Laihduttajien aamupala

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Mitä te laihduttajat syötte aamupalaksi? Ja mihin aikaan?

Itse söin

-200 gr banaanin (kuorineen punnittu), 20 minuuttia ennen muuta aamupalaa
- kahvia 3,5 dl+ rasvaton maito 1 dl
- ruispala+ margariinia 38% 1,5 tl
- kurkkua 5 gr
-vesi 4,5 dl

Kaloreita 300

Mitä olette mieltä, onko sopiva kalorimäärä aamupalalle? Mitä mieltä muuten olette aamupalan sisällstä?

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sopiva kalorimäärä? Ei todellakaan, aivan liian vähän. Mä syön pirtelön eli rahkaa, maitoa, marjoja ja kaurahiutaleita.
Riippuu ihan päivittäisestä kulutuksesta kylläkin tuo kalorimäärä, ei ole mitään järkeä vetää 600 kaloria aamupalalla ja herätä kello kahdeksan, jos nukkumaan menoon on siitä17 tuntia ja päivittäinen kalorimäärä on 1500 jonka voi syödä.

ap
Jep, mutten lähtisikään niin typerästi laihduttamaan, siinä ei jää kun läskit jäljelle kun lihakset häviää.
Kuka on tässä typerästi laihduttamassakaan? Mistä päättelet että minä laihdutan niin, että lihakset lähtee ja läskit jää?

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Jep, mutten lähtisikään niin typerästi laihduttamaan, siinä ei jää kun läskit jäljelle kun lihakset häviää.
Kuka on tässä typerästi laihduttamassakaan? Mistä päättelet että minä laihdutan niin, että lihakset lähtee ja läskit jää?
Näyt menevän hiilareilla et protkuilla niinkuin mennään sillon jos haluaa lihasten säilyvän, siitä.

sama
Näyt menevän hiilareilla et protkuilla niinkuin mennään sillon jos haluaa lihasten säilyvän, siitä.
Ei. tiedän kyllä miten laihdutetaan :) Ja ei ainakaan niin, että saan hiilareita liikaa, kyllä pyrin saamaan maksimissaan 100 gr niitä päivässä.Ja tiedän kyllä kuinka paljon tarvitsen proteiineja ym päivässä:)

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Ei. tiedän kyllä miten laihdutetaan :) Ja ei ainakaan niin, että saan hiilareita liikaa, kyllä pyrin saamaan maksimissaan 100 gr niitä päivässä.Ja tiedän kyllä kuinka paljon tarvitsen proteiineja ym päivässä:)

No tuossa aamupalalla ei ainakaan tule 20 g protkua niinkuin pitäisi, banaanissa ei ole kuin muutama gramma ja muissa ei ollenkaan. Eli leivän päälle kananmunaa ja kinkkua vaikka.

jep
Alkuperäinen kirjoittaja sama:

No tuossa aamupalalla ei ainakaan tule 20 g protkua niinkuin pitäisi, banaanissa ei ole kuin muutama gramma ja muissa ei ollenkaan. Eli leivän päälle kananmunaa ja kinkkua vaikka.
Ei tarvitse aamupalalla proteiinia tuon verran välttämättä, kunhan päivässä saa tarvittavasti.

Ja itse asiassa, jos tarkkoja ollaan, niin banaanissa, maidossa ja ruispaloissakin on proteiinia :)

vieras
Maidossa ja leivässä on niin vähän ettei niitä kannata edes laskea, varsinkaan jos se on kahviin laitettava määrä maitoa. Ja usko pois, sitä protkua pitää saada joka aterialla tarpeeksi.

ap
Maidossa ja leivässä on niin vähän ettei niitä kannata edes laskea, varsinkaan jos se on kahviin laitettava määrä maitoa. Ja usko pois, sitä protkua pitää saada joka aterialla tarpeeksi.
Jos nyt tarkkoja ollaan, niin ruispaloissa ja maidossa on paljon enemmän proteiineja kun banaanissa...

Ja tiedän edelleen kuinka paljon proteiinia pitää saada päivässä :)

Miksi pitää tulla tappelemaan?

