Lähtisittekö töihin tällä palkalla, vaikka sen pitäisi olla isompi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miettii hän
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miettii hän

Vieras
Valmistuin juuri ja nyt olisi tiedossa työpaikka. Työ on periaatteessa koulutusta vastaavaa, mutta ei nyt täysin. Mun erityisosaamista tarvitaan kyllä kyseisessä työssä ja paikka sinänsä olisi hyvä tilaisuus 26-vuotiaalle vastavalmistuneelle näyttää osaamisensa. Mietin vain tuota palkkausta. Palkka olisi 3100e/kk, vaikka mun koulutuksella tuon tyyppisessä tehtävässä sen pitäisi olla vähintään 3500e/kk. Teenköhän typerästi, jos lähden "alipalkattuna" töihin...

Meidän alalta työllistyy kyllä tosi hyvin (eli siinä mielessä voisin hyvin odotella muitakin paikkoja) ja on tullut muitakin työtarjouksia, mutta itse työnkuva taas ei ole ollut niin kiinnostava muissa tarjouksissa.

Taidat vitsailla....jos olet vastavalmistunut, on syytä napata äkkiä kiinni tuommoinen paikka jos kerran tyrkyllä on! Haloo, varsinkin jos on mielekäs hommakin. Sisältö tulee pitkässä juoksussa tärkeämmäksi kuitenkin (että jaksaako joka aamu mennä iloisin mielin..)
Ainahan sitä palkkaa voi pyytää lisää kun on näyttänyt kyntensä.

Taidat vitsailla....jos olet vastavalmistunut, on syytä napata äkkiä kiinni tuommoinen paikka jos kerran tyrkyllä on! Haloo, varsinkin jos on mielekäs hommakin. Sisältö tulee pitkässä juoksussa tärkeämmäksi kuitenkin (että jaksaako joka aamu mennä iloisin mielin..)
Ainahan sitä palkkaa voi pyytää lisää kun on näyttänyt kyntensä.

Miksi vitsailisin? Meidän alalla vaan sen lähtöpalkan pitäisi olla isompi ja tuossa kyseisessä työssä on valtavasti vastuuta ja hommaa. Siihen nähden palkka on pieni, ei siitä mihinkään pääse.

Toikhan mä ymmärrän, että työn mielekkyys on tärkeä asia, mutta pitää myös miettiä sitä, että haluaako tukea järjestelmää, joka suosii alipalkkausta. Voisi nyt karkeasti verrata siihen, että joku on töissä esim. tarjoilijana viiden euron tuntipalkalla, vaikka tes:n mukaan sen pitäisi olla minimissään 7e. Periaatteessa sama juttu.

Tää on varmaan tyhmä kysymys mut ootko edes kysynyt voisiko palkka olla suurempi? Siis multa ainakin on aina kysytty palkkatoivetta ja koskaan ei ole tarvinnut alle tes:in tehdä.

Minä ottaisin työn vastaan. Hyvä palkka ja ainahan voit etsiä uutta paikkaa. Paljonko noissa muissa saamissasi työtarjouksissa on ollut palkka? Itse ainakin olen sellainen henkilö, että mieluummin työskentelen miellyttävässä työssä vähän pienemmällä palkalla kuin epämiellyttävämmässä hieman isommalla palkalla.

Olisiko sittenkin parempi että jäisit kotia odottelemaan uusia työtarjouksia ja hakemaan parempia hommia, kirjoitusasustasi huomaa sen että sinä et haluaisi mennä sinne duuniin niin jätä ottamatta se paikka, kyllä sinne joku muu menee joka on kiinnostunut tuosta palkasta.

Minä ottaisin työn vastaan. Hyvä palkka ja ainahan voit etsiä uutta paikkaa. Paljonko noissa muissa saamissasi työtarjouksissa on ollut palkka? Itse ainakin olen sellainen henkilö, että mieluummin työskentelen miellyttävässä työssä vähän pienemmällä palkalla kuin epämiellyttävämmässä hieman isommalla palkalla.

Eihän se nyt tarkkaan ottaen ole hyvä palkka, kun se on alle suositusten ja vastuuta ja hommaa palkkaan nähden liikaa. Muissa tarjouksissa lähtöpalkka on ollut sen 3500-3700e/kk. Niissä taas tehtävät ei niin mielenkiintoisia, mutta vastuuta ja työtä suhteutettuna palkkaan oikea määrä.

Ja kyllä mäkin periaatteessa olen valmis tekemään mielenkiinoitsta työtä hieman pienemmällä palkalla kuin epämiellyttävämpää isommalla palkalla. Kyse onkin nyt siitä, että silloin työn määrä tulisi olla myös pienempi ja vastuuta vähemmän. En tiedä, haluanko tukea osaltani tuollaista alipalkalla raatmista.

