Laihduttajan kyläilydilemma. Neuvoja?

joku
Alkuperäinen kirjoittaja Jessica Rabbit:
Alkuperäinen kirjoittaja riitta:
Alkuperäinen kirjoittaja cici:
Alkuperäinen kirjoittaja Jessica Rabbit:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiukkapipo:
Alkuperäinen kirjoittaja Jessica Rabbit:
Yleensä me ollaankin tehty niin että mä heivaan "pakkopullan" sen miehen lautaselle mutta tää toinen kyläilypaikka on niin pieni että tiedän emännän istuvan pöydässä koko ajan :snotty:
Tuskin se laihis siihen kaatuu jos kerran kylässä pullan syöt!
No ei varmaan kaadu mutta en vaan halua syödä mitään sellaista lihottavaa. Mulla nousee paino niin helposti etten halua grammaakaan saada lisää. Punnitsen itseni joka aamu niinkuin kuuluu, ja koko päivä pilalla jos vaaka näyttää ei toivottua lukemaa :/
mut tuo ei vaikuta kauhean terveeltä..
mullekkin tuli mieleen, et onkohan menny jo yli.. em tarkoita sitä ettetkö olisi tosissasi laihduttamassa, mut jos oot saanu jo 30kg poi, niin missä ajassa? jos oot lyhyen ajan sisään puottanut niinkin paljon, suosittelisin lämpimästi, että käyt ravitsemusterapeutin luona jotta myös jatkossa laihdut, mutta ettei liian nopea laihduttaminen vie sinulta terveyttä..
nimittäin lähisukulainen lauhdutti tuon 30kg ja jatkoi samaan malliin.. lähti hiukset päästä ja muuttui ihan harmaaksi..sekä masentui pahoin. oli lääkäri sanonut, että liian nopea tahti, ei elimistö kerkeä mukaan. Ihminen tarvitasee myös laihtuessaan esim. rasvoja ja kuitua..
ensin iso tavoite ja sitten pikkuhiljaa, näin ei tulee opittua samalla uusi elämän tapa, joka on myös elimistölle terveellinen ja monipuolinen.. myös laihduttamisen jälkeen pitää jaksaa elää..
itsekki 20kg puottaneena.. ja tavoite jatkuu...
9kk meni saada 30kg pois ja kyllä mä koen että mun elämäntaparemppa on ihan onnistunut kuten pari kertaa oon jo kirjoittanutkin tähän ketjuun. Siihen lisänä sännöllinen aerobinen ja anaerobinen liikunta.
mut se et painon laku hidastuu, mitä enemmänän painoa lähtee ja´laihduttajan tarvii myös energiaa, jottei ala kuluttaa lihaksia.. varsinkinn kun liikkuu paljon
 
Alkuperäinen kirjoittaja täty:
tätä voisit siellä kyläpaikassakin mainostaa.. niin jos paremmin menis herkkulakko perille.. :D
Heh no juu kuule kun meniskin! Viimeksi kun oltiin kylässä niin emäntä motkotti koko ajan että "voi kauhee kun sä oot laihtunut, syö nyt tosta vähän tätä ja tota ettei ala luut kalisemaan" . Että koita siinä sitten :D
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Jessica Rabbit:
Alkuperäinen kirjoittaja täty:
tätä voisit siellä kyläpaikassakin mainostaa.. niin jos paremmin menis herkkulakko perille.. :D
Heh no juu kuule kun meniskin! Viimeksi kun oltiin kylässä niin emäntä motkotti koko ajan että "voi kauhee kun sä oot laihtunut, syö nyt tosta vähän tätä ja tota ettei ala luut kalisemaan" . Että koita siinä sitten :D
sano et enkö olekki.. kato kohta mahun kävelemään ovesta saranan puolelta..
 
samankaltainen
Hurjan hyvin sulla mennyt pudotus. Minä olen laihduttanut nyt 23 kiloa puoleen vuoteen.

Monien näkyy tosiaan olevan vaikea tajuta että kun ruokaa toisaan saa syödä vain rajallisen määrän laihtuakseen niin tottakai sitä itse haluaa päättää mitä syö ja missä syö.

