Lahjoitus exälle!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ymmyrkäinen o-:
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

ymmyrkäinen o-:

Vieras
Sai mies mut haukkomaan henkeään, kun rupesi ääneen pohtimaan, josko hän antaisi "muutaman tonnin" entiselle naisystävälleen "korvaukseksi siitä, että nainen oli joutunut myymään kaikki omat huonekalunsa, kun muutti hänen luokseen". Haloo! Jos kamat ei mahtunu miehen kämppään aikoinaan, ni mikä pointti miehellä on korvata jotain sellaista, mistä nainen on jo saanut korvauksen kamat myydessään (ja sit saanu ilmatteeks käyttää miehen kamoja).

Nainen on ostamassa omaa kämppää (ja tietysti pyysi mun miestä katsomaan sitä kanssaan) ja mies "keksi", että nythän nainen tarttee uusia huonekaluja... Juu, ne on ollu jo 2 vuotta erossa ja ex on asunu vuokralla nää pari vuotta. Eiköhän se saa ihan ite hankittua huonekalunsa ym. jos kämppään ottaa pankkilainankin.

...minunkin exä olisi ollut noin mukava ja ajattelevainen - sen sijaan hän jätti oman osuutensa lainoista (oli molempien nimissä ja maksoin erotessa oman osuuteni pois) maksamatta ja nyt on hänenkin osuutensa minun niskoillani.

Hah, mitä tiukkapipoja! Minäkin muutin aikoinaan pieneen yksiöön yhteisestä suurehkosta OK-talosta, kun ex-vaimo alkoi heilastella vieraiden miesten kanssa.

Yksiöön ei mahtunut kuin sänky, tv, pieni pöytä ja pari tuolia. Nekin ostin kirpparilta, että OK-talon kalustukseen ei olisi jäänyt ikäviä aukkoja.

Sittemmin muutin yhteen uuden naisen kanssa ja hankimme yhteisen asunnon. Nyxä olisi halunnut, että haemme joitakin huonekaluja, mattoja, tauluja yms. entisestä talostani. Meinasi tulla kova riita kun sanoin, että siitä huushollista en ole vailla yhtään mitään! Mutta mitään ei haettu. Ja sillä siisti.

ai niin, jäi mainitsematta, että se ex vei kuitenki miehen kämpästä miehen ostamat: sohvan, keittiön pöydän, sängyn, peittoja ym. Siis nainen ei ostanu siihen talouteen mitään muuta ku ruokaa joskus! Ei toisinsanoen miehen siivellä ja kulutti koko palkkansa omiin vaatteisiinsa ja hienosteluun. Ei jättäny mitään säästöönkään. Pitäiskö miehen sit säälistä lahjottaa exälle jotain, vaikka se on ihan ite ollu tyhmä ja kuluttanu kaiken???

Alkuperäinen kirjoittaja alkup.:
ai niin, jäi mainitsematta, että se ex vei kuitenki miehen kämpästä miehen ostamat: sohvan, keittiön pöydän, sängyn, peittoja ym. Siis nainen ei ostanu siihen talouteen mitään muuta ku ruokaa joskus! Ei toisinsanoen miehen siivellä ja kulutti koko palkkansa omiin vaatteisiinsa ja hienosteluun. Ei jättäny mitään säästöönkään. Pitäiskö miehen sit säälistä lahjottaa exälle jotain, vaikka se on ihan ite ollu tyhmä ja kuluttanu kaiken???

Huh! Onneksi et ole minun eukko! Tuollaista niuhottajaa en kestäisi päivääkään.

Olen ap kyllä sun "puolella" tässä asiassa. Siis mitä helvetin järkee on ukolla maksella jonku vanhan hoidon uusia huonekaluja? Kyllä varmaan itsekin saisin hepulin jos mies alkaisi mulle vastaavaa ehdottamaan, vaikka omia rahojaanhan hän siihenkin koloon syytäisi. Helvetti sentään! Rajansa se on silläkin, mihin nyxältä vaatii ymmärrystä.

Mahtoi olla varsinainen laatureikä miehesi exä, kun vuosia jälkeenpäinkin tekee mieli maksaa...

Vanhanenkin lahjoitti Kuroselle 3000 euroa, sillä tuskinpa saa rahojaan takaisin. Terapiarahoja ei sentään suostunut maksamaan.

Parasta olisi hoitaa suhteen aikana, tai viimeistään heti erotessa kaikki talousasiat. Mitä niitä jälkikäteen enää miettimään.

Toisaalta, tuo raha-asia ei periaatteessa sinulle kuulu, jos ette yhteistaloudessa yhteisillä rahoilla elele.

Otahan ap pari rauhoittavaa ja hengähdä välillä. Jos noin raivoot ukollesikin, niin se menee ja antaa ne rahat exälleen ihan piruuttansakin.. Ellei sit ole ihan tossukka, kun on tollasen kiukkupussin kanssa.. Miehesi on varmaan kiltti ihminen ja haluaa auttaa ihan hyvää hyvyyttään, kun kerran on väleissä exänsä kanssa, joten jos se raha ei tee lovea miehesi kukkaroon, niin mitä sillä on väliä? On toki eri asia, jos kysessä on teidän yhteiset fyrkat ja raha on tiukilla.. Mutta, joka tapauksessa, happea välillä!

