Laiha mutta silti lihava :( Auttakaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mittanauha
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mittanauha

Vieras
Minulla on ongelma. Lopetin noin puoli vuotta sitten tupakoinnin, ja siirryin vuoden vaihteessa erittäin henkisesti/fyysisesti raskaasta työstä istumatyöhön.
Syyskuun jälkeen paino alkoi nousta (painoin ennen tupakoinnin lopettamista noin 49kg), mikä on hyvä asia, MUTTA vyötärön ympärykseni on tällä hetkellä 84cm !! Eli kaikki kasaantuu siihen. Painoni on tällä hetkellä noin 56kg ja pituus siis 167cm.

Olen käynyt marraskuusta lähtien salilla noin 3x vkossa, sekä 2x vko joko hiihto tai muu lenkki tunnin ajan. Mitään ei tapahdu, tuntuu, että vatsa vain jatkaa kasvuaan. Raskaustestinkin tein viime vkolla, negaa näytti.

Auttakaa mitä h#¤iä teen, tämähän kessi on jo yli riskirajojen! :( :(

Jos syöt paljon hapanta, se kait edesauttaa ko. tilannetta. Syö paljon vihanneksia ja Juo Vettä -pelkkää vettä noin litra min päivässä. Lisäksi ota kuitulisää vaikka iltaisin. Jo pitäisi auttaa. Tietty vatsalihaksia pitää myös treenata :)

Onko vyötärön ympärys heti herättyäsikin noin paljon? Syötkö mahdollisesti jotain elimistöllesi epäsopivaa joka turvottaa? Ihmettelen tuota ympärysmittaa, itse painan sinua 10kg enemmän, mutta vy on vain reilu 70cm...

empä ole kasvaimia tms ajatellut... En syö hapanta, kuin 2-4 ruisleipäpalaa/pv. Juon vettä ainakin 3l/pv. Miehelläni on personal trainerin tekemä ruokavalio, jossa makaronitkin punnitaan yksi kerrallaan, joten meillä syödään todella terveellisesti (kasviksia, broiskua, vain paistij.lihaa)
:(

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
empä ole kasvaimia tms ajatellut... En syö hapanta, kuin 2-4 ruisleipäpalaa/pv. Juon vettä ainakin 3l/pv. Miehelläni on personal trainerin tekemä ruokavalio, jossa makaronitkin punnitaan yksi kerrallaan, joten meillä syödään todella terveellisesti (kasviksia, broiskua, vain paistij.lihaa)
:(

Mene lääkäriin niin saat ainakin poissuljettua moisen... Meinasin vaan, et aika paljon liikuntaa ja tunnet sen vaan kasvavan.

Käytän ehkäisylaastaria, olen käyttänyt jo reilun vuoden.. Pitäskö mun siitä huolimatta tehdä uusi raskaustesti... Aamuisin vyötärö on ehkä 4-5cm pienempi, mutta jo puolilta päivin olo on kuin jalkapallolla. Vatsa on ihan pinkee ja kova kuin kivi!

Käytän ehkäisylaastaria, olen käyttänyt jo reilun vuoden.. Pitäskö mun siitä huolimatta tehdä uusi raskaustesti... Aamuisin vyötärö on ehkä 4-5cm pienempi, mutta jo puolilta päivin olo on kuin jalkapallolla. Vatsa on ihan pinkee ja kova kuin kivi!

kauanko se vatsa on semmonen ollut? ja millon sä teit testin?

koita syödä mahdollisimman paljon 'monounsaturated fat' pitoista ruokaa, sen on todettu auttavan nimenomaan vatsan seudulla olevaan läskiin. ja toiseksi, juot 3 litraa vettä päivässä, mikä on todella paljon. toki vettä pitää juoda paljon, mutta sinun tulee myös muistaa, että se myös turvottaa vatsan seutua ..

älä nyt panikoi..
tämä kuulostaa pahemmalta kuin on, mutta tsekkaa sellainen kuin vesikasvain.
se on ihan kait leikattavissa mutta voi aiheuttaa juuri tuollaista vatsan kasvua ja pinkeää sellaista. tiedän yhden joka juuri leikattiin. hyvin voi nykyisin, että ei huolta!

joltain sairaudeltahan tämä tuntus.. vaikka paino onkin noussu puoleen vuoteen noin 6kg, niin ei sen pitäs näin paljo vatsalla näkyä. Uskosin että vielä viime kesänä mitta oli 70cm, jopa alle... :(

lisään vielä, että vyötärö mitattu navan kohdalta. 2cm navan yläpuolelta mitta on 75cm!

Huomioi, että navan kohdalta mitattu mitta EI OLE vyötärön ympärys! Vaan vyötärö mitataan sen kapeimmasta kohdasta, eli voipi olla sinulla juurikin tuo 2 cm navan yläpuolelta ja näinollen virallinen vyötärönympäryksesi olisikin tuo 75 cm.

Mutta itse olen sinua tuhdimpi, 165/60 ja minun vyötärönympärys on n. 70 cm ja napa varmaan samaa luokkaa kuin sinulla (80-85) ja tunnen kyllä itsellänikin olevan turvotusta tai sitten ihan läskiä alavatsalla. Yritän ruokavaliolla ja liikunnalla saada turvotusta laskemaan ja polttaa rasvaakin, en tiedä onko normaalia...

niin olen miettinyt sitäkin, että kessin koon puolesta pitäisi kyllä jo liikkeitäkin tuntua jos olisin raskaana... ja olen yrittänyt kuulostella, mutta ei ole kuin ilmakuplia... :(

Yhteistyössä