Ole onnellinen, että pystyt järjestämään itse joulun lapsellesi. Ostamaan ruuat/herkut, ja ne odotetuimmat lahjat.
Kaikilla ei ole niin ruusuinen tilanne, eikä se aina johdu pelkästään siitä lasten määrästäkään. Et voi tuomita toisten elämää, jos et siitä mitään tiedä. Itsekin olimme (olemme 6 henkinen perhe jossa molemmat olivat työttöminä) viime jouluna todella tiukilla, ja saimme hyvämieli-keräyksen lahjakortin ja joulupuu-lahjat lapsille, ja olin niistä todella kiitollinen. Nyt kun kuluvan vuoden aikana työllistyimme molemmat, saamme itse tietenkin laitettua kivan joulun, ja veimpä kaksi pakettia tuohon keräykseenkin.
Ei se aina ole siitä kiinni, montako lasta tekee, ja kuitenkin, ne jo olemassa olevat lapset ovat vanhemmilleen rakkaita, ja heille haluaa tarjota jouluna edes jotakin, olkoonkin ne sitten raha-avustuksilla hankitut ruuat, ja muiden ostamat/lahjoittamat paketit. Pääasia että lapsilla on joulu ja hyvä mieli.
Mä oon todella onnellinen, että Suomessa on tahoja, jotka avustavat taloudellisesti (tai muuten) vaikeuksissa olevia perheitä, ja on ihanaa, että löytyy ihmisiä, jotka suurella sydämellä lahjoittavat rahaa/lahjoja vähävaraisille.
Ja mitä se sulta on pois, jos joku saa avustuksia ja lahjoja? Jos olet itse pienituloinen ja koet että joudut selkänahastasi repimään lapsillesi joululahjat ja ruuat, hae sinäkin avustusta. jos taas olet hyvätuloinen, ja saat helposti tehtyä lapsillesi joulun, ole onnellinen siitä. Ja koita suoda muillekin hyvä joulumieli, ja ymmärtää etteivät kaikki ihmiset ole samassa tilanteessa kuin sinä.