Lähtisitkö sinä toiselle paikkakunnalle töihin.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rollolainen

Vieras
Olen ollut jonkun aikaa työttömänä ja töitä olisi, mutta joutuisin olemaan työn takia kotoa pois viikon kaksi kerrallaan ( matka sen verran ptikä ettei kannata yhden,kahden päivän takia lähteä matkustamaan) .Saisin varmaan sovittua varmasti pidempiä aikoja olla vapaalla.
Mieheni osaa ja pystyy kyllä hoitamaan lapset ( mun lapset on jo koulussa, joten hoitamista ei paljoa olekaan)

Mieli tekisi lähteä, mutta kun kuitenkin ajatus erossa perheestä on niin hirvittävä asia.

Mun äiti on ollu laivalla töissä koko ikänsä, oli n2v kotona kun mä synnyin ja lähti sit taas, oli aina 1vk laivalla ja 1vk kotona ja ei koskaan ollut mitään ongelmaa ja meillä on tosi hyvät välit. Äitekin on edelleen laivalla... Et kyllä mä sinuna harkitsisin lähtöä jos kerta ois mahd.olla sit pidempään kotonakin ja työ ois kivaa,eikä perheellä vastalauseita. :)

Kysyn sitten nän? kuinka moni hyväksyisi että mies teksii reisuhommaa ja olisi viikon , kaksi ehkä pidempäänkin poissa.

Meillä oli joskus sellainen tilanne, mies opiskeli noin 500km päässä eikä meillä ollut autoa

Viikko eli 5 päivää ois mahdollista mun mielestä. Olisihan se haastavaa ja raskasta molemmille vanhemmille, mutta jos työ on mielenkiintoista, niin... Voihan sitä kokeilla ja koeaikana helppoa purkaa työsuhde jos käy liian mahdottomaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
Kysyn sitten nän? kuinka moni hyväksyisi että mies teksii reisuhommaa ja olisi viikon , kaksi ehkä pidempäänkin poissa.

Meillä oli joskus sellainen tilanne, mies opiskeli noin 500km päässä eikä meillä ollut autoa

juuri näin! Jos mies tekee reissuhommaa, niin se on ok, mutta jos nainen tekee saman, niin johan on hirveä paikka...

Minä kannustan sinua tekemään siten, kuin hyvältä tuntuu! Jos mies ja lapset on hommassa mukana ja tukevat sinua, niin ei muuta kuin töihin vain! Sillä ei ole sitten enää mitään väliä, mitä muut ajattelee :)

Väliaikaisesti suostuisin miehenkin reissuhommiin, itse vaan en taitaisi edes haluta olla pois kotoa noin pitkiä aikoja. Mutta jos itse haluat, niin lähde ihmeessä, ei noita työpaikkoja ainakaan täällä päin liiaksi asti ole tarjolla.

Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:

Jos mun olis pakko, niin menisin toiselle paikkakunnalle. Jos voin valita, niin en.

Kun oli pakko, mies teki reissuhommaa. En tykännyt siitä eikä mieskään, mutta oli vähän niinku pakko.

Luultavasti en lähtisi. Tosin jos sen työputken jälkeen olisi pidempi vapaa, niin sitten voisin harkita. Ja on se paljon kiinni lasten iästäkin, jos pieniä, ala-asteikäisiä niin en todennäköisesti lähtisi mutta jos jo yläasteen ylimmillä luokilla/lukiossa, harkitsisin vakavasti. Onnea päätöksentekoon!

monipiippuinen juttu. Meillä mies tekee reisssuhommaa ja kyllä välillä on aikas haasteellisia hetkiä. Ja tottakai mekin järjestelemme asioita niin hyvin kuin mahdoliista lapsen parhaaksi ettei tämä joutuisi meidän valinnoista kärsimään ja sitten vanhemmalla ikää toteamaan että aina oli iskä poissa....itse en pystyisi lähtemään reissun päälle ja kyllä se miehellekin koville ottaa mut hyvä kun töitä on ja toivottavasti tulevaisuudessa hieman lähempänäkin. Tsemppiä teille!!

Kyllä mä lähtisin. Olen sivusta seurannut perhe-elämää, jossa äiti lähtee aina viikoksi toiselle paikkakunnalle töihin tai opiskelemaan..en ole varmaa, mihin juuri nyt. Ei mitään ongelmaa, lapset siis kouluiässä jo. Mutta jos parista viikosta puhuttaisiin, niin en lähtisi. Tai jos pidemmän aikaa poissa ja sitten olisi pidempi vapaa, niin ok.

täällä mies tekee reissuhommaa.... aluksi oli ma-viikonloppu-pe eli melkein kaksiviikkoa kerrallaan pois. ja sitten viikon kotona. nyt tekee rytmillä ma-to töissä. tämä lapsille huomattavasti mukavampi rytmi.toisaalta esim. hoidosta oli pojalla enemmän vapaata kun oli aina isin kotiviikon kotona isin kanssa.

eli voisin harkita jos mahdollista. eli mies tekis normi työtä ja tuosta saisi niin isoo palkkaa et kannattaisi lähteä.

ja olen lähtenyt!!! Täällä ei taida väki tietää mitä on olla pitkäaikaistyöttömänä. :( Viimeksi kävin 100 km päässä ja kuljin välin joka päivä. Kaikki mikä menee matkakulujen yli on plussaa, kun työkkärikorvausta en saa ollenkaan.

Olen myös pari kuukautta asunut kauempana ja viikonloppuisin vain (en joka viikonloppu) pääsin näkemään perhettä. Siinä tuli kyllä kova ikävä, ja pidemmän päälle en olisi jaksanut. Mutta aika hyvältä kuulostaa toi, että pystyisit itse järjestelemään työaikoja. Miten kaukana työ on ja olisko sulle sitten asunto siellä valmiina -ja kannattaisi vielä sen jälkeen?

Mieheni on tehnyt ulkomaankomennuksia yms. Samoin minä joudun paljon kiertämään maailmaa työni vuoksi....ei ole haitannut meitä tai perhettäni mitenkään. Lapsetkin ovat tykänneet kovasti tutustua eri kulttuureihin.