Myös minua ahdistaa tuo tuputtaminen. Koska niitä herkkupäiviä ei vaan voi pitää joka päivä.

Itse vetosin viimeksi siihen että olemme kotiin menossa syömään enkä halua makeaa ennen kunnon ruokaa.

Olen kateellinen niille ihmiselle kenen maata ei pulla hetkauta. Multa se on pois esim. iltapalalta. Mieluummin syön sen voikkarin ja hedelmän kuin kämäsen leivonnaisen kylässä.
 
Kiitos onnitteluista kaikille onnittelijoille! Mä oon päättänyt kokeilla sitä hiivalääkekuurijuttua. Takuuvarmasti menee läpi. Yksi vaihtoehto olisi myös, että mä sanoisin että mulla EPÄILLÄÄN keliakiaa ja lääkäri on kieltänyt leivät ja muut. :snotty: Tiedän ettei saisi valehdella mutta hätä ei lue lakia :snotty: :D
 
Ravitsemusterapeutti
Hienoa että olet saanut laihdutettua 30kg. Onko sulla tarvetta vielä laihtua vai onko sulle mahdollisesti kehittymässä jokin syömishäiriö? Harva punnitsee itsensä joka aamu ja "rankaisee" itseään jos aamupaino ei miellytä. Sun elämäntapamuutos ei varmastikaan kaadu siihen yhteen voileipään tai pullaan. Eihän niitä tarvitse koko pussillista syödä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ravitsemusterapeutti:
Hienoa että olet saanut laihdutettua 30kg. Onko sulla tarvetta vielä laihtua vai onko sulle mahdollisesti kehittymässä jokin syömishäiriö? Harva punnitsee itsensä joka aamu ja "rankaisee" itseään jos aamupaino ei miellytä. Sun elämäntapamuutos ei varmastikaan kaadu siihen yhteen voileipään tai pullaan. Eihän niitä tarvitse koko pussillista syödä.
No periaatteessa sen tavoitteenhan mä olen jo saavuttanut (30kg), eli BMI:n mukaan normaalipainossa olen mutta olen ajatellut pudottaa vielä kymmenisen kiloa. Kyllä mä teidän että periaatteessa voisin syödä pulla ja leipää, mutta en halua saada niistä turhia kaloreita ja hiilareita jos ilmankin pärjään. Herkkupäivät on sitten joskus jos siltä tuntuu. Ja olen sen verran kauan ollut ilman niitä että voi tulla vatsa kipeäksi jos yhtäkkiä syön vaikka leivän. Sitä tarkoitin.
 
kiilusilmä
Kai siellä on jotain keksejä... syö sellanen hiiiitaasti.

Mutta muuten on kyllä sitä mieltä, että päivittäinen vaa'assa käyminen ei ole psyykeelle hyväksi... varsinkin, jos pienikin painonnousu pilaa päivän.
 
uuniomena
Mä taas kyllä koen oikein hyväksi joka aamuisen punnituksen. Jos jättää päiviä väliin, on niin helppo alkaa livetä ja pian paino onkin taas nousu johteinen. Tämä koettu niin useaan kertaan etten enää jätä punnituksia väliin. Kiitos.
 
onnea painonpudotuksesta!
Ite pitäs tuolle ukkokullalle olla tukena painon pudotuksessa, tosin puolta pienempi määrä piisais.
mutta en voi olla kysymättä, paljon sulla on pituus ja paino nyt? ite entisenä painon vahtaajana ja liian laihana vaan kyselen.
en siis ikinä ole laihduttanut, olen koittanut kovasti nostaa painoa.
 
Millipidetär
onneksi olkoon ap! hieno suoritus, itsellä vasta edessä... 30 kiloa olisi tarkoitus karisuttaa :)
Minä sanoisin että onko teillä vaikka porkkana minulle tai jotain vihanneksia/hedelmiä jota voisin popsia jos joku välttämättä haluaisi tarjota...mieheni on kyllä sellainen kohteliaisuus-syömäri että varmasti pitäisi emännän tyytyväisenä minunkin puolesta :D
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Jessica Rabbit:
Kiitos onnitteluista kaikille onnittelijoille! Mä oon päättänyt kokeilla sitä hiivalääkekuurijuttua. Takuuvarmasti menee läpi. Yksi vaihtoehto olisi myös, että mä sanoisin että mulla EPÄILLÄÄN keliakiaa ja lääkäri on kieltänyt leivät ja muut. :snotty: Tiedän ettei saisi valehdella mutta hätä ei lue lakia :snotty: :D
Jos epäillään keliakiaa niin silloin ei saa jättää gluteenia pois ruokavaliosta koska mahdollinen suolinukkavaurio alkaa paranemaan eikä keliakiaa välttämättä löydetäkään.. ihan ot:na vaan. Paljon sun mitat muuten on, syömishäiriöltä vaikuttaa kun kerran pitää alkaa tommosia valheita keksimään... mut taidat tietää sen itsekin.
 
vieras
Ja tuosta mitä monet sanoo, että pitää josain vaiheessa alkaa kuitenkin syömään normaalisti. Niin onko se pulla ihan normaalia?

Minä en ihmettele yhtän lihavien määrää, kun pullaa pidetään pakollisena (pakkopulana :D ) kahvin kanssa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ja tuosta mitä monet sanoo, että pitää josain vaiheessa alkaa kuitenkin syömään normaalisti. Niin onko se pulla ihan normaalia?

Minä en ihmettele yhtän lihavien määrää, kun pullaa pidetään pakollisena (pakkopulana :D ) kahvin kanssa.
satunnainen herkkujen syönti on normaalia. Tuskin ap seitsemänä päivänä viikossa kyläilee...

Ja tuo valehtelu sen takia että ei tarvitse syödä, jokapäiväinen punnitus sun muut kyllä on alkavan tai jo puhjenneen syömishäiriön oireita :/
 
hiuko
alkoi juuri tuollaisella meiningillä syömishäiriö, eka laihduin ihanne mittoihin. Mutta se ei riittänyt ja vielä piti laihtua lisää. Alkoi oksentelu ja kaikki muu paska ahdistus ym ym..Sain elämäni tasapainoon muuttamalla elämän asennetta. Aina se häiriö on siellä alitajunnassa ei se pois lähde, vaikka elämä onkin muuten ihan mallillaan.
 
jos bmi on normaali, ni mitä sä vielä laihutat... hidasta tahtia hyvissä ajoin, ennen kuin käy oikeesti huonosti!! Tuo 30kg on huippu hieno saavutus.. nyt keskityt pitämään painosi siinä missä se nyt on!!!
 
vieras
Mitkä sun paino ja pituus on sitten, kun saavutat lopulta tavoitteesi?
Paljonko painat nyt?
Ihan vain uteliaisuudesta kysyn.
Soita etukäteen kyläilypaikkaan ja kerro, että sulla on tikka dieetti menossa, että emännälle tiedoksi, ettei sulle turhaan varaa herkkuja, vaan vaikka vihannes paloja, jos jotain haluaa tarjota. Kun ilmoitat etukäteen, ei emännällä ole varaa loukkaantua, vaikka et mitään söisikään.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
satunnainen herkkujen syönti on normaalia.
Mutta ei todellakaan pakollista!

Oikeesti, tuolla läskinsulattajat-ketjussakin valitetaan niin monesti että ei ole paino pudonnut ja selityksenä on kyläilyt ja synttärit. Joopa joo. Lihoohan sitä jos on sitä mieltä että jos tarjotaan niin aina otetaan.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Jessica Rabbit:
Kiitos onnitteluista kaikille onnittelijoille! Mä oon päättänyt kokeilla sitä hiivalääkekuurijuttua. Takuuvarmasti menee läpi. Yksi vaihtoehto olisi myös, että mä sanoisin että mulla EPÄILLÄÄN keliakiaa ja lääkäri on kieltänyt leivät ja muut. :snotty: Tiedän ettei saisi valehdella mutta hätä ei lue lakia :snotty: :D
Tarkista sitten ettei kyläpaikassa kukaan tiedä yhtään mitään keliakiasta. Kaikkihan sen tietää että jos EPÄILLÄÄN keliakiaa niin sillon nimenomaan PITÄÄ pitää tavallinen ruokavalio. Minkä hiivalääkkeen kanssa ei saa syödä hiilareita?
 

Yhteistyössä