lahjasoluhoidon -> lapsen jälkeen ylläriraskaaksi - onko kellekään käynyt?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kertokaas :)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kertokaas :)

Vieras
Hei!

Onko kenellekään käynyt niin, että on saanut lapset pitkien lapsettomuushoitojen jälkeen lahjasoluhoidolla eli käytännössä omat solut eivät ole "toimineet" ja sitten kuitenkin tullut yllättäen raskaaksi tämän lahjasolulapsen jälkeen? Minulla hormoniasiat aina olleet sekaisin, mutta viime kuukausina tulleet menkat säännöllisesti ja lääkäri totesi, että olen ovuloinut jokin aika sitten . Nyt menkat (mikä siis minulle normaalia) taas pitkä kierto, mutta kun on aamuisin heikko olo ja joku aika sitten aamulla minua pyörrytti tajuttomasti, mitä ei ole koskaan ollut. Lisäksi maha aivan pömppö, mitä se voi olla senkin vuoksi, että on pitkä kierto menossa.En voi uskoa, että voisin tulla raskaaksi, näin on lääkäritkin sanoneet. Mutta löytyykö ketää, jolle tällainen ylläri olisi tullut?

Tiedän, selviää testillä, mutta en vaan usko, että minä voisin tulla raskaaksi!

on esikoista ennen kärsiny lapsettomuudesta mutta sitten myöhemmin on helpommin tullut raskaaksi. Voihan olla että raskaus on jotenki saanut kropan toimimaan?

Moi,

meillä esikoista tekemällä tehtiin kolme vuotta, syntyi ICSI-hoidolla. Molemmissa ns. "pahasti vikaa", mahdollisuudet luonnolliseen raskauteen arvioitiin erittäin epätodennäköisiksi. Toinen lapsemme sai alkunsa yhdellä yrityksellä ekasta kk-kierrosta synnytyksen jälkeen, ehkäisyä ei tietty tullut mieleenkään käyttää... Eli kaikki on mahdollista! Nyt olisi vielä kolmas toiveissa, ja pohditaan pitäisikö yritellä ensin jonkin aikaa itsekseen vai mennä suoraan PAS-hoitoon.

En tiedä, tietysti mitä enemmän mietin, sitä enemmän tunnen oireita. Mutta kun ihan oikeasti tuntuu "oudolta". eilen kun nukkumaan menin ja mahalleen ajattelin nukkua, oikein hätkähdin kun maha oli niin pullea enkä voinutkaan nukkua mahallaan. Lasten synttärikuvia katsellessa, tai siis omaa kuvaa katsellessa, maha on ihan kuin olisin raskaana. Laskin, nyt kp 51 menossa, ei minulle siis mitenkään ihmeellistä. mutta viime kuukauden on ollut aika tarkkaan 30 pvää kierto. En vain halua ostaa testiä, en tiedä miksi. Siksi varmaan, että aikoinaan niin monesti testattiin ja petyttiin enkä halua edes ajatella, että voisin olla raskaana. Kuulostaa tyhmältä, mutta..... jos menee yli 60 päivän kierto niin on kai sitten testailtava. Aiemmin minulla kun ihana normaalia, että yhdet jää välistä ja kierto 60 pvän luokkaa.

Lisäksi outo juttu se, kun tänä aamuna tunsin, että ihan kuin olisi t-paita rinnan kohdalta märkä. Olihan se, pieni märkä läntti. Voihan olla, että on tullut lasten kanssa touhutessa. Kun katsoin nänniä, ei sieltä mitään tullut. Huoh.....

Ap kysyjä teki sitten tänään raskaustestin. Tulos +

Eipä siinä mitään, mutta emme olisi enää toivoneet lasta kun niitä nyt on jo kolme ja ovat pieniä. Minun raskautumismahdollisuus ollut aina olematon siksi ei ehkäisyä käytössä. Eikä kyllä seksielämääkään mitenkään ruhtinaallisesti, voisi sanoa, että yksi kerta ja osui ja uppos :)

Hui, pelottaa!

