LAHTI! Ankkuri/Niemi/Ruoriniemi?

  • Viestiketjun aloittaja alkuper.
  • Ensimmäinen viesti
"Outsa"
Asuin muutaman kuukauden ankkurissa ja aikamoinen vilske siinä käy,kun satama ja sibeliustalo ihan vieressä. Parveke oli tielle päin ja hyvin kuului autojen äänet sisälle. Ei kuitenkaan haitannut elämistä. Paavolan kaupat on lähellä ja siellä tuli käytyä usein. Samoin kesäisin oli kiva käydä siinä satamassa ja pikku veskulla. Mekään ei saatu lapselle hoitopaikkaa läheltä vaan todella kaukaa.
 
alkuper.
Aika kallista näyttää olevan, mutta on niin kivan näköistä seutua että taidetaan harkita. Harmi tuo päiväkotien tilanne. Entäs millaista on noin muuten, ei kai mitään häiriöitä tai ongelmia? Onko paljon vuokrataloja?
 
"Hmmm"
Itse en muuttais, kesälläistuin tunnin siinä yhden talon pihassa istuin ja katselin sitä touhua. Aivan järkyttävää kieltä sellaiset 6-8 vuotiaat lapset puhuivat ja käyttäytyivät todella huonosti. Jos mulla ei olis lapsia niin sitten voisin muuttaa.
 
[QUOTE="Hmmm";22817253]Itse en muuttais, kesälläistuin tunnin siinä yhden talon pihassa istuin ja katselin sitä touhua. Aivan järkyttävää kieltä sellaiset 6-8 vuotiaat lapset puhuivat ja käyttäytyivät todella huonosti. Jos mulla ei olis lapsia niin sitten voisin muuttaa.[/QUOTE]

:LOL: ja tän perusteella kannattaakin teilata koko melko laaja alue.
Meidän talossa ei asu muita lapsiperheitä. Plussa vai miinus, sitä voi miettiä.
 
alkuper.
[QUOTE="Hmmm";22817253]Itse en muuttais, kesälläistuin tunnin siinä yhden talon pihassa istuin ja katselin sitä touhua. Aivan järkyttävää kieltä sellaiset 6-8 vuotiaat lapset puhuivat ja käyttäytyivät todella huonosti. Jos mulla ei olis lapsia niin sitten voisin muuttaa.[/QUOTE]

Wau, tunnin istuit ja lapset oli kamalia, oliko ne varmasti "paikallisia"?
 
"Hmmm"
:LOL: ja tän perusteella kannattaakin teilata koko melko laaja alue.
Meidän talossa ei asu muita lapsiperheitä. Plussa vai miinus, sitä voi miettiä.
Arvasin, että joku älähtää:) Mutta tämä kyseinen talo minkä pihassa istuin, on siis vuokratalo ja ihan siinä sibeliustalon lähellä, eli Niemen puolella, Ruoriniemeen siitä tosiaankin on matkaa ja siitä alueesta mulla ei ole kokemusta.
 
Mep
Aika kallista näyttää olevan, mutta on niin kivan näköistä seutua että taidetaan harkita. Harmi tuo päiväkotien tilanne. Entäs millaista on noin muuten, ei kai mitään häiriöitä tai ongelmia? Onko paljon vuokrataloja?
Ankkurin alueella on nimenomaan paljon vuokrataloja. Ystäväni työskentelee lastenpsykiatrian puolella avohoidossa, kommentoi aluetta "uudeksi Liipolaksi". Eli työttömyyttä ja siitä sikiäviä ongelmia...
Myöskin venäläisten suosima alue. Kuka sitten siitä tykkää.

En muuttaisi vaikka satama alueena onkin kaunista seutua. Lähin Kivimaan koulu on homekoulu (korjattu jotenkin, mutta ongelmat jatkuvat).
 
"Hmmm"
Ja tää oli mun mielipide, mähän olen niin kauhea ihminen, että en muuttais senkään takia, kun osa niistä kauheasti käyttäytyvistä lapsista oli mamuja. Niitähän ei saa arvostella vaikka kiusaisivat koko kylän muita lapsia. Jokainen meistä tekee omat päätöksensä asuinympäristönsä suhteen ja kysyit mielipiteitä niin omani annoin. Joku muukin tässä ketjussa oli ilmeisesti samaa mieltä kanssani, en ainakaan myönteiseksi kuvittele vertausta RantaLiipolasta...
 
"malla"
Ruoriniemessä on ainakin vuokrataloja, aikanaan kävimme yhtä asuntoa katsomassa (en nyt muista oliko joku SATO tms.) Mutta päädyimme ottamaan mielummin lainaa ja ostamaan oman talon rauhallisemmalta alueelta. Tuo aluehan on tietojeni mukaan rakennettu vanhan kaatopaikan päälle? Ja eipä kovin rauhallista myöskään ollut :/ Ja mahtaa tehtaistakin hyvät "haju" haitat tulla :(
 
Ankkurin alueella on nimenomaan paljon vuokrataloja. Ystäväni työskentelee lastenpsykiatrian puolella avohoidossa, kommentoi aluetta "uudeksi Liipolaksi". Eli työttömyyttä ja siitä sikiäviä ongelmia...
Myöskin venäläisten suosima alue. Kuka sitten siitä tykkää.

En muuttaisi vaikka satama alueena onkin kaunista seutua. Lähin Kivimaan koulu on homekoulu (korjattu jotenkin, mutta ongelmat jatkuvat).
no lahdes ei taida olla koulua enää missä ei hometta olis. Kivimaata on korjattu nyt melkein sen ajan mitä ollaan asuttu täälä eli sen 6,5v ja nyt kiveriö meinataa lopettaa koska sielläkin on hometta.
 
Viimeksi muokattu:
"malla"
Sanon vielä sen kun lapseni silloiselta hoitajalta kysyin tämän paikkakunnan asuin alueista, oli hänellä selkeä mielipide paljasjalkalaisena Lahtelaisena ;)
Liipolan asukkaat muuttaa "paremmalle" alueelle eli rantaliipolaan ja siitä se nimikin,
näin on taas yksi hyvä asuinalue sijainniltaan pilattu.
 

Yhteistyössä