Lahja omalle äidille? Mitä voi keksiä vaativalle ja hyvintoimeentulevalle ihmiselle lahjaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Suurin ongelma on tietenkin raha. Eli muutamalla kympillä pitäis saada jotain mistä toinen ilahtuu. Joka vuosi entistä vaikeampaa.
Äiti on hyvin hinta/merkkitietoinen. Ei voi käsittää et joku halvempi monesti ajaa saman asian. Kukkien kanssa sama juttu. Suurinpiirtein suurennuslasin kanssa tutkii joka kukan minkä vois kelpuuttaa itelleen. Käyvät joka kevät isän kanssa ostamassa kukat puutarhalta kun markettikukat on niin surkeita. Ei siinä mitään mutta silläkin arvostelee jos kaikki ei hänen mielestään ok (oon joskus ollu mukana) . Eli aika iso kynnys viedä kukkia.

Tavaraa ei oikeasti edes tarvi. On todella erakkoluonne. Luulen että lahjakortti johonkin hoitojuttuun jäis käyttämättä kun on joko vääränlaiseen paikkaan tai sitte ei muka vaan ehdi.

Äiti on todella ihana mummo lapsille. Mutta lahjan osto on aina vain enemmän painajaismaisempaa. Isä ei juuri osaa auttaa jos siltä kysyy.

Eli oisko mitään ideaa??

Minä olen useampana vuonna antanut lasten hoitaa tuon lahjan teon :D
Kangaskassi, johon lapset saa piirrellä kangastusseilla.Tai tyynyliina.
Kipsistä valettu hahmoja joita lapset saaneet maalata.
Painettu taikataikinaan lasten jalankuvat, kun olivat vielä vauvoja.

Ainakin yksilöllisiä lahjoja, juuri mummulle tehtyjä. Jos ei nuo kelpais äidilleni, niin sitten saís olla ilman lahjaa...

Miks pitäis väkisin jotain ostaa, tavaraa jota ei tarvitse tai on "vääränlaista"...?

Anna vaikka lupaus omasta/lapsenlapsen ajasta silloin kun äidille/isoäidille sopisi tavata ja tehkää jotain kivaa, menkää vaikka piknikille puistoon tms.

musiikkia? Osta jokin ihana levy, josta tiedät äitisi pitävän. Tai kirja.

Ei kuuntele oikeastaan mitään musiikkia. Isä kuuntelee enemmän et kait äiti sit siinä sivussa jotain. Mutta ei siis ole tärkeää hänelle.
Kirjoja ostaa kirjakerhosta ja käy säännöllisesti kirjastossa. Eli suuri vaara että on jo lukenut kirjan jonka ostan. Ainakin lempikirjailijoiden kirjat ostaa samantien kun ilmestyvät.

[QUOTE="ihmettelen";23703402]Miks pitäis väkisin jotain ostaa, tavaraa jota ei tarvitse tai on "vääränlaista"...?

Anna vaikka lupaus omasta/lapsenlapsen ajasta silloin kun äidille/isoäidille sopisi tavata ja tehkää jotain kivaa, menkää vaikka piknikille puistoon tms.[/QUOTE]

Periaatteessa vois tykätä et lupaan käydä yksin siellä.. Meillä 6 lasta että menee jo riesan puolelle jos tungen mummolle jokaiselta kortin käteen et tulee sillon ja sillon mummolaan.

Minä olen useampana vuonna antanut lasten hoitaa tuon lahjan teon :D
Kangaskassi, johon lapset saa piirrellä kangastusseilla.Tai tyynyliina.
Kipsistä valettu hahmoja joita lapset saaneet maalata.
Painettu taikataikinaan lasten jalankuvat, kun olivat vielä vauvoja.

Ainakin yksilöllisiä lahjoja, juuri mummulle tehtyjä. Jos ei nuo kelpais äidilleni, niin sitten saís olla ilman lahjaa...

Viime vuonna vein tosi paljon itsetehtyä. Nyt ei ole ollut itellä virtaa ja intoa kehittää mitään. Ja noista ite tehdyistäkään en oikein ota selvää tykkääkö vai ei. Kiittää kyllä kauniisti mutta en tiedä mitä mieltä oikeasti on.

ÄLÄ VIE MITÄÄN! Lasten tekemät kortit, itse toivotat käydessänne hyvää äitienpäivää.

Äitisi tuskin arvostelee lahjoja, vaan oikeasti ei halua niitä. Siis siksi, että hän haluaa itse valita esineet joita omistaa, eikä tahdo pitää "ihan kiva" -juttuja kodissaan.
Tämä on minusta aika viisasta, ihmisillä on muutenkin liikaa tavaraa. Jos haluaa omistaa vain vähän, lienee ymmärrettävää, että se mitä on, on just sitä mitä haluaa, eikä melkein.
Lisäksi jos äitisi tietää, etä teillä ei ole paljon rahaa (ja hänellä on) niin hänestä on vaivaannuttavaa ottaa vastaan sinulta, kun tietää, että se on teidän jokapäiväisestä elämästä pois.

Trust me, vaikken olekaan äitisi.

[QUOTE="vieras";23703471]ÄLÄ VIE MITÄÄN! Lasten tekemät kortit, itse toivotat käydessänne hyvää äitienpäivää.

