Laihduttamisen vaikeus

Terve!

Ajattelin kirjoittaa tänne vaikken ole tällä sivustolla käynyt aikoihin, mutta kun halusin saada vähän uutta näkökulmaa.

Mulla on ylipainoa 15-20 kg - riippuen siitä miten laihaksi haluaa. Ongelma on tunnesyöminen ja se että tuntuu että koko elämä on epätyydyttävää. Tai ei sen pitäisi olla, mutta olen jotenkin huonolla tuulella koko ajan ja yksi suurimmista huonotuulisuuden aiheuttajista on ylipaino. En vaan saa tehtyä sille mitään vaikka ajoittain yritän. Vika on suurimmaksi osaksi korvien välissä, osaan syödä järkevästi kun vain viitsin - useimmiten en viitsi.

Ajattelin vaan että onkohan muitakin yhtä saamattomia ja eikö tosiaan ole mitään muuta vaihtoehtoa kuin ottaa itseään niskasta kiinni? Mitä keinoja keksitte hillitäksenne mielitekojanne? Itselläni joskus epäilen että suurimmaksi osaksi sekin johtuu siitä etten edes halua hillitä syömisiäni, etten siis edes halua luopua herkuista jotka maistuvat niin hyvälle ja lohduttavat niin ihanasti... mä tarviin apua!! \|O
 
KOrvien välissä se vika on, olet oikeessa. Mulla ainakin. olen kanssa tunne syöppö ja varsinkin makeeta. MUlla toi vähähiilarinen on nyt toiminut. Ja motivaatio tuli vaan suureksi..En tykänny peilikuvasta ja halusin muutosta... '
Ei sitä motivaatiota voi oikeen toiselle antaa...Sen on löydyttävä omasta kuupasta...
Toivon, että saat juonesta kiinni ja pääset hyvään alkuun. Alku on se hankalin...Tsemppiä! :hug: :hug:
 
Itse en ole lukenut sitä dr phillin kirjaa, mutta kerran katsoin hänen painonpudotushaastetta tv:stä ja hän siinä sanoi että "aika kuluu joka tapauksessa, että teetkö sinä aikana mitään tai et" (tai jotain sinne päin).

Mutta siitä mä ainakin "heräsin". Mä ajattelen sen asian nyt niin, että jos mä jaksan nyt tsempata ja pääsisin normaalipainoon, niin sitten joskus mäkin voin herkutella, kohtuudella.

En jaksanut pisteitä alkaa laskea tai millekään ihmedieetille ruveta, joten päätin laihduttaa liikunnalla. Aluksi jumppailin ihan kotona ja myöhemmin liityin kuntosalille jäseneksi.

Herkuttelen jos ihan kamalasti tekee mieli, muuten yritän syödä vaan säännöllisesti, terveellisesti ja kohtuudella. Paino putoo tosi hitaasti mutta putoaa kuitenkin. Kuitenkin olen löytänyt liikunnan ihanuuden ja elämä on saanut siitä ihan uutta potkua.

Ja nykyään saa kaikkea herkkua jo ihan "keveyinä" versioinakin, siirtyminen niihin voi jo auttaa jonkin verran. Hitaasti hyvä tulee, tsemppiä!
 

Yhteistyössä