Ymmärän tietyllä tavalla jos ärsyttää, jos miehesi ja exä jakoivat omaisuuden suht järkevästi erotessaan niin en tajua miksi miehesi antaisi hänelle huonekalurahaa?! mutta jos exä ei mitään saanut mukaansa ja oli ennen yhteenmuuttoa myynyt omat kamansa, niin miksikäs mies ei voisi jelppiä huonekaluhankinnoissa jos vaan varaa on? Jos teillä ei suhteessa muuta ongelmaa ole niin älä hyvä nainen tee kärpäsestä härkästä:)

Kaveripiirissä olen seurannut muutamia eroja joissa omaisuuden jako on saanut lähinnä koomisia piirteitä. Kaverin ex-mies on vielä parin vuoden kuluttua heidän erostaan käynyt rinkumassa kadonneita tavaroitaan kuten juustohöylää, pelikortteja ja vanhoja maalipurkin jämiä. Imurista myös tappelivat melkein verissä päin: kaveri olikin tuuminut että pannaan puoliksi sitten, otatko letkun vaiko imuriosan?! kaveri sai sitten imurin pitää itsellään kokonaisena:) Ilmeisesti tuossakin asiassa näkee sen miten kovasti jotkut ihmiset rakastavat maallista mammonaa, miehellä ei todellakaan ole pikkurahan puutetta...

No, voi veee! Jos mies on yhdestä verenimijästä päässyt, niin nyt tuntuu toinen olevan kuppaamassa. Tappelevat vissiinkin miehen rahoista kuin kurjat rakkikoirat luusta.

Anna ukon tehdä omilla rahoillaan ihan mitä haluaa!

No kyllä minäkin olisin aika tyrmistynyt, jos mies edes miettisi jotain tuollaista. Ihan vapaaehtoisestihan se nainen luopui huonekaluistaan ja varmaan sai vähän rahaa kun myi ne. Olisi laittanut ne johonkin varastoon talteen sitten jos olivat nin arvokkaita.

En minä ainakaan ex-tyttöystävänä kokisi, että mies olisi minulle velkaa jostain kauan sitten myymistäni huonekaluista. Kyllä omaisuudenjako pitää tehdä siinä eron yhteydessä ja antaa sitten asian olla. Jos jotain exän tavaroita sattuu vielä parin vuoden päästä löytymään kaapin perältä niin tottakai ne voi palauttaa jos toinen ne haluaa, mutta siinä kaikki.

Jos mies on suhteessa uuden naisen kanssa ja alkaa jakelemaan rahojaan vanhoille hoidoille, niin minä naisena miettisin vakavasti viitsinkö tuollaista miestä enää kauaa katsella. Miehellä on selvästi vielä kova hinku tuon naisen kainaloon. Miksi muuten kaksi vuotta sitten eronneet ihmiset joista toisella on uusi vakava suhde menevät yhdessä katsomaan toisen uutta kämppää? Ei ole puhtaat jauhot pussissa, sanokoot jeesustelijat mitä hyvänsä.

Onhan noita eri mielipiteitä. Enpä minä ole mieheni rahojen vartija, periaate vaan nostaa karvat pystyyn. En ole edes sanonut mitään asiasta miehelle, katson vaan, miten hän toimii. En kiukuttele asiasta miehelle, purin ajatuksiani siksi tänne palstalle.

Ja kun todellisuudessa nainen vei lähtiessään ihan "kiitettävästi" miehen hankkimaan omaisuutta (miehen luvalla) ja mies sitte osti taas tilalle uudet huonekalut... Ex ei siis ostanut mitään kamoja yhteiseen talouteen, vaan kaikki rahansa laittoi itseensä ja mies käytännössä elätti naisen (asunto oli miehen, sähköt, yv, vesimaksut, puhelin, netti...) vaikka molemmat tienasivat melko saman verran.

Ex se on miehen perässä edelleenkin, oli päivystäny miehen oven takana monena päivänä, että saisi "palauttaa" muutaman valokuvan. Mies totesi siihen, että "mikset laittanu postilaatikkoon????" Ex vaan halusi tavata jollain tekosyyllä miehen. Mies kertoo aina mulle, kun ex ottaa yhteyttä, koska on sovittu, ettei niitä salailla. Hyvä niin, salaisuudet tästä vielä puuttuiskin.

Ja: mies ei ehtiny lähtee kattomaan sitä kämppää, kun ex pyysi, mutta olis varmaan menny, jos olis ollu sillon vapaalla.

