Laihduttajan kyläilydilemma. Neuvoja?

Elikkäs miun brobleemani on seuraavanlainen. Olen päässyt laihdutustavoitteeseeni ja karistanut ylimääräiset 30kg ja ajattelin vielä jatkaa laihdutusta niin paljon kun vaan lähtee. Kotona syömiset on ok ja kaikki onnistuu hyvin ja sellaisissa kyläpaikoissa missä käydään usein (mummilat ja kaverit) mulle ei edes tarjota herkkuja ja jos tarjotaan, ymmärretään miksi en ota. Mutta ah ja voih, viikonlopun aikana meillä edessä kyläily parissa paikassa jossa käydään vähän harvemmin ja tiedän että ainakin toisessa kyläpaikassa emäntä ottaa nokkiinsa ja pahasti jos en ota kahin kanssa mitään laihariin vedoten. Tiedän että hän sanoo "Voithan sä nyt edes voileipää ottaa" tms ja en halua kenekään mieltä pahottaa mutten silti halua syödä mitään mikä mun ruokavalioon ei kuulu muutenkaan. Haluan todella nimittäin laihtua lisää. Ei sitten please kettuiluja... :snotty:
Nyt siis kysyn, mikä olisi hyvä ja uskottava syy kieltäytyä leivistä ja pullista ym? Onko jollain joku "oikea" syy miksi vaan kertakaikkiaan ei saa/voi syödä noita edellä mainittuja? Kiitos kaunis sinulle joka vastaat :)
 
Kaisa
Jaa-a, keliakia olisi oikea syy ;) Voisitko sopia miehesi kanssa, että otat lautasellesi jonkin pullan ja vaivihkaa murustat sen miehesi lautaselle? Tai kiedot lautasliinaan ja taskuun :D
 
Yleensä me ollaankin tehty niin että mä heivaan "pakkopullan" sen miehen lautaselle mutta tää toinen kyläilypaikka on niin pieni että tiedän emännän istuvan pöydässä koko ajan :snotty:
 
Tiukkapipo
Alkuperäinen kirjoittaja Jessica Rabbit:
Yleensä me ollaankin tehty niin että mä heivaan "pakkopullan" sen miehen lautaselle mutta tää toinen kyläilypaikka on niin pieni että tiedän emännän istuvan pöydässä koko ajan :snotty:
Tuskin se laihis siihen kaatuu jos kerran kylässä pullan syöt!
 
no
ei auta muu kun sitten hämäys siinä kesken kahvitteluiden. katsot ulos ikkunasta ja huudat jotain kattokaa ny .... ja sitten nopsaan viskaat sen pullan pöydän alle. ja jos niillä on koira niin se huolehtii loput.
 
Jos syöt yhden pullan tai leivän, niin ei se sun laihdutuskuuria tuhoa. Mä laihdutin joskus 10 kg (ja taas olis tarvetta :ashamed: ) ja satunnaisilla kyläreissuilla söin vähän herkkuja, eikä se vaikuttanut painonpudotukseeni mitenkään, kun muina päivinä viikossa söin terveellisesti. Vai onko sulla joku viljaton dieetti menossa ja siksi pullat hirvittää? Kerro sitten emännälle etukäteen, ettei pahastu. Jos kovin innokkaasti leipoo tietämättä, ettei vieraat voi syödä, niin tokihan sitä harmistuu, jos näkee kovan vaivan ihan turhaan.
 
Toinen tiukkis
Miksi sun pitäisi valehdella? Jäät kiinni kuitenkin jossain vaiheessa. Tosiasiassa en kyllä ymmärrä miksi et muka voisi yhtä voileipää syödä. Kyllä mä vähän kieroon kattoisin jos meille tulee eikä mikään mun vaivalla laittama kelpaa! Ei se sun laihis siihen kaadu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiukkapipo:
Alkuperäinen kirjoittaja Jessica Rabbit:
Yleensä me ollaankin tehty niin että mä heivaan "pakkopullan" sen miehen lautaselle mutta tää toinen kyläilypaikka on niin pieni että tiedän emännän istuvan pöydässä koko ajan :snotty:
Tuskin se laihis siihen kaatuu jos kerran kylässä pullan syöt!
Tätäpä minäkin.
Ei sen yhden kyläilykerran pullat kyllä sitä laihtumista estä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiukkapipo:
Alkuperäinen kirjoittaja Jessica Rabbit:
Yleensä me ollaankin tehty niin että mä heivaan "pakkopullan" sen miehen lautaselle mutta tää toinen kyläilypaikka on niin pieni että tiedän emännän istuvan pöydässä koko ajan :snotty:
Tuskin se laihis siihen kaatuu jos kerran kylässä pullan syöt!
No ei varmaan kaadu mutta en vaan halua syödä mitään sellaista lihottavaa. Mulla nousee paino niin helposti etten halua grammaakaan saada lisää. Punnitsen itseni joka aamu niinkuin kuuluu, ja koko päivä pilalla jos vaaka näyttää ei toivottua lukemaa :/
 
