Lahjoitetaan-palstasta kummaksuntaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kettuuntunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kettuuntunut

Vieras
Olen itse lahjoitellut paljonkin palstan kautta vaatetta ja tavaraa, saanut kiitosta ja ihmetystä kuinka LAHJOITAN niin hyvää tavaraa? Olen köyhä itsekin mutta en jaksa kirpputorillekkaan viedä.
Itse joskus sain lajoituksena mm vauvan vaatetta ja leluja. Ilmoitukseen oli laitettu kommentti leluista "leikin jälkiä näkyy mutta ihan leikittävässä kunnossa vielä kaikki". AIJAA? Kovakantiset kirjat oli piirretty täyteen, näkyi sieltä piirrosten lomasta pieni kuva sieltä täältä. Samoin muovilelut oli töherretty. Vaatteissa esim sukkikset olivat niin hipuneet että kerran lapsella olivat jalassa, konttaili pari tuntia jonka tuloksena sukkikset roskikseen. Paidoissa oli isojakin tahroja. Vaatteissa oli ilmoituksessa maininta EHJIÄ JA SIISTEJÄ. AIJAA?

Pitäisi ihmisten sen verran tajuta jos joku postikulut maksaakin ettei roskiskamaa pistetä kiertoon hyvänen aika! Itse laitan lahjoitukseen sellaista vaatetta ja tavaraa joita itsekin voisin ottaa vastaan. En usko että köyhät ihmisetkään haluavat täysin lumppua ja kaatopaikkatavaraa vaikka ilmaiseksi saavatkin...tai meneehän heidänkin vähistä rahoistaan se postimaksu.

Tuo on totta. Vaikka ei olisi varaa maksaa kuin postimaksut niin joku tolkkuhan tuohon olisi tultava.

En myöskään ymmärrä kuinka samat ihmiset ruikuttavat joka "lahjoitetaan"-osioissa aivan kaikkea itselleen. =)

Mä olen lahjoittanut vaatteita, joissa muutama reikäkin oli. Ne ei juuri näy vaatteista ja itsekin olin käyttänyt niitä. Laitoin kyllä maininnat ja tarkat kuvat annoin sille joka ne halusi silti :)

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Mä olen lahjoittanut vaatteita, joissa muutama reikäkin oli. Ne ei juuri näy vaatteista ja itsekin olin käyttänyt niitä. Laitoin kyllä maininnat ja tarkat kuvat annoin sille joka ne halusi silti :)

Joo ei siinä mitään jos rehellisesti laittaa että tahraa ja reikää löytyy. Kusetus on eri asia.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja hei:

Joo ei siinä mitään jos rehellisesti laittaa että tahraa ja reikää löytyy. Kusetus on eri asia.

No juu, en mäkää viitsis kyl huijata :/ Tai siis, mitä hyötyä siitä ees on? Jos myy niin sen vielä ymmärtäis (vaikka vielä tyhmempää se silloin tietysti on)

Lemmikkipalstoilla taas olen törmännyt siihen, että annetaan palstalla (vaikka myynti palsta erikseen onkin) niin on ilmoituksia tyyliin annetaan nimellistä maksua vastaan ja sitten se nimellinen maksu onkin esim. 20e sekarotusesta, 5-vuotiaasta kanista kun näyttelykanin poikasen saa 40-60e. Tai annetaan hamsteri tarvikkeineen, häkki 30e. Tai jotain. Ei kaikki vaan tajuu.

Samaa mieltä. En myös odota mitään uutta tavaraa, mutta esim. kirpputorilla myydään rikkinäistä vaatetta!!! Niistä tehdään riepuja tai annetaan ilmaiseksi jollekkin jos joku keksii vielä uudelleenkäyttöä. Mutta reikäisiä! Olen vaatimattomista oloista, mutta kyllä meillä oli ehjät vaatteet ja tulee lapsillani olemaan.

Yhteistyössä