Eihän se nyt tarkkaan ottaen ole hyvä palkka, kun se on alle suositusten ja vastuuta ja hommaa palkkaan nähden liikaa. Muissa tarjouksissa lähtöpalkka on ollut sen 3500-3700e/kk. Niissä taas tehtävät ei niin mielenkiintoisia, mutta vastuuta ja työtä suhteutettuna palkkaan oikea määrä.

Ja kyllä mäkin periaatteessa olen valmis tekemään mielenkiinoitsta työtä hieman pienemmällä palkalla kuin epämiellyttävämpää isommalla palkalla. Kyse onkin nyt siitä, että silloin työn määrä tulisi olla myös pienempi ja vastuuta vähemmän. En tiedä, haluanko tukea osaltani tuollaista alipalkalla raatmista.

Alipalkalla raatamista?:O Just joo. 3100 euroo onkin ihan saatananmoista alipalkkausta. Mä ottaisin ton homman kiljuen vastaan. Saan 1300 euroa kuussa ja joka päivä raskasta hommaa jalkojen päällä ja ainainen kiire että revippä siitä. Jos ei kelpaa niin älä huoli kuule, kyllä sen joku joka haluaa töitä tehdä ottaa sen paikan.

Mä ottaisin vastaan tietty.

jos on joku yksityinen firma niin niillä tuskin on varaa maksaa samoja palkkoja kuin esim pörssiyhtiöillä. Mutta pienemmässä firmassa palkka voi nousta eri tyyliin kuin isoissa... itse voi enempi vaikuttaa siihen.

No kun se sanoo että työtä tulee tarjolle useasti ja sinne ei muita hakiljoita pahemmin ole ja palkka tulisi olemaan parempi eikä nykyisestä duunista pääsisi irtoamaan noin vaan, miksi se ottaisi sen työpaikan vastaan, ei kannattaisi ottaa.

Mä ottaisin vastaan tietty.

jos on joku yksityinen firma niin niillä tuskin on varaa maksaa samoja palkkoja kuin esim pörssiyhtiöillä. Mutta pienemmässä firmassa palkka voi nousta eri tyyliin kuin isoissa... itse voi enempi vaikuttaa siihen.

Mikään ei ole epävamempi duunipaikka kuin pörssiin tituleerattu firma, voittoa on tahkottava ja siinä ei työsuhteet paljoa paina kun irtiusanotaan.

Mikään ei ole epävamempi duunipaikka kuin pörssiin tituleerattu firma, voittoa on tahkottava ja siinä ei työsuhteet paljoa paina kun irtiusanotaan.
Ja palkkaakin maksetaan vain sen verran kuin on minimipalkka. Joka asiassa sästetään ja työntekijät ovat vain kertakäyttötavaraa. Yksityisissäkin firmoissa voi olla tiukkaa, mutta en silti alkaisi kehumaan pörssiyhtiöitä.

Ap:n ei olisi pitänyt panna summia aloitusviestiinsä, tulisi asiallisempia vastauksia.

Noin selvästi alipalkalla älä ryhdy mihinkään. Saatat päätyä firman alipalkatuksi työjuhdaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja cv:lla ei merkitystä;22979656:
No kun se sanoo että työtä tulee tarjolle useasti ja sinne ei muita hakiljoita pahemmin ole ja palkka tulisi olemaan parempi eikä nykyisestä duunista pääsisi irtoamaan noin vaan, miksi se ottaisi sen työpaikan vastaan, ei kannattaisi ottaa.

On muitakin hakijoita. Meidän alaa opetetaan miltei jokaisessa Suomen yliopistossa, joten porukkaa valmistuukin ihan mukavasti. Toisaalta kun sitä työtäkin on paljon tarjolla ja miltei jokainen valmistunut työllistyy. Sitä vain tarkoitin. En sitä, että hakijoita ei olisi, on niitä ja jokuhan sen huonoimmankin paikan aina lopulta ottaa.

Alkuperäinen kirjoittaja kokemusta täälläkin;22979702:
Ja palkkaakin maksetaan vain sen verran kuin on minimipalkka. Joka asiassa sästetään ja työntekijät ovat vain kertakäyttötavaraa. Yksityisissäkin firmoissa voi olla tiukkaa, mutta en silti alkaisi kehumaan pörssiyhtiöitä.

Yksityisistä pikkufirmoista löytyy pahimmat lainrikkojat ja hyväksikäyttäjät. Pörssiyhtiöiden tulee ainakin nimellisesti noudattaa lakia.

Yhteistyössä