Laihduttaminen raskauden aikana


Laihduttamistahan ei raskauden aikana suositella, paitsi joissakin poikkeustapauksissa. Löytyykö täältä ketään, joka olisi ollut laihiksella raskauden aikana?? Kokemuksia? Itselläni sellainen tilanne saattaa pukata päälle ja olisi kiva vaihtaa ajatuksia ja kokemuksia asiasta.
 
No sun kantsii tulla tonne sokeriklubin puolelle! Mulla ei ole ainakaan vielä todettu raskausajan diabetestä mutta olen tuntenut sen oikeaksi paikaksi olla ns. laihiksella. Ei siitä ole haittaa vaikka paino odotusaikana tippuisikin, etenkin jos sitä on ennestään paljon (tämän sanoi viimeksi th neuvolassa)... Mulla henk. koht. tavote on ettei painonousis odotusaikana, eli se kaikki mikä ei nouse on miinusta synnytyksen jälkeen :)

Siellä on alussa kun luet sivuja niin ohjeet miten tulisi viikottain syödä, tosin itse olen kokenut helpommaksi syödä painonvartijoiden pisteillä sama määrä (1800kcal) mikä on pisteissä n. 32... Painohan ei saisi tippua kun sen puoli kiloa viikossa ja kun odotusaikana on normaalia et tulee puoli kiloa viikossa niin jokaisen viikon millä ei paino nouse voi laskea miinuksesksi!

Mulla viikkoja nyt tasan 25 ja paino lähtöpainossa :) Kiitos näiden sokeriklubin ohjeiden! Tulee muutenkin syötyä hyvin ja terveellisesti...

Siellä on joka maanantai ns. kontrollipäivä jolloin kerrotaan viikon suoritukset! Niin että sinne vaan jos siltä vähääkään tuntuu!
 
Tervehdys :wave:

itse laihdutin alkuraskauden aikana 7 kg ja pari kiloa on nytten tullut takaisin kun rv:t on 27+2 :D . Terveydenhoitaja ei ollut moksiskaan painon pudotuksesta kun lähtöpainoa oli sen verran paljon. Minulla on sellainen tavoite että korkeintaan lähtöpainoon asti saisi tulla lisää mutta vähempikin riittäisi.
 

Yhteistyössä