Lähtisitkö päivystykseen tässä tilanteessa? Onko normaalia :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huij
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huij

Vieras
Olen raskausviikolla 17, ja juuri huomasin että tulee ihan ruskeaa limaista/kokkareista pyyhkiessä tosi paljon. Monta kertaa pyyhin ja aina vaan tuli. :/
Kipuja ei ole. Tälläistä samanlaista tuli joskus viikolla 12 myös jossa oli kerran pikkuisen verta. Neuvolassa sanoivat että normaalia.

Tämä on kolmas raskaus ja aikaisemmin ei ole mitään tälläistä ollut.
Ja vuoto on pahan hajuista!!

Kyllä mä ainakin varaisin alkuviikosta ajan lääkärille. Ei tuo hiivalta vaikuta, siinähän vuoto on valkoista ja kokkareista ja EI haise. Sulla voi olla joku tulehdus menossa ja sehän ei ole hyvä?

Voi olla bakteeritulehdus. En nyt halua pelotella, mutta mulla huomaamaton (ja myös hoitamaton) bakteeritulehdus meni kohtuun ja kalvot puhkesi rv. 17. Se raskaus päättyi viikkoa myöhemmin.

Tässä raskaudessa oli sama juttu, tosin tulehdus löytyi ja saatiin antibiooteilla kuriin. Ainoa oireeni oli KERRAN hieman kellertävää, paksuhkoa limaa vessakäynnin jälkeen... Nyt menossa rv. 32.

No minä sinuna varmaan menisin apteekkiin ja ostaisin gynophilus-pakkauksen, joka ei siis ole varsinainen lääke, mutta tasapainottaa emättimen bakteeritasapainoa.

Rusehtava vuoto on vanhaa verta, limaisuus ja klönttisyys kertoo sen olevan kohdun suulta peräisin. Limatulppa saattaa olla juuri tuon näköinen. Kerrot, ettei kipuja ole, mutta kovettuuko kohtu rytmisesti? Tuollainen vuoto on aika yleistä kohdun suun "ärsytyksen" jälkeen, eli esin lääkärin tekemä sisätutkimus tai yhdyntä voi saada sen aikaan. Jos vuoto jatkuu runsaana, muuttuu kirkkaan veriseksi (aktiivinen vuoto) tai siihen liittyy kipua/supistuksia, niin silloin hakeutuisin päivystykseen. Muuten seurailisin tilannetta ihan rauhassa.