Äitisi tuskin arvostelee lahjoja, vaan oikeasti ei halua niitä. Siis siksi, että hän haluaa itse valita esineet joita omistaa, eikä tahdo pitää "ihan kiva" -juttuja kodissaan.
Tämä on minusta aika viisasta, ihmisillä on muutenkin liikaa tavaraa. Jos haluaa omistaa vain vähän, lienee ymmärrettävää, että se mitä on, on just sitä mitä haluaa, eikä melkein.
Lisäksi jos äitisi tietää, etä teillä ei ole paljon rahaa (ja hänellä on) niin hänestä on vaivaannuttavaa ottaa vastaan sinulta, kun tietää, että se on teidän jokapäiväisestä elämästä pois.

Trust me, vaikken olekaan äitisi.[/QUOTE]

Tuntuu aika tylylle olla viemättä mitään..

Mä tekisin lasten kanssa oikein hienon kortin ja ehkä vielä jotain leipomusta. Myös vaikka onnitteluviesti sanomalehdessä voisi olla kiva, varsinkin jos ette sellaista yleensä harrasta.

Eikös tuollaiselle ihmiselle lastenlasten omatekemät lahjat ole kaikista paras ratkaisu? Jos ei niitä osaa arvostaa, niin sitten ei lahjaa edes tarvitse seuraavalla kerralla, eikös muistaminen ole tärkeintä eikä se miten paljon lahja maksaa? Mä aion antaa äidilleni hänen lapsenlapsensa tekemän Muumimamma taulun ja omatekoisen kortin.

Eikös tuollaiselle ihmiselle lastenlasten omatekemät lahjat ole kaikista paras ratkaisu? Jos ei niitä osaa arvostaa, niin sitten ei lahjaa edes tarvitse seuraavalla kerralla, eikös muistaminen ole tärkeintä eikä se miten paljon lahja maksaa? Mä aion antaa äidilleni hänen lapsenlapsensa tekemän Muumimamma taulun ja omatekoisen kortin.

Ei vaan oikein joka vuosi keksi niitä omatekemiäkään. Niissäkin kuitenkin joku idea pitäis olla. Viime vuonna vietiin kauppakassia ym.

[QUOTE="a p";23703532]Tuntuu aika tylylle olla viemättä mitään..[/QUOTE]

Mä toivoisin että vieraat tulisivat mieluummin ilman tuliaisia kuin että tuovat esineitä joita en halua (koriste-esineitä, parittomia tuikkukynttilänjalkoja kun en edes tykkää tuikuista) tai kahvia josta en pidä (juhlamokkaa, kun minä pidän erittäin tummapaahtoisesta) ja näin edelleen, olen kais sitten tosi ronkeli.

KAikki tuomiset otan vastaan ja kiitän, mutta mieluiten en haluaisi niitä. Myöskin siksi, että en keksi itse helposti viemistä. Parhaiden ystävien ja siskojen kanssa on onneksi sovittu, ettei viedä mitään.

Mitä vähemmän tavaraa, sen enemmän maailma pelastuu!

Lasten tekemät kortit riittävät. Valkovuokkojenkin on parempi antaa kasvaa metsässä, nehän ei maljakossa kestä.

lasten kortit ja leipokaa yhdessä pullia muffineita piirakkaa jne. mitä nyt tulee mieleen..itse tehty lahja on parasta mitä voi antaa..toinen tietää että on ajateltu ja nähty vaivaa.

[QUOTE="...";23703472]Tilaa joku lehti. Niitä saa tarjouksesta muutamalla kympillä.[/QUOTE]

Mä peesaan tätä, vaikka joku Glorian ruoka ja viini tai sitten joku laadukkaampi sisustuslehti

ihan kuin minun äitini! hyvin toimeentuleva nainen, joka ei tarvitse eikä halua mitään. Ei tykkää minkäänlaisista koriste-esineistä, käyttää vain muutamia tarkkaan valittuja koruja, jotka ovat joko perittyjä tai saatu jonain isompana lahjana isältämme, kirjamaku on hyvin tarkka, ei välitä musiikist akuin radiosta kuunneltuna, ei halua astioita, pyyhkeitä eikä mitään muutakaan käytttavaraa. Harrastukset sellaisia, ettei oikein mitään niihinkään liittyvää voi hankkia. Kukista kyllä tykkää, mutta kun asumme toisella paikkakunnalla on niiden hankkiminen hankalaa. Joululahjaksi ostimme sisarusteni kanssa yhdessä isomman lahjakortin erääseen spa:han, missä hän kävikin vähän aikaa sitten kampaajalla ja kasvohoidossa, eli siitä kyllä tykkäsi kovasti, mutta ei viitsisi heti samaa lahjaa antaa. Todennäköisesti askartelemme lapsen kanssa kortin ja soitamme, niitä kyllä tuntuu arvostavan.

[QUOTE="vieras";23703906]Mä peesaan tätä, vaikka joku Glorian ruoka ja viini tai sitten joku laadukkaampi sisustuslehti[/QUOTE]

Tahtoo valitettavasti olla niin, että hyvin toimeentuleva keski-ikäinen naishenkilö kyllä tilaa jo ne lehdet joita haluaa kotiinsa tulevan. Ja toisaalta laadukasta sisustuslehteä ei kyllä saa muutamalla kympillä edes tarjouksesta.

Ap tunnen tuskasi, minulla samanlainen äiti. Lapsen askatelema kortti ja kukkia tai leivonnaisia on varmasti paras ratkaisu.

Minun äitini on hyvin tarkka laadusta ja tyylistä. Lisäksi hänellä on varaa ostaa mitä tahtoo.

Seuraus: Vien paikalle perheeni, en muuta. Sitten kun lapset ovat tarpeeksi isoja tekemään kortteja / lahjoja, mummo tulee saamaan näitä.

Yhteistyössä