Toivon teille oikein paljon onnea. Tiedän että tuollainen pelottaa sillä itse tulin raskaaksi myös yllättäen (syitä en halua kertoa) vaikka meidänkään ei pitänyt enää lapsia saada ja saimme viidennen ihanan lapsen. Vanhin oli silloin 6 vuotias ja kyllä meitäkin hirvitti, mutta olen todella iloinen etten edes harkinnut aborttia vaikka kyllä olin kieltämättä ensimmäiset kymmenen viikkoa vihainenkin enkä edes kertonut kenellekään olevani raskaana. Mutta loppu hyvin kaikki hyvin.

Aborttia en voisi edes ajatella. Ajatus neljästä lapsesta ei ole houkutteleva, mutta itseämme voimme syyttää kun ehkäisyä ei ollut käytössä. Minua vaan pelottaa kaikki todella paljon! Mutta totta, tässä on jokin kohtalo pelissä. Juuri mietin ennen testin tekemistä näitä kohtaloasioita, miksi meille vielä yksi annetaan.

Mutta, minä pelkään synnytystä ja tätä odotusaikaa tajuttomasti. Pelkään, että joudun sairaalaan odotusaikana ennen vauvan syntymää pitkäksi aikaa. Ja muut lapset ovat syntyneet sektiolla, tämä syntynee perinteisesti, mikä pelottaa todella paljon. Siis todella. Syy muiden sektioon se, että kun tulee monta kerralla, tulee usein sektio. Tämä ainokainen varmasti syntynee alakautta, mieluummin haluaisin sektion. Pelottaa :(

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Aborttia en voisi edes ajatella. Ajatus neljästä lapsesta ei ole houkutteleva, mutta itseämme voimme syyttää kun ehkäisyä ei ollut käytössä. Minua vaan pelottaa kaikki todella paljon! Mutta totta, tässä on jokin kohtalo pelissä. Juuri mietin ennen testin tekemistä näitä kohtaloasioita, miksi meille vielä yksi annetaan.

Mutta, minä pelkään synnytystä ja tätä odotusaikaa tajuttomasti. Pelkään, että joudun sairaalaan odotusaikana ennen vauvan syntymää pitkäksi aikaa. Ja muut lapset ovat syntyneet sektiolla, tämä syntynee perinteisesti, mikä pelottaa todella paljon. Siis todella. Syy muiden sektioon se, että kun tulee monta kerralla, tulee usein sektio. Tämä ainokainen varmasti syntynee alakautta, mieluummin haluaisin sektion. Pelottaa :(

Nyt mä en ymmärtänyt. Jos teillä on kolme lasta nyt, ni miten niin tulee monta kerralla? Onko teillä siis kolmoset?
Mutta onnea plussasta!

Jos sulla tosiaan on kolmoset ennestään, ni älä turhaan pelkää tätä raskausaikaa ja synnytystä. On aika varmasti paljon rankempaa ja raskaampaa odottaa kolmosia kuin "yksöstä". Ei mulla tosin ole omakohtaista kokemusta ko. asiasta, mutta voin kuvitella.
Ja synnytys-ja odotuspelkoihin on nykyään aika pätevää apua saatavilla.
Ole nyt vaan ihan rauhassa onnellinen odotuksestasi.

Tiedän, kolmosraskaus oli TODELLA raskas henkisesti sekä fyysisesti. Tiedän, ettei yhden odottaminen ole tietenkään samanlaista, mutta kun tämä on niin erilaista minulle. Minulla on kolme lasta, mutta tämä on ensimmäinen, mitä odotan ns. "normaalisti" jos ymmärrätte mitä tarkoitan. Lisäksi se, että olimme todella tarkassa seurannassa sairaalassa, viikottain ja se toi turvallisuuden tunteen niin olen käsittänyt, että yhden kanssa on pari hassua lääkärikäyntiä. Huoh :(

Välillä tulee sellaisia ilon pilkahduksia kun ajattelen, että tuolla masussa on ylläripylläri mukana ja tällä meikäläisen taustalla :) Mies on aivan shokissa.

Yhteistyössä