Lähtisitkö 2 kk ikäisen kanssa kylään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hissukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Hissukka

Aktiivinen jäsen
20.03.2005
2 833
1
36
Siis jos kyläpaikassa on lapset flunssassa... tässä mietiskelen. Olisi miehen kummitytön synttärit viikonloppuna, mutta siellä ollaan flunssassa, ja kummitytön äiti sanoi kyllä että ymmärtää hyvin jos ei lähdetä. Miten muut tekisitte...?

lähtisin. Tuon ikäinen ei vielä ole tekemisissä toisten lasten kanssa eikä koske leluihin ja taitaa nukkuakin suurimman osan ajasta. Ja vastustuskyky on parempi siihen kolmeen kuukauteen asti.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Tarviiko tuota edes kysyä? :o

No kuka mitenkin ajattelee... toiset pitää ylihysteerisenä jos yrittää flunssapaikkoja vältellä, toiset taas ehdottomasti ei lähtisi... mutta kyllä mä taidan vauvan kanssa ainakin jättää väliin, täytyy kysyä mieheltä haluaako lähteä yksin.

Hyvinkin todennäköistä tai ainakin kannattaa ajatuksissa varautua, että jonninmoinen flunssatartunta tulee. Jos olet valmis ehkä valvomaan vauvan lämpöä/kuumetta/tukkoista nenää ja sairastelua niin sitten menet, mutta jos se tuntuu ylivoimaselta niin sitten ei kannata. 2kk on aika pieni ja flunssa voi olla tosi kurja pienelle, mutta asioissa on puolensa, eli voi saada flunssan tietenkin mistä vaan nyt ja voi olla ettei saakaan sitä kylästä. Toisaalta on kiva kyläillä...virkistää kummasti sekä vaavia että äitiä. Kyllä muistan, kun itsekin olin saman tilanteen edessä 6kk sitten. Nyt ei flunssa enää ole ihan kamalaa kun vauva jo 8kk.

jokainen ei oo ihan hysteerinen tuon flunssan takia.ei se monellekkaan ole este pitää synttäreitä jos joku pikku nuhanen vaivaa.en tosin tiiä kuin kova influenssa siellä riehuu mutta se on sitten jokaisen oma asia pitääkö kekkereitä vai ei.mutta voihan se räkätauti iskee esim.kaupassa ym. vauvaan eli jos on tullakseen ni kyllä tulee muualtakin.

Alkuperäinen kirjoittaja Pilkettä:
Hyvinkin todennäköistä tai ainakin kannattaa ajatuksissa varautua, että jonninmoinen flunssatartunta tulee. Jos olet valmis ehkä valvomaan vauvan lämpöä/kuumetta/tukkoista nenää ja sairastelua niin sitten menet, mutta jos se tuntuu ylivoimaselta niin sitten ei kannata. 2kk on aika pieni ja flunssa voi olla tosi kurja pienelle, mutta asioissa on puolensa, eli voi saada flunssan tietenkin mistä vaan nyt ja voi olla ettei saakaan sitä kylästä. Toisaalta on kiva kyläillä...virkistää kummasti sekä vaavia että äitiä. Kyllä muistan, kun itsekin olin saman tilanteen edessä 6kk sitten. Nyt ei flunssa enää ole ihan kamalaa kun vauva jo 8kk.

Joo, hyvin kiteytetty. =) Tämän ikäiselle kun ei voi antaa vielä edes särkylääkettä ilman lääkärikäyntiä. :/

mitä enempi pitää vauvaa pumpulissa, suojelee bakteereilta, desinfioi ja keittää päivittäin tutteja ja pulloja, sitä herkemmin vauva sairastuu taudeille. Tässä hieman kyllä asian vierestä....

Niin ja minä olin sitten niitä äitejä, joka yritti vimoseen asti vältellä flunssia ja kyläpaikkoja jossa sitä on...mutta kuitenkin se sitten tuli. Onneksi vasta joskus lähemmäs puolivuotiaana, kun ei enää pelkästään maitoa juonut. Jossain vaiheessa huomasin kyllä, että eihän tässä voi mihkään mennä, kun kokoajan on joku jossain kipeä....Mutta joo, noin pieni, niin en ois mennyt minäkään.

Yhteistyössä