G:Ylipainoisten liikunta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaana nyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaana nyt

Vieras
Ylipainoiset! Paljon liikaa kiloja? Ruokailutottumuksesi?

Kuinka paljon liikutte viikossa ja mitä liikuntaa? Sohvalta jääkaapille vai jotain enemmän?

Kiva tietää, että, oletteko laiskoja vai ahkeria...

(Toiseen ketjuun viitaten)

Minä olen 168/78. Päivittäin liikun tunnista kolmeen ja syön harvoin mitään herkkuja. Leipä on mun ongelma ja sit mä teen niin hyvää ruokaa, että voin kerralla vetää kattilallisen :(

No mulla nyt raskauden jälkeen 25-30 kiloa joista 10 kiloa on tullut raskauden aikana.

Liikun päivittäin vaunulenkkejä ja käyn pari kertaa viikossa jumpassa, tänään viimeks pilates&body pump ja lauantaina olin fitness-jumpassa. Ennen raskautta kävin jumpissa 3-4 kertaa viikossa mut nyt ei vaan ehdi. Sit kotona on crosstrainer jolla yritän 1-2 kertaa viikossa treenata tunnin. Juoksemaan palaan heti kun lonkat antaa luvan.

Ruokailutottumukset on mitä on, syön pääasiassa kotona tehtyä ruokaa ja tuoreista aineksista ja paljon vihanneksia, mutta karkeille ja suklaalle olen turhan perso. Varsinkin nyt kun väsyneenä hoidan vauvaa niin ne maistuu turhankin helposti eikä tuo mies auta asiaa kun se vähän väliä niitä tänne kotia roudaa:(

Alkuperäinen kirjoittaja iiris-77:
Ruokailutottumukset on mitä on, syön pääasiassa kotona tehtyä ruokaa ja tuoreista aineksista ja paljon vihanneksia, mutta karkeille ja suklaalle olen turhan perso. Varsinkin nyt kun väsyneenä hoidan vauvaa niin ne maistuu turhankin helposti eikä tuo mies auta asiaa kun se vähän väliä niitä tänne kotia roudaa:(
Joo tuo on paha juttu jos puoliso herkuttelee. Meillä mies ei ole niin kova herkkusuu kuin minä, niin kun siirryttiin karkkipäivälle täällä onnistui herkkujen välttely helposti. Ja mieskin siinä vähän onnistui laihtumaan kun jäi herkut vähemmälle (vaikkei siis muuten laihduttanut/kuntoillut).

Jos haluatte tosissaan vähentää herkuttelua, niin sen halun täytyy ulottua sinne mieheenkin. Kyllä se itsekuri on niin paljon vaikeampi pitää jos toisella on suklaapatukka huulessa koko ajan. Sama kuin tupakan kanssa, lopetimme yhdessä niin sekin sujui kuin tanssi.

No sano toi mun miehelle;) Ja siis se ostaa monesti karkkia MULLE. Eli kun oon vaikka vauvan kanssa yön jälkeen kauheen väsynyt ja surullinen niin se tuo mulle lohdutuskarkkia ja siinä mää sit oon. Välillä jo oli hyvät karkkipäivät mutta sitten ratkes. Huomasin tossa kun pari kolme päivä meni karkkia peräkkäin, että sille sokerille voi tulla oikeasti riippuvaiseks. Onneks on makeutusaineet, voi vähän ees korvata sokeria niillä!

Mies itte fillaroi ja juoksee monta kertaa viikossa, en mä pääse jumppaan kun kerran, korkeintaan kaks kertaa. Ja vaunulenkit on mulle yhtä tyhjän kanssa mä meinaan INHOON kävelemistä...juokseminen olis pop mut lonkat ei anna kyllä vieläkään synnytyksen jälkeen (kohta 5 kk) ottaa juoksuaskeleita...hitto.

42kg liikaa tällä hetkellä, -13kg takana.

0-1000kcal päivässä, pyrin 1200kcal mut liian harvoin saan sen täyteen.
Syön tavallista ruokaa hiilareita tarkkaillen ja lisäaineita ym. vältellen eli en syö karkkia, jäätelöä, sipsejä jne. ihan senkin takia että saan niistä allergisen reaktion ja tietenkin terveyttä ajatellen...