Laihduttaminen ei auta, elämäntapojen muutos kylläkin..kukaan kun ei varmasti jaksa olla laihiksella lopun ikäänsä. ;)

Mun normaali aamupalaan kuuluu lautasellinen puuroa, pari hedelmää ja lasi maitoa. Nyt imettässä lisäksi vielä pari ruisleivänpalaa juustolla.

Mitä te laihduttajat syötte aamupalaksi? Ja mihin aikaan?

Itse söin

-200 gr banaanin (kuorineen punnittu), 20 minuuttia ennen muuta aamupalaa
- kahvia 3,5 dl+ rasvaton maito 1 dl
- ruispala+ margariinia 38% 1,5 tl
- kurkkua 5 gr
-vesi 4,5 dl

Kaloreita 300

Mitä olette mieltä, onko sopiva kalorimäärä aamupalalle? Mitä mieltä muuten olette aamupalan sisällstä?
...hui kauheeta jos pitäiai alkaa laskemaan kaloreita ja punnitsemaan ruokia. Johan mulla menisi elämänilo moisesta. :|

vieras
Aloita säkin kalorilaskuri.fi-sivuston käyttö! Aivan loistava ja toimii kun sieltä näkee ympyrästä mitä sun pitäisi syödä lisää ja mitä on tarpeeksi. Tosi halpakin vielä! Käy tsekkaamassa :)

Mä en varsinaisesti yritä nyt laihduttaa, vaikka syytä olisikin :/ . Yritän nyt taas kerran opetelle ensin syömään järkevästi...
Mun tän aamuinen aamupala oli mysliä, maitoa, sokeriton marjakeitto ja muki kahvia.

.....
Alkuperäinen kirjoittaja merenneitonen:
Laihduttaminen ei auta, elämäntapojen muutos kylläkin..kukaan kun ei varmasti jaksa olla laihiksella lopun ikäänsä. ;)

Mun normaali aamupalaan kuuluu lautasellinen puuroa, pari hedelmää ja lasi maitoa. Nyt imettässä lisäksi vielä pari ruisleivänpalaa juustolla.
Niin, no sitä lähinnä tarkoitin, että elämäntapamuutosta, ja kyllä se on myös laihduttamista...

ap
Aloita säkin kalorilaskuri.fi-sivuston käyttö! Aivan loistava ja toimii kun sieltä näkee ympyrästä mitä sun pitäisi syödä lisää ja mitä on tarpeeksi. Tosi halpakin vielä! Käy tsekkaamassa :)
Olen jo aloittanut vuosia sitten sen käytön :)Mutta vain ilmeisen osion, en maksullista.

Kyse ei nyt ole siitä, että en tiedä miten laihdutetaan, halusin vain kuulla muiden laihduttajien aamupalavaihtoehtoja :)

hei
Tänä aamuna taidan ottaa palasen leipäjuustoa.

Tai sitten paistan pari munaa ja pistän juustoa päälle ja hiukka tomaattia.

...tai sitten otan annoksen tota mun 10 % rasvaa sisältävää jogurttia ja pistän siihen hiukka mustikoita sekaan.

T. -7 kg läskiä pois. ;)

hei
Ainiin ja en tule tappelemaan, mutta sanon vielä, et älä ihmettele, jos sulla on parin tunnin päästä nälkä ton aamupalasi jälkeen. ...ja muutenkaan, jos sun seuraava nälkä tulee jumalattomana heikotuksena ja kiljuvana "pakko-saada-ruokaa"-olona. Se on sun elimistön luonnollinen reaktio sille, et toi sun aamupala tekee pahaa verensokereille eli itse aiheutettu juttu. :)

öhöm

(rasvaton maito)RAHKA on aivan ylivoimainen laihduttajan aamupala (ja välipala ja iltapala). siihen kun laittaa marjoja ja vaikka leseitä, niin NAMINAMI! nälkä pysyy poissa, suoli toimii ja läskit lähtee! ;)

vieras
Lautasellinen puuroa, rasvaton maito lasillinen, ruisleipä, jonka päällä kalkkunaleikettä, kurkkua ja tomaattia. Ja kahvia tietty päälle.

Ja nimenomaan se lähtee elämäntapamuutoksesta ei laihdutusta. Siinä sivussa se painokin sit putoo.

Yhteistyössä