Kyllä noita exiä on joka lähtöön. Ihmettelen suuresti, miten joillain naisilla on pokkaa vaatia ex mieheltään itsensä elatusta ja hoitoa, varsinkin, jos miehellä on jo uusi nainen. Kyllä miehelläkin pitäisi sen verran järkeä olla, että huolehtii nykyisestä naisesta, eikä eksästä. Voi hyvänen aika, ihan vihaksi pistää tuokin tapaus. Jotkut naiset todella kuvittelevat olevansa maailman napoja, miesten täytyy heille maksaa kaikki. Elättää heidät suhteen aikana ja vielä suhteen jälkeenkin. Itse en tota menoa katsoisi. Olen tässä etsinyt niin kauan miestä, joka ei ole "velvollinen" huolehtimaan taloudellisesti eksästään tai palvelemaan pilalle hemmoteltua siskoaan ja nyt olen sellaisen vihdoin löytänyt. Itse en ole ikinä mitään palveluja tai rahaa eksiltäni vaatinut, enkä vaadi.

Miehes on idiootti, ainakin ihmissuhteissaan. Miksei se sano sille eksälleen suoraan että me ollaan erottu aikoja sitten ja mulla on uusi muija joka ei tykkää että sä jatkuvasti lorvit nurkissa, joten lopetat nyt se perässä ravaamisen hyvän sään aikana. Jos mies haluaa jotain kipurahoja jakaa, niin olis antanu sille muijalle tasotusta heti eron aikaan eikä kaks vuotta myöhemmin. Ja tosinuija menee vielä sulta kyseleen että kantsisko antaa vanhalle hoidolle rahaa, ei hyvää päivää mikä ääliö.

Miehen olisi ainakin pitänyt älytä pitää mölyt mahassaan ja maksaa ne rahat hiljaa sille naiselle, jos kerran oli erosta niin huono omatunto että sitä vielä kahden vuoden päästäkin maksellaan pois. Ei ole mitään järkeä ilmoitella tai kysellä nykyiseltä tuollaisesta asiasta, epäilyksiä ja pahaa verta se vaan saa aikaan.

Olipas kiva termi teillä, "vanha hoito"... Jos minun ex-mieheni nykyinen naisystävä (joka on muuten varsin mukava ihminen) kutsuisi minua exäni "vanhaksi hoidoksi", loukkaantuisin! Entinen vaimo tai ex-vaimo on paljon soveliaampi sana. Tämä nyt meni alkuperäisen kysymyksen ulkopuolelle ja henkilökohtaisesti jaoimme kyllä omaisuutemme avioeron sattuessa, emmekä ole alkaneet vuosien kuluttua huutelemaan, että nyt tarttis rahaa uusiin huonekaluihin...

Kyllä sellainen nainen joka vielä kahden vuoden eron jälkeenkin yrittää nyhjätä miehen kainalossa ansaitsee tittelikseen "vanha hoito". Rehti nainen jättäisi rauhaan tai olisi puheväleissä sekä miehen että nykyisen kanssa jos yhteyttä haluttaisiin pitää.

Minä siis tarkoitin ylipäätään tuota "vanha hoito" -termiä! Kyllä parinkymmen yhteisen vuoden jälkeen "vanha hoito" kuulostaisi jotenkin kornilta ja tylsältä. Ja kuten sanoin, me jaoimme omaisuutemme avioeron yhteydessä, emme muutamaa vuotta sen jälkeen ja kuten myös sanoin, emme ole alkaneet vuosin kuluttua rahaa uusiin huonekaluihin pyytelemään. Muuten kyllä juttelemme, kun törmäämme, eli vihoissa ei olla.

Mie erosin venakosta. Yhtenä päivänä kun tulin kotiin, oli kaikki huonkekalut viety kämpästäni. Myöhemmin sain tietäää, että tämä on yleinen käytäntö, et exä tyhjentää kämpän, siis venakoilla ja virottarilla.

Alkuperäinen kirjoittaja Justiinsa juu:
Kyllä sellainen nainen joka vielä kahden vuoden eron jälkeenkin yrittää nyhjätä miehen kainalossa ansaitsee tittelikseen "vanha hoito". Rehti nainen jättäisi rauhaan tai olisi puheväleissä sekä miehen että nykyisen kanssa jos yhteyttä haluttaisiin pitää.

Jep! Jos (ja kun) tää ex-naisystävä, ei siis ex-vaimo edes, soittaa miehelle ja mies mainitsee, ettei ehdi nyt auttaa exää, koska on tulossa mun luokse, ni ex kiljuu puhelimeen "älä sano enää mitään, mä en haluu kuulla siitä (eli minusta) mitään!" Eli mies ei sais edes mainita, että mieluummin tulee mun luo kuin noudattaa exänsä pyyntöjä. Auta armias, jos joskus ex tulis meitä vastaan, ni nainen varmaan sais hysteerisen kohtauksen.

Mies ei tietenkään halua aiheuttaa mitään kohtausta, joten me ei kuljeta niissä paikoissa, jossa ex käy (eli tanssimassa/ syömässä). Mua vähän nyppii, koska mies haluaa olla niin empaattinen exäänsä kohtaan. Hitto, onhan silläkin ollu miesystäviä, miks miehellä ei sais olla mua????

Alkuperäinen kirjoittaja Ei niuho nainen:
Miehesi on varmaan kiltti ihminen ja haluaa auttaa ihan hyvää hyvyyttään, ...
Tämä oli kyllä jo päivän paras.... tuossa tapauksessa ap.n kannattaisi jättää koko äijä exänsä armoille.

Yhteistyössä