Pyrin päivittäin crossaamaan ainakin 20min, päälle sit ne kun käy lapsen kanssa pihalla ym. ja makuuhuonejumppa ;) Ens vuoden puolella pitäis jonkinlaista tanssia aloittaa harrastamaan kunhan päästäis miehen kanssa sopuun mikä olis paras vaihtoehto lajiks :)

Ylipainoa tavoitteeseen 12 kg ja painoa olen vuosien varrella pudottanut jo 40 kg. (kaks lasta välissä)
Aina välillä lähtee hyvin sen 500 g/vk tai enemmänkin ja sit tulee aika että painon pudotus jumittaa syystä tai toisesta. Nyt esim aloitin opiskelut ja syksy taas tuli niin on ilta herkut maistuneet ja jumpalla käynti ajan puutteen vuoksi jääny vähemmälle.
Eli mitat on nyt 172/87.
Syön kalorilaskurin avulla n. 1600 kcl/ vrk jos pysyn ruodussa niin silloin laihdun.
Jos taas käyn jumpalla n.3 krt viikko niin sit kestää syödä enemmän ja herkutellakkin.
Jos taas herkuttelen ja en käy jumpallakaan niin äkkiä se paino lähtee sit taas nousemaankin.

Syömiset on ollu mitä on ollu viime aikoina :/ PItäis ottaa ittestäni niskasta kiinni.. Mun viikkoliikuntoihin kuuluu pari kertaa viikossa lihaskuntojumppa ja kerran viikossa pilates. Ja siis ihan ryhmäliikuntana eikä vaan kotona. Sitte lisäks kärrytellään lasten kanssa. Ja tää on jatkunu koko tän syksyn ja toivottavasti en enää kohta ole ylipainoinen :)

Hitsi, naurakaa vaan, mutta mä olen ajatellut tilata ton Zumban. Käyn salilla pari kertaa viikossa, sen lisäksi kävelylenkeillä ja aattelin nyt lisäksi ottaa ton Zumban kehiin. Meillä olis salilla ihan ohjattunakin noita tunteja, mutten vaan kehtaa mennä niihin "peilisalijumppiin". Ei ole mun paikka.

Ja mulla tiputettavaa 30kg, suurin osa noista kertyny kilpirauhasen vajiksen takia.

Alkuperäinen kirjoittaja g:
Hitsi, naurakaa vaan, mutta mä olen ajatellut tilata ton Zumban. Käyn salilla pari kertaa viikossa, sen lisäksi kävelylenkeillä ja aattelin nyt lisäksi ottaa ton Zumban kehiin. Meillä olis salilla ihan ohjattunakin noita tunteja, mutten vaan kehtaa mennä niihin "peilisalijumppiin". Ei ole mun paikka.

Ja mulla tiputettavaa 30kg, suurin osa noista kertyny kilpirauhasen vajiksen takia.

Zumba on hyvin mukavaa liikuntaa :) Tosin kuntoa se vaatii, mutta voihan sitä tehdä liikkeet vähemmällä uurastuksellakin. Itselläni on hyvä kunto ja ekan zumbauksen jälkeen tuntui kuin kuolema tulisi korjaamaan, hih :) ja btw, sinuna ehkä harrastaisi hiukan laittomuutta ja imasisin netistä zumbat. Jos et tykkääkkään zumbata, niin rahat menee hukkaan.

pituutta 172 ja painoa tällä hetkellä 95. Lähtöpaino syyskuussa oli 104,6 eli lähemmäs 10kiloa saanut pois.
Tarkoitus siis olikin painoa saada pois :)
Kalorilaskuria käytin ensimmäiset pari viikkoa tukena, ja sen jälkeen menin "omin neuvoin".
Jätin turhat sokerijuomat pois (mehut,limut,energiajuomat) ja karsin myös turhat pikaruoat pois.

Käyn lähinnä lenkillä minimissään 3kertaa viikossa. Nyt vihdoinkin päässyt vähän juoksemaankin. Toi 95kiloa on huima määrä nivelille, enkä viitsi sitä riskiä ottaa että rikon ne.

Punttaamisen lääkäri on kieltänyt kokonaan.
Aerobistaliikuntaa olisi kiva saada monipuolisemmaksi (tämä siis vain omasta laiskuudesta kiinni), esim uimista. Vaan täysin epäsäännölliset työajat mahdollistaa oikeastaan ainoastaan ulkoilun.

Yhteistyössä