Lahjojen ostosta tuli

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mieleen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mieleen

Vieras
Toisesta ketjusta siirryn tähän..siis tuli mieleen lahjojen ostosta. Minulla on ystäviä jotka toivoavat lahjaksi mm. pentikkiä, arabiaa ja iittalaa. Olen vienyt heidän toivoamia astioita lahjaksi. Itsekin kerään tiettyä arabian sarjaa ja pentikkiä, mutta heidän puoleltaan lahjat ovat jotain tosi halpiskamaa jopa sellaisia, joita saa ilmaiseksi postimyynnistä.
Onko muilla samantyyppisiä kavereita? Kaverit siis toivoavat aina jotain kallista, mutta itse taasen ostavat jotain aivan "pilipalia".. siis sellaista mitä he eivät itsekään käyttäisi.

Oletko sä sit ite toivonut heiltä lahjaksi sitä mitä keräät?
No me ei oikeestaan sen kummemmin kavereille lahjoja ostella ellei nyt pyöreitä täytä tai sit jotain häälahjana tai jotain.
Mutta siis ostan mielummin sitten sitä mitä ystäväni kerää.
Musta on hölmöä ostella jotain sellaista mitä tiedän että toinen ei kerää...

Alkuperäinen kirjoittaja Riivinrauta:
Oletko sä sit ite toivonut heiltä lahjaksi sitä mitä keräät?
No me ei oikeestaan sen kummemmin kavereille lahjoja ostella ellei nyt pyöreitä täytä tai sit jotain häälahjana tai jotain.
Mutta siis ostan mielummin sitten sitä mitä ystäväni kerää.
Musta on hölmöä ostella jotain sellaista mitä tiedän että toinen ei kerää...

Niin onhan mullakin tietyt sarjat, mitä keräilen ja ihmiset tietävät kyllä....

Alkuperäinen kirjoittaja onhan näitä:
tulipa mieleeni ns. ystäväni, joka osti minulle lahjaksi siniset kynttilänjalat, vaikka satavarmasti tiesi, etten käytä sinistä sisustuksessa ...

Samantyyppisiä juttuja minullekin käynyt.
Joku aika sitten sain käsiketjun, joka oli jotain rihkamaa, joka oli kuitenkin laitettu kultasepänliikkeen laatikkoon. Ja käsiketju oli ollut jo rikki, mutta varovaisesti korjattu. Kun laitoin käteeni, rikkui heti, koska se pieni tappi, jolla oli yritetty korjata , tippui heti.

Alkuperäinen kirjoittaja mieleen:
Itse en ole kuitenkaan tällaiseen sortunut vaan olen halunnut ostaa kunnollista ja laadukasta, mutta katsoo nyt mitä jatkossa teen.

Mä varmaan siirtyisin tuossa tilanteessa sellaisiin lahjoihin jotka ovat kulutustavaraa, en enää keräisi heille mitään merkkitavaraa. Jotain syötävää, viiniä, kukkia jne. sellaista joka häviää käytön jälkeen eikä jää nurkkiin pyörimään.

Alkuperäinen kirjoittaja x:
Alkuperäinen kirjoittaja mieleen:
Itse en ole kuitenkaan tällaiseen sortunut vaan olen halunnut ostaa kunnollista ja laadukasta, mutta katsoo nyt mitä jatkossa teen.

Mä varmaan siirtyisin tuossa tilanteessa sellaisiin lahjoihin jotka ovat kulutustavaraa, en enää keräisi heille mitään merkkitavaraa. Jotain syötävää, viiniä, kukkia jne. sellaista joka häviää käytön jälkeen eikä jää nurkkiin pyörimään.

On hyvä idea :) Kiitos!

Yhteistyössä