Toinen tiukkis
Ei joka aamu kuulu punnita. Mikä sellaista sitten olisi mikä sulle kelpaisi kylässä? Toi sun laihduttaminen kuulostaa hieman yli menneeltä. Tarkoitan tätä "koko päivä pilalla" kohtaa. :/
 
Sanot vaan, että noudatat tiukkaa ruokavalioo etkä voi joustaa. Ei kenenkään siitä pitäis suuttua. En mä ainakaan suuttuis. Ei mikään leipominen tai keksipaketin ostaminen niin työlästä oo, että pitää nokkiinsa ottaa jos ei vieraille maistu. Jääpähän sit itelle enmmän :p
 
Mä olen ottanut tavaksi punnita itseni aamuisin jotta huomaan onko joku edellisen päivän aterioista esim nostanut painoa, lisännyt nestettä ym. Näin pystyn hyvin estämään mahdollisen lihomisen ja painonnousun ja tietty laihtumaan lisää nyt kun se suurempi tavoite on jo saavutettu. Tiedän että ehkä surkuttelen painoa vähän liikaa, kokonaisuus kumminkin ratkaisee ja kadonneet sentin eikä pelkkä paino. Kumminkin jos paino on noussut niin kyllä siitä paha mieli tulee väkisinkin. Mä en oikein osaa sanoa mikä syötävä mulle kävisi, mulla on yleensä tarkkaan suunniteltu päivän ateriat joita noudatan ja yleensä kylässä juon vaan pelkkää kahvia, mutta tosiaan leipää ym hiilaripommeja en syö ollenkaan. J en tiedä miten vatsa reagoisi jos yhtäkkiä ottaisin leipää kun olen jo jonkun aikaa ollut ilman ja siksikään en oikein uskalla.. :/
 
Häh
ja herkkuja,
nimittäin niinhän tuossa käy jos et IKINÄ voi ottaa pullaa/kakkua/herkkua lihomatta. Johan sen sanoo järkikin että kohtuudella saa syödä kaikkea vaikka laihduttaa. Se on se päivän kokonaiskalorimäärä mikä ratkaisee!
Nimim. Painonvartijoissa 15kg laihduttanut enkä ikinä kylässä mistään kieltäytynyt
 
Alkuperäinen kirjoittaja Luksusta:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiukkapipo:
Alkuperäinen kirjoittaja Jessica Rabbit:
Yleensä me ollaankin tehty niin että mä heivaan "pakkopullan" sen miehen lautaselle mutta tää toinen kyläilypaikka on niin pieni että tiedän emännän istuvan pöydässä koko ajan :snotty:
Tuskin se laihis siihen kaatuu jos kerran kylässä pullan syöt!
Tätäpä minäkin.
Ei sen yhden kyläilykerran pullat kyllä sitä laihtumista estä.
Aivan. Syö sitten sinä päivänä vähemmän muuta.
 
Kyy
Mä kyllä ymmärrän sua. Itsellä sama ongelma.

Ja tosiaan, kyllä se yksi pulla kylässä voi toisten laihduttamisen kaataakin. Jos siitä sit vaikka repeää entisenlaiseen mässäilyyn tai vastaavaa. Tai jos niitä kyläilyjä onkin joka viikonloppu.

Sähän voit sanoo, että olit hiljan vatsataudissa eikä oikein vielä maistu ruoka, niin jätät nyt väliin.
 
päivien viemää
Alkuperäinen kirjoittaja Luksusta:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiukkapipo:
Alkuperäinen kirjoittaja Jessica Rabbit:
Yleensä me ollaankin tehty niin että mä heivaan "pakkopullan" sen miehen lautaselle mutta tää toinen kyläilypaikka on niin pieni että tiedän emännän istuvan pöydässä koko ajan :snotty:
Tuskin se laihis siihen kaatuu jos kerran kylässä pullan syöt!
Tätäpä minäkin.
Ei sen yhden kyläilykerran pullat kyllä sitä laihtumista estä.


Samaa yhdyn.Kyllä välillä saa pullan esim herkutella.
Elämän pitää jatkua entiselleen laihduttamisen jälkeen niinkuin jatkossakin.
Ja siinä kyllä pullan voi syödä,ei estä laihtumista tuo.
Ei ole mitään elämää jos ei edes pullaa uskalla syödä kylässä.
 
Mä oon joksus pari kertaa vedonnut siihen, et sori, aloitin just tiukan hiivalääkekuurin, jonka aikana pitää välttää ylimääräisiä hiilareita... :whistle: (ja tämä siis vain sellaisissa kyläpaikoissa, joissa tiedän, et ilman lääkärin määräystä ei saa olla ottamatta pullaa =) )

Ei ihan täys valhe. Oon mä ton kuurin oikeesti pari kertaa syönytkin. :saint:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jessica Rabbit:
Mä olen ottanut tavaksi punnita itseni aamuisin jotta huomaan onko joku edellisen päivän aterioista esim nostanut painoa, lisännyt nestettä ym. Näin pystyn hyvin estämään mahdollisen lihomisen ja painonnousun ja tietty laihtumaan lisää nyt kun se suurempi tavoite on jo saavutettu. Tiedän että ehkä surkuttelen painoa vähän liikaa, kokonaisuus kumminkin ratkaisee ja kadonneet sentin eikä pelkkä paino. Kumminkin jos paino on noussut niin kyllä siitä paha mieli tulee väkisinkin. Mä en oikein osaa sanoa mikä syötävä mulle kävisi, mulla on yleensä tarkkaan suunniteltu päivän ateriat joita noudatan ja yleensä kylässä juon vaan pelkkää kahvia, mutta tosiaan leipää ym hiilaripommeja en syö ollenkaan. J en tiedä miten vatsa reagoisi jos yhtäkkiä ottaisin leipää kun olen jo jonkun aikaa ollut ilman ja siksikään en oikein uskalla.. :/
Itsellä laihdutus menossa ja ihan mielenkiinnosta kyselen, että herkutteletko koskaan ja jos niin millä herkuttelet? Itse olen suonut itselleni herkkupäivän kerran kahdessa viikossa. Ja kylässä yleensä syön tavallisen pullan tai sit vaihtoehtosesti vaikka kääretortun siivun.
 
Ymmärrän täysin!

Itsekin syön herkkuja harvoin, silloin kun syön haluan syödä jotain itse valitsemaani mitä olen himoinnut. :p En todellakaan halua turhia ylimääräisiä kaloreita joistain kuivista korvapuusteista. Kai nyt kaikki ymmärtää tän päivänselvän asian?

Normaalisti minä vain jätän ottamatta, sanon että yritän välttää turhia sokereita. Nyt raskaana on helppo sanoa että sokerista tulee paha olo, koska se on totta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jessica Rabbit:
Mä en oikein osaa sanoa mikä syötävä mulle kävisi, mulla on yleensä tarkkaan suunniteltu päivän ateriat joita noudatan ja yleensä kylässä juon vaan pelkkää kahvia, mutta tosiaan leipää ym hiilaripommeja en syö ollenkaan. :/
Suosittelen kyllä ymmärtämään, mitä sinä suuhusi pistät? Miten edes päätät päivän ateriat. Kukaan ei käske mässäämään. Jos pisteitä lasket, niin etukäteen katso jonkun pullan tai keksin pojot. Samanlaisia ne kaikki ovat...

- jossain vaiheessa sun on syötävä normaalistikin ---
 
päivien viemää
Alkuperäinen kirjoittaja Häh:
ja herkkuja,
nimittäin niinhän tuossa käy jos et IKINÄ voi ottaa pullaa/kakkua/herkkua lihomatta. Johan sen sanoo järkikin että kohtuudella saa syödä kaikkea vaikka laihduttaa. Se on se päivän kokonaiskalorimäärä mikä ratkaisee!
Nimim. Painonvartijoissa 15kg laihduttanut enkä ikinä kylässä mistään kieltäytynyt

Samoin minä laihduttanut 10kg ihan itsekseni.
Eikä kilot ole takaisin tulleet.
Tein vain elämäntaparemontin,ihan kyllä voi pullan tai jotain muuta välillä suuhun pistää.
Pitää sitä saada nauttia välillä hyvääkin.
Elämä jatkuu laihduttamisen jälkeenkin entisellään.
 
päivien viemää
Alkuperäinen kirjoittaja Jessica Rabbit:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiukkapipo:
Alkuperäinen kirjoittaja Jessica Rabbit:
Yleensä me ollaankin tehty niin että mä heivaan "pakkopullan" sen miehen lautaselle mutta tää toinen kyläilypaikka on niin pieni että tiedän emännän istuvan pöydässä koko ajan :snotty:
Tuskin se laihis siihen kaatuu jos kerran kylässä pullan syöt!
No ei varmaan kaadu mutta en vaan halua syödä mitään sellaista lihottavaa. Mulla nousee paino niin helposti etten halua grammaakaan saada lisää. Punnitsen itseni joka aamu niinkuin kuuluu, ja koko päivä pilalla jos vaaka näyttää ei toivottua lukemaa :/

..joka aamu punnitset ? Miten niin kuuluu?
Ihan riittää kerran viikossa ja sama päivä esim maanantai
 

